Anonym (Ledsen) skrev 2023-04-10 20:05:01 följande:
Abort mot min vilja
Jag lever i ett samboförhållande. Jag och min pojkvän har länge pratat om barn och senast för en vecka sedan sa han att han vill att jag blir gravid.
Dock har hela den här veckan kantats av bråk. Och mitt i bråket testar jag positivt..
Nu vill han givetvis inte behålla barnet och jag känner mig mer eller mindre tvingad till att göra abort.
Hur hanterar man sånt här?
Du talar om för honom att du inte längre vill leva som sambo med honom och sen tar du beslut om du vill ha barn med idioten eller om du hellre gör abort.
Har en kollega som valde att göra slut men behålla och så flyttade hon till orten hon har jobb på för att slippa pendla och slippa dividera med honom om skolor och sånt skit. Hon har enskild vårdnad och erbjuder umgänge så mycket pappan vill, men han ids inte, det är så långt att åka menar han.
Att hon haft det som argument mot att flytta ihop med honom och han då sagt att nej med det kommer att gå så bra så att pendla, SÅ långt är det inte glömde han bekvämt nog bort.
Det har gått jättebra, barnet har andra män som förebilder istället och är nu en välartad tonåring med ljus framtid.