Inlägg från: BaraLillaJag84 |Visa alla inlägg
  • BaraLillaJag84

Varför är vissa så lättkränkta och hur har de blivit sådana?

Jag har ett utmärkt exempel, dessutom färskt!
    Denna "Mello"-hysteri.
    Det diskuterades vilt i fikarummet varje måndag, alla hade åsikter högt och lågt! "Vad tyckte du, BaraLillaJag84, var det rätt som gick vidare??". "Vet du, jag tittar inte på eländet, tycker det har ballat ur för längesen med deltävlingar och Andra chansen och sånt! Tycker bara det är ett stort svindyrt spektakel och det sista som det fokuseras på är musiken och låtarna!".
    Herregud, tanterna blev ju helt rabiata (medan männen höll med mig.... 😈)!! Spottade och fräste, tävlade om vem som bäst kunde motivera hur braaaaa "mello" var! Precis som de tog personligt att JAG inte tycker om det medan de gör det, kände att de behövde gå i försvar! 

Precis som ni skriver - Folk tar åsikter alldeles för personligt! Som om det är kritik mot dem som individer att alla inte tycker likadant!

• BaraLillaJag84
    Anonym (Kex) skrev 2023-04-07 16:35:46 följande:
    Jag hade nog mest tänkt att du var medvetet provokativ i ditt språk för att försöka verka creddig., men inte sagt nåt.
    För att jag kränkte din kärlek till "mello"?
  • BaraLillaJag84
    Anonym (Kex) skrev 2023-04-07 18:33:56 följande:

Av det skäl jag sa, ditt ordval. Precis så man brykar uttrycka sog när man ska medvetet förstärka hur oootroligt iillla man tycker något är, när det räcker att säga att nä, jag gillar  det inte, jag såg det inte.

Mello är jag för egen del helt rätt neutral till, lyssnar på nån låt och kan tycka att det är en lördagsunderhållning, men betalar inte för att rösta.

Fast jag förklarade varför jag inte gillar det. För frågan kommer! Tycker att alldeles för många tycker för mycket utan att kunna motivera. Det bara "är så" i deras värld och sen tål de inte motargument. Jag är noga med att förklara varför jag tycker som jag tycker och inte bara kapa rakt av. Jag kan ange ännu flera argument varför jag inte tycker om Melodifestivalen, men det är inte vad tråden handlar om! Utan varför folk blir "kränkta" för minsta lilla, och en sån här skitsak räcker, att man tycker olika om något! De känner sig personligt påhoppade när de inte får medhåll och alla tycker lika som dem!
Svar på tråden Varför är vissa så lättkränkta och hur har de blivit sådana?