Inlägg från: Anonym (Ivar den förskräcklige) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ivar den förskräcklige)

Skaffa barn själv

MrsPJ skrev 2023-04-02 20:41:16 följande:

För att få bekräftat att de själva gjort rätt som skaffat barn och så får de panik när de hör människor som är nöjda utan barn för så har de aldrig tänkt själva. 

Precis så är det. Gud förbjude att någon tänker utanför boxen och lämnar plantaget. Normslavarna föraktar den fritänkande eftersom att den påminner dem om friheten de också kunde ha haft, friheten de trodde var omöjlig och förbjuden. 
    Anonym (Vet inte) skrev 2023-04-06 09:32:51 följande:
    Och de som tagit ett medvetet beslut i att skaffa barn, som ifrågasatt om de verkligen vill ha av egen vilja och kommit fram till ett ja, är de inte fria att skaffa barn? Haha
    Finns för och nackdelar med att ha barn/inte ha barn enligt mig som Vet hur det är med både och. 
    Naturligtvis, de du nämner som skaffat barn för att de genuint vill det är ju per definition inte normslavar, och jag vill tro att de inte tillhör dem som går runt och ifrågasätter andras val i livet.
    För övrigt så hör man aldrig barnfria försöka ifrågasätta småbarnsföräldrars livsval utan det är oftast på andra hållet.
    Anonym (Ok) skrev 2023-04-06 09:45:10 följande:
    Du ska vara glad att dina föräldrar var normslavar. 
    Så kan man absolut se det, och naturligtvis är jag av själviska skäl glad för det. Men hade jag å andra sidan inte fötts så hade jag varit ovetandes om vad jag missat. 

Som en liten curiosa i ämnet så kan tilläggas att mina föräldrar uttryckligen sagt att hade de varit i barnåldern idag så hade de aldrig skaffat barn med hur samhället ser ut idag och med den typen av stress och press dagens föräldrar får stå ut med. Och där tror jag att de kan tillhöra kategorin som Anonym (vet inte) refererar till ovan.
Svar på tråden Skaffa barn själv