Inlägg från: Anonym (Eva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eva)

Man i stringbadbyxa i simhallen.

Anonym (Pling plong) skrev 2023-04-02 16:40:23 följande:

ag skiter ärligt i vad du har på dig så länge du håller dig för dig själv och inte är en äckelgubbe som skall envisas med att prata med och komma när och "råka" röra vid andra badare...

Är du ett äckel bryr jag mig inte vad du har på dig... då skall du inte vara i simhallen punkt slut... är du inte ett äckel och har valda badbyxor för att det är vad du trivs i (utan sexuell anledning... om det är för att det är sexuellt hamnar det under äckelkvoten....) så bryr jag mig inte. 

Definiera 'äckel' - vi börjar där
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Oj :D) skrev 2023-04-02 17:16:06 följande:
    Ja det gör vi, men då homosexuella män borde äga någon slags auktoritet i frågan om män borde använda stringbadbyxor när de badar så håller jag hans åsikt högt i frågan.
    Varför för du in en dimension av homo- / heterosexualitet?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Oj :D) skrev 2023-04-02 18:27:13 följande:
    Varför inte?
    Min fråga var varför. Inte varför inte 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-02 18:58:29 följande:
    Du har frågat EN enda bög, och tror att han talar för alla. Men vilken tur att han inte tycker att det ska förbjudas.

När den första kvinnan tog på sig byxa, istället för kjol, nån gång för sisådär 100 år sedan, väckte det ramaskri. Och jag är säker på att det fanns minst en lesbisk kvinna på den tiden som tyckte det var osmakligt för en kvinna att gå i byxor (och ännu värre i stringbadbyxor ;)
    Haha Berra - jag tror att du är på rätt spår här,n
    Så intressant att diskutera med någon som har frågat hela (1) bög ändå!!!

Grattis dels till valet av en bög - va p as mg på rödbetan direkt - tänk om han bara frågat en random dalmas ???! ......dels för den imponerande statistiska basen - tänk ändå en (1) hel person inte bara en halv  Örnkoll!

Jodå då får man ju en fin fin överblick av sakers tillstånd.

Kommer att tänka på ett uttryck i Italien,: "idioternas mamma är alltid gravid" - det kommer alltid en till och en till och en till..... 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Oj :D) skrev 2023-04-02 22:37:17 följande:
    Mitt svar var en fråga som svar på din fråga.
    Du har frågat EN enda bög, och tror att han talar för alla. Men vilken tur att han inte tycker att det ska förbjudas.

När den första kvinnan tog på sig byxa, istället för kjol, nån gång för sisådär 100 år sedan, väckte det ramaskri. Och jag är säker på att det fanns minst en lesbisk kvinna på den tiden som tyckte det var osmakligt för en kvinna att gå i byxor (och ännu värre i stringbadbyxor ;)
    Jag känner bara två med den läggningen, och den andre vill jag inte ha kontakt med eftersom han vänstrade mot den förste men skulle kunna om det var nödvändigt nog få ett svar. Får skriva något i stil med: Hej det är din Exs heterosexuella kompis. Jag vet att vi inte pratat på snart ett år men jag måste bara fråga: String på män? yay or nay? Ändras svaret om bakdelen är snygg?

Vi får helt enkelt överlämna frågeställningen till bi- och homosexuella män som läser min post här. Varsågod, scenen är er:  

Påstår du att just bögar har string?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Oj :D) skrev 2023-04-02 22:37:17 följande:
    Mitt svar var en fråga som svar på din fråga.

Jag känner bara två med den läggningen, och den andre vill jag inte ha kontakt med eftersom han vänstrade mot den förste men skulle kunna om det var nödvändigt nog få ett svar. Får skriva något i stil med: Hej det är din Exs heterosexuella kompis. Jag vet att vi inte pratat på snart ett år men jag måste bara fråga: String på män? yay or nay? Ändras svaret om bakdelen är snygg?

Vi får helt enkelt överlämna frågeställningen till bi- och homosexuella män som läser min post här. Varsågod, scenen är er:  

Du inser kanske att du lyfter på locket till ett brett register hos många av oss över ting du helst inte vill se.

Väldigt tjocka, väldigt svala, väldigt bleka, personer med flätor, celluliter, snoriga människor, människor med fett hår...

Jag vill bara se 'perfekta' glada snygga lyckliga människor runt mig. 

Hur tycker du att det kan lösas menar du?

Åjo, jag äcklas och kräks oupphörligt jag med om inte alla är helt perfekta runt mig. Lite som du tror jag bestämt.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Oj :D) skrev 2023-04-03 20:10:23 följande:
    Ok ok. Män får väl ha string om de vill och min enda kommentar är "stunning and brave". Även erektion och buttplug duger som badkläder. Stunning and brave!
    Gott - nu kommer vi äntligen någonstans!

Mångfald gör Sverige större, varmare och ett roligare land att bo i för oss alla - med eller utan string, flätor, celluliter eller kobenta.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Kräks) skrev 2023-04-03 21:50:48 följande:

Alltså jag har verkligen aldrig sett nån med string i simhallen, varken kvinna eller man. 

Och JO, du tvingar folk att se. Precis som kvinnor med enorma urringningar tvingar folk att stirra. Ögonen söker sig automatiskt till defekter, asymmetri, starka färger, sånt som är avvikande. Som stringbadkalsonger. Vart skulle du ens köpa dom? Totalt vansinne. Tror du skulle bli utslängd faktiskt. Hoppas det iallafall. 

Men jo yngre kvinnor på stranden i string har jag sett ja. Men stranden är för mig ngt annat där folk solar och brer ut sig, folk raggar och flörtar, osv osv. Där är ett plagg som string mer ok än på ett ställe där man ska motionssimma eller leka med sina barn. 

Varför tror du det är krav på skjorta på vissa uteställen, slips, finskor? Du kanske försöker komma in där  iklädd stringbrallor? Nä just det, då går man till porrklubben. Inte ute bland vanliga människor.

Jag har ett tufft besked för dig din stackare.

Du kommer inte fixa det här - du kommer inte kunna rå på din groteska ambition att slippa se string.

Med mindre att du löser det genom förbud, antingen som lokala regler eller nationella lagar. Och dit är vägen ganska lång och jobbig.

Enklare då bara att ta dig i kragen och visa tolerans.

Även och i synnerhet för de som inte är just så perfekta som du så naivt önskar.

Lycka till vidare nu i din 'heroiska kamp' att skydda oss mot äckel, osmaklighet och lort.
  • Anonym (Eva)
    Agnescecila skrev 2023-04-03 23:49:37 följande:
    Jag är ledsen. Detta handlar inte om tolerans. Det handlar om smak. Det finns nog mycket du inte tycker är snyggt. Saknar du tolerans då?
    Jag tolererar alla runt mig utan att döma.

Självklart delar jag inte allas uppfattning om vad som är snyggt.

Tidigare i tråden kunde vi läsa om en person som lovade att hen offentligt skulle skratta ut en man i string i badhuset.

Vad kallar du själv sådant beteende?
  • Anonym (Eva)
    Agnescecila skrev 2023-04-04 23:24:37 följande:
    Eftersom det var jag som skrev det, så förklarar jag det med att man kan skratta på olika sätt. Du tror väl inte att jag ställt mig och pekat och skrattat. Man kan skratta lite i smyg. Men du vänder och vrider på allt. Att tycka att något inte är snyggt är inte att döma. Två ord du måste lära dig vad det betyder. Använd ord som du vet betydelsen av. Döma och tolerans. Lär dig dessa ordens innebörd. Men eftersom du bara upprepar dig, om än med andra ord men samma innebörd, ger jag upp att förklara för dig.
    Varför just skratt överhuvudtaget? 

Är det komiskt? Är du på stand up eller kanske cirkus?

Är det en försvarsmekanism!

Jo, många använder just skratt som ett försvar när det är jobbigt eller man uppfattar sig trängd eller utsatt.

Var hämtar du skrattet?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Kräks) skrev 2023-04-07 21:49:26 följande:

Som jag skrev, kör ditt stringrace där det passar sig. Du är vuxen och får ta ditt ansvar. Ska du sitta i dina stringbrallor och fika också? Helskumt verkligen, både att tycka det är ok att utsätta andra, och även att själv vilka exponera sig på det sättet. Kan garantera att de flesta du träffar på i simhallen kommer höja på ögonbrynen. Hoppas någon säger åt dig att klä på dig. 

Jag tycker inte barn ska behöva se sexuellt laddade plagg, på en nästan naken man. Verkligen inte. 

Så, svara mig nu då, varför ska du gå runt med ett sexuellt förknippat plagg i simhallen? Varför? Det finns betydligt bättre ställen att visa upp sig på. Är det Eriksdalshallen du ska till eller? Kanske basta lite? 

Kräks Kräks Kräks oupphörligen 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Kräks) skrev 2023-04-08 22:37:13 följande:

Vad kul för dig att DU tycker det känns bra att gå omkring i stringbrallor då du kan njuta av att skinkorna exponeras inför andra.

Desto tråkigare att du väljer inte inte visa andra hänsyn och respekt. Att du försöker få mig att säga att barn inte tar skada av att se dig för att du då ska känna att det är mer legitimt.

Har du någonsin hört talas om klädkoder? 

Jag fattar ju att du inte ser på stringen så oskyldigt som du vill låta påskina. Du har medgett att det är ett sexuellt laddat plagg som du nu skriver att du ska åtnjuta.

Ja jag tycker det är rent av äckligt. Just det där, att springa runt bland allmänheten och som jag tidigare sagt tvinga andra att se. Och sen ska du låtsas att det är helt vanliga badbrallor. Lycka till du. Hoppas jag slipper se dig på simhallen. Sex och simhallar hör inte ihop även om vissa tror det. Har lyckligtvis aldrig sett varken man eller kvinna med string i simhallen.

Har du varit på akuten för att behandla plötslig oväntad exponering för stringkille?

Åkt ambulans? Sjukskrivit dig? Tagit Ipren?

Är det synd om dig rent allmänt?

Du kräks ju oupphörligen så vi kanske kan hjälpa dig?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Kräks) skrev 2023-04-09 09:22:44 följande:
    Jag är inte den typen som åker ambulans om jag kräks. Är du?
    Knappast 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (m,.KL) skrev 2023-04-09 09:45:44 följande:

Det är i särklass det absolut fulaste och mest avtändande plagg en man kan bära. En man med strumpor i sandaler framstår som ett under av sexighet i jämförelse. 

Sen med min erfarenhet (har varit vårdbiträde) av mäns (generellt sett bristande) hygien kring anus så ger det mig även kväljningar om jag inte lyckas tvinga bort tankarna på stanken de där badbrallorna kommer att avge vid avtagandet. 

Och ja, du anser säkert att du är hygienisk, men jag känner inte dig eller andra män som bär detta missklädsamma plagg så jag kan ju inte veta utan väljer hellre att hålla mig så långt borta som jag kan. 

Du är iallafall bra på att generalisera 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (m,.KL) skrev 2023-04-09 09:52:33 följande:

Hahaha, jag arbetar numer inom förskole/skolvärlden och nu var det inte en man, utan en kvinna som hade string på sig när jag tillsammans med förskolegruppen besökte ett utebad. 

Ett av barnen tittade storögt och sa: Stackars henne, hennes bikinitrosor har åkt in i stjärten, vad obekvämt! Ett annat sa: Ja! Och tänk så mycket sand hon måste få i snippan! 

Så, nej, jag tror inte barn tar skada per se, så länge bäraren inte struttar runt och försöker vara sexig. 

Och kanske inte heller problematisera så förbannat något som inte alls är ett problem 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (m,.KL) skrev 2023-04-09 10:02:18 följande:

Tja, för mig är det ju ett 'problem' iom att jag tycker att det är så vansinnigt fult och som sagt, med min erfarenhet av bristande hygien hos män - även äckligt. 

Men det är ett problem jag kan äga själv, jag kan välja att titta bort och fokusera på annat så att jag glömmer av styggelsen jag just har sett. 

TS ville dock ha svar på vad andra tyckte och det fick han. 

Enklast att låta alla få välja det som de trivs i, inte sant?
Svar på tråden Man i stringbadbyxa i simhallen.