Inlägg från: Anonym (Vet inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet inte)

Skaffa barn själv

Jag har barn och enligt mig stämmer det inte in på det personen innan skrev :) 
    Däremot kanske personerna som frågar dig TROR att du längtar efter barn och vill ge dig tips? Dom kanske själva har längtat efter sina barn och vill väl att du ska känna glädjen i att ha barn som de själva känner, kanske? Du kan be dom att sluta fråga/tipsa dig, om du störs av det. 

• Anonym (Vet inte)

Nej har bara peppat en kompis till mig som vill skaffa barn men som samtidigt är rädd för hur det ska vara sen, tex oron som man får om ens barn blir sjuk tex (alltså typ förkylning/bryter armen). Om någon annan bjuder in i ett sånt samtal där de verkar nyfikna hur det är att vara förälder tex och om dom inte vet hur de ska få till ett barn (saknar partner/partner som vill  m.m) så är det en annan sak.
    Det kan vara ett känsligt ämne för många personer, finns de som inte kan få barn, kämpar med att få barn, kanske har fått massa missfall, inte hittat någon partner osv så jag frågar inget mer om barn ifall personen svarar att de inte har några!

• Anonym (Vet inte)
    Anonym (Ivar den förskräcklige) skrev 2023-04-06 01:46:27 följande:
    Precis så är det. Gud förbjude att någon tänker utanför boxen och lämnar plantaget. Normslavarna föraktar den fritänkande eftersom att den påminner dem om friheten de också kunde ha haft, friheten de trodde var omöjlig och förbjuden. 
    Och de som tagit ett medvetet beslut i att skaffa barn, som ifrågasatt om de verkligen vill ha av egen vilja och kommit fram till ett ja, är de inte fria att skaffa barn? Haha
    Finns för och nackdelar med att ha barn/inte ha barn enligt mig som Vet hur det är med både och. 
Svar på tråden Skaffa barn själv