Ljuga för barnen
Blev så irriterad förut. Den som är bonusmamma till min 4åringa dotter bad mig ljuga för dottern om att hennes pappa oxå skulle vara riktig pappa till dennes son (för att den riktiga pappan inte finns med i bilden). Hur är det ens försvarbart att kräva detta av mig som mamma att ljuga om såna saker för min dotter? Att hon skulle vara för liten att få vet skillnaden på riktig förälder och bonusförälder/syskon? För mig är det samma sak som att jag skulle säga till dottern att hon har 2 riktiga mamma och 2 riktiga pappor, man har en riktig mamma en pappa och hel/halvsyskon, övriga är bonusmedlemmar i familjen. Huruvida de vill ljuga för pojken på 3år om vem som är pappa får stå för dem, men min dottern ska inte ljugas för och luras till att tro på något som är ren lögn. Hur tycker ni andra i detta, har jag rätt eller fel?
Bonusmamman på köpet drog detta som en liknelse/paralell med att ljuga om tomten/påskharen/tanden?! På riktigt, hur kan man jämföra detta med aTT ljuga om ett föräldraskap?