Inlägg från: Fröken Allvar |Visa alla inlägg
  • Fröken Allvar

Vad kan jag göra för att må bättre psykiskt?

Det är inte roligt för någon att känna sig oviktig. Djur kan vara bra, då du är viktig för djuret. Annars en eller flera växter. Äldre ensamstående kvinnor kan ofta det där med kaffe, kaka och katt. 
    Karriär, kåthet och klass är något de kunnat eller tvingats lämna bakom sig, även om många, inte alla har minnen av de sakerna. Jag umgicks en del med äldre en tid och lärde mig mycket som fördomarna inte talar om för en.
    Om man är ung när utanförskapet kommer är det lite annorlunda. En väg är att acceptera hur livet blev. Jag har aldrig själv kunnat acceptera det utanförskap livet vill putta ner mig i eftersom jag har alldeles för många skäl att vara nyfiken på fortsättningen. Men om man har varit med om mycket och bär på mycket är det inte bara att låta den saken bero heller. Samtidigt stänger många om sina trauman för att kunna gå vidare. Andra säljer ut dem. Det är viktigt att känna att man har ett val. När man inte känner att man har något att välja på blir livet mycket litet och instängt. Det är bra att kunna släppa taget och gå vidare från saker. Jag tycker om att dela med mig av mina erfarenheter. Det är frustrerande ibland när de inte tas emot så som man önskar sig.
    Jag hoppas att ni hittar sätt att leva era delvis smärtsamma liv och bära privata sorger i alla era dagar. 

Svar på tråden Vad kan jag göra för att må bättre psykiskt?