Killar på dejtingsajter...
Nu är denna tråden lite äldre men tänkte att jag ändå skriver ett svar då jag tänkt på detta under ett par år.
Det många kvinnor inte verkar förstå i samband med online dating är att det är två personer som söker kärlek, vill bli tagna med storm, känna att personen i andra änden har ett genuint intresse.
Istället har det till synes blivit någon form av American idol där kvinnorna är "juryn" varpå männen ska "imponera" på kvinnan. Ta sedan detta x antal matchningar. Som man blir man tillslut less på att gång på gång ge sitt engagemang, avsätta tid för att göra ett positivt intryck etc etc. När allt man får tillbaka är korta, sporadiska svar utan någon form av substans. Med tiden genererar detta skulle jag tro i många fall, att man som man går mer på vad som kan tolkas som en "tafatt" infallsvinkel. Dvs "hej" som opener etc. Tills dess att man känner att personen på andra änden visar att dem är på något sätt engagerad i att faktiskt även lära känna DIG. Där tror jag (kanske från båda håll även om jag enbart kan uttala mig om min erfarenhet med kvinnor) att jag har varit med om för många som faller in i just det facket av människor som inte utstrålar att dem vill lära känna mig utan att jag ska leverera som om jag vore på scen.
Jag säger inte på något sätt att det inte kan vara detsamma motsatt. Jag har pratat med båda typerna jag nämner. Men det är en klar majoritet (kvinnor i mitt fall) som jag säkerligen tror pratar/tänker om mig precis som Trådstartaren uttrycker sig. Men det är då också för att jag inte känner att jag fått samma engagemang tillbaka, varpå jag känner att, varför ska jag engagera mig i att lära känna en person som inte ger mig känslan av att hon vill lära känna mig?
Likaså, det råder någon generell syn på män som tråkiga för att vi inte levererar en out of this world opener? Speciellt inte när allt majoriteten av tjejer mustar fram då dem skriver först är ett "hej" själv.
Slutligen. Är man på en datingsite för att träffa någon. Fastna inte i scrollandet. Dem du matchar med, ge dem ditt engagemang mer än en kväll, det tar tid att lära känna varandra. Ge det du själv förväntar dig.. Oavsett om du är kvinna eller man. Inse att den där killen/tjejen, precis som du vill bli imponerad på. It takes two to tango.