Sambo skiter i hur jag mår
Min sambo lyssnar inte på mig. Ibland berättar jag saker för honom flera gånger, men får ändå frågor om det senare under dagen som om jag aldrig hade sagt något. Han säger själv att han glömt bort. Men jag vet att han inte lyssnar. När jag pratar med honom om någonting viktigt jag upplever att han gör dumt tex, så sitter han mest och tittar ner och säger ?mm? och att han förstår, men sekunden efter gör han samma sak igen.
detta kväver mig verkligen, jag orkar inte mer. Jag har bland annat pga detta gått in i en djup depression nu, men min sambo förstår ändå inte. Jag gråter och säger att jag inte vill leva längre, att jag inte ser någon mening med något, men jag ser och vet att han inte tar mig seriöst. Han tar mig alltså inte på allvar när jag pratar om hur dåligt jag mår. Jag har aldrig någonsin haft en sån här låg period i mitt liv, och har mer eller mindre stängt in mig i flera veckor nu. jag är inte bekväm i att prata med okända människor, men ändå är allt han säger att jag behöver prata med NÅGON.
Jag har inte längre någon ekonomi, ingen bil och inget jobb, så jag kan heller inte lämna just nu, trots att allt jag egentligen vill är att flytta från honom.
Det känns som att jag står och skriker, gråter och verkligen bönar och ber efter hjälp till någon som inte hör mig, han lyssnar inte. Han verkar inte alls oroad när jag sagt att jag inte längre vet om jag vill vara med honom, för han tar mig inte på allvar, aldrig någonsin. Jag känner mig så enormt ensam i min relation. Han svarar knappt när jag pratar med honom.
Han tröstar mig när jag är som mest ledsen, och ligger på golvet i badrummet med panikattack, men gör därefter om samma misstag om och om igen. Jag vet inte vad jag ska ta mig till..