• Alex 888

Otrogen fru

Hej på er jag skulle  vill har lite råd från de som har bestämt sig att förlåta sin partner och leva vidare går det att glömma och livet går vidare eller det är fråga om tiden ?min fru har varit otrogen med en person som hon har träffat på otrohet sajten. hon förklarar detta på att hon har fått kris i sitt liv på grund av ålder (47 år) men hon älskar mig fortfarande, kan man blir otrogen fast men älskar sin partner? Kan man glömma och går vidare ?
    Tacksam för svar 

• Svar på tråden Otrogen fru
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-04-19 12:51:55 följande:
    Jag har aldrig propagerat för något i någon otrohetstråd på FL.

"Det jag inte vet mår jag inte ont av"
    Det är en allmänt erkänd sanning, det är inget som jag skulle ha hittat på, utan det är en allmän sanning som är vida känd sedan länge.
    Hittills har ingen enda någonsin lyckats motbevisa denna sanning.
    Ja du lindar bara in det i finare fraser som "det man inte vet mår man inte dåligt av" så du sen snabbt kan hävda att du minsann aldrig sagt att det är ok att ljuga. 

Ditt sätt att argumentera är lika falsk och manipulativt som dina argument.
  • Anonym (Motsatsen mellan ord o handling)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-19 13:09:50 följande:
    Ja du lindar bara in det i finare fraser som "det man inte vet mår man inte dåligt av" så du sen snabbt kan hävda att du minsann aldrig sagt att det är ok att ljuga. 

Ditt sätt att argumentera är lika falsk och manipulativt som dina argument.
    Så otroligt många inlägg som du har skrivit i så väldigt många trådar,
    och aldrig någon enda gång har du vunnit någon som helst framgång,
    aldrig någonsin har du vunnit en enda diskussion aldrig någonsin har du fått någon att ändra sig.
    Alla dessa gånger som du har haft meningsutbyten med andra medlemmar så har du alltid och väldigt tydligt varit den förlorande parten.

Och du väljer ändå att göra ditt eget val att fortsätta på samma sätt, upprepat gång efter annan.
    Varför har du en så stark längtan att framstå som den ständiga förloraren? Har du själv försökt analysera vad som är den underliggande orsaken till att du på detta sätt ideligen och så hårt strävar efter att straffa dig själv?
  • Anonym (Glädjedödaren)
    Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-04-19 13:21:48 följande:
    Alla dessa gånger som du har haft meningsutbyten med andra medlemmar så har du alltid och väldigt tydligt varit den förlorande parten.

Och du väljer ändå att göra ditt eget val att fortsätta på samma sätt, upprepat gång efter annan.
    Varför har du en så stark längtan att framstå som den ständiga förloraren? Har du själv försökt analysera vad som är den underliggande orsaken till att du på detta sätt ideligen och så hårt strävar efter att straffa dig själv?
    Hen går nog igång på att straffa sig själv. Plåga sig själv. Jag tror rentav att hen är tacksam för alla gånger hens partner varit otrogen Solig.

Alla har sina böjelser antar jag Kyss
    Anonym (Glädjedödaren) skrev 2023-04-19 13:41:24 följande:
    Hen går nog igång på att straffa sig själv. Plåga sig själv. Jag tror rentav att hen är tacksam för alla gånger hens partner varit otrogen Solig.

Ja, där är du förmodligen något väsentligt på spåren.
    Så har jag inte sett saken,
    men nu när du nämner det så verkar det troligt. Undrar om det är något underliggande omedvetet hos den medlemmen? Eller om det faktiskt är en medveten böjelse?

Jag har hela tiden utgått från att den egentligen har haft ett gott syfte, ja gott syfte för sig själv då, att resonera om ämnet. Det har många gånger varit svårt att se och förstå om det har varit i gott syfte. Men jag har sannerligen försökt.

Men en sådan böjelse, att sannolikt rent av vara tacksam för alla gånger dennes partner har varit otrogen, det övergick hela tiden min fattningsförmåga.

Tack för att du ger fler perspektiv till tråden, nya och vidare perspektiv, att belysa ämnet från flera vinklar, är alltid nyttigt i tråden och på FL:s forum.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-04-19 11:39:55 följande:
    Jag har kollat vad jag skrivit i andra tråden.

Det är helt och fullt sant att jag under många år har bedrivit studier i detta ämnet och i andra ämnen.

Ingenstans finner jag att jag skulle ha skrivit någon lögn om vad statistiken bygger på. Visa det gärna med citat så lovar jag i så fall att korrigera mig.
    hade du läst på aftonbladet eller facebook hade du vetat vad statistiken bygger på.
    "Medan de enda som skulle kunna ingå i en statistik är endast de relativt få som faktiskt blir kända."
    Anonym (Dömer men förmår inte förklara) skrev 2023-03-28 17:47:54 följande:

Gällande statistik: 
    min uppfattning är att det finns ingen säker statistik gällande det här ämnet. Jag har heller aldrig sett någon som har velat påskina att det skulle finnas någon säker statistik.

Jag förutsätter att otrohet rent generellt är vanligare än vad någon statistik visar, vilket jag grundar bl a på att med en rimlig sannolikhetsbedömning så är det väldigt många som aldrig blir kända, enligt mig sannolikt de flesta.
    Medan de enda som skulle kunna ingå i en statistik är endast de relativt få som faktiskt blir kända.

Jag har under många år samtalat med flera som yrkesmässigt arbetar med relationer och problem i dessa, och jag har en närstående som arbetat med detta i snart 40 år.
    Gällande statistiken och att den sannolikt visar alltför få så är i stort sett alla överens om detta.

En del av det jag beskriver i övrigt har jag också hämtat från erfarenheterna som dessa yrkesverksamma personer har samlat på sig,
    och en del har jag bl a hämtat från mina egna mångåriga studier i ämnet.

• ClumsySmurf
    Anonym (Glädjedödaren) skrev 2023-04-19 13:41:24 följande:

är det något h*n skrivit eller är det FL:s ljugarklubb som har dåligt med argument?
  • Anonym (Läsförståelse)
    ClumsySmurf skrev 2023-04-19 16:07:55 följande:
    är det något h*n skrivit eller är det FL:s ljugarklubb som har dåligt med argument?
    Tror och nog och antar står det ju
    ClumsySmurf skrev 2023-04-19 16:01:24 följande:
    hade du läst på aftonbladet eller facebook hade du vetat vad statistiken bygger på.
    "Medan de enda som skulle kunna ingå i en statistik är endast de relativt få som faktiskt blir kända."
    Anonym (Dömer men förmår inte förklara) skrev 2023-03-28 17:47:54 följande:

Gällande statistik: 
    min uppfattning är att det finns ingen säker statistik gällande det här ämnet. Jag har heller aldrig sett någon som har velat påskina att det skulle finnas någon säker statistik.

Jag förutsätter att otrohet rent generellt är vanligare än vad någon statistik visar, vilket jag grundar bl a på att med en rimlig sannolikhetsbedömning så är det väldigt många som aldrig blir kända, enligt mig sannolikt de flesta.
    Medan de enda som skulle kunna ingå i en statistik är endast de relativt få som faktiskt blir kända.

Jag har under många år samtalat med flera som yrkesmässigt arbetar med relationer och problem i dessa, och jag har en närstående som arbetat med detta i snart 40 år.
    Gällande statistiken och att den sannolikt visar alltför få så är i stort sett alla överens om detta.

En del av det jag beskriver i övrigt har jag också hämtat från erfarenheterna som dessa yrkesverksamma personer har samlat på sig,
    och en del har jag bl a hämtat från mina egna mångåriga studier i ämnet.

Du lyckas inbilla dig själv att alla otroheter som förblir okända ingår i någon statistik?

Du påstår att okända otroheter finns statistiskt redovisade på facebook och i Aftonbladet?

Ja återigen kommer du med påståenden som jag får erkänna vida överstiger min fattningsförmåga.

Finns det någon annan medlem i tråden som förstår detta och kan förklara så att även jag begriper det???
  • Alex 888

Hej på er, det var intressant att läsa vad alla har för åsikter när det gäller otrohet och jag har analyserat vad ni sa och jag har kommit till slutsatsen enligt mig att ingen kan har 100% rätt eller fel men alla individer tar sin egen beslut när de blir drabbad av otrohet. Min beslut kom idag och vi brättade till våra barn att vi flyttar isär, har försökt tilllämpa andra chansen men det är omöjligt after allt kärlek hon har fått, har inget mer att ge . 

• ClumsySmurf
    Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-04-19 16:36:10 följande:
    Du lyckas inbilla dig själv att alla otroheter som förblir okända ingår i någon statistik?

Du påstår att okända otroheter finns statistiskt redovisade på facebook och i Aftonbladet?

Ja återigen kommer du med påståenden som jag får erkänna vida överstiger min fattningsförmåga.

Finns det någon annan medlem i tråden som förstår detta och kan förklara så att även jag begriper det???
    "Du påstår att okända otroheter finns statistiskt redovisade på facebook och i Aftonbladet?"

Du kunnat något om det du är "expert" på hade vetat att det är otrogna och inte bedragna som svarat i studierna dvs. statistiken inkluderar okända otroheter.

"Ja återigen kommer du med påståenden som jag får erkänna vida överstiger min fattningsförmåga."

Märker det. Hur går det med studierna?

Svar på tråden Otrogen fru