Mathilda88 skrev 2023-06-13 23:00:17 följande:
Åh nej din stackare!! Lider verkligen med dig!!

Vet hur jävligt det känns

Ja labbet ringde på morgonen dagen före återföring och jag fick samtal samma dag från läkaren om planering framåt. Väldigt tacksam för det, slippa oroa sig för det med efter beskedet. Nästa runda ska vi ta Menopur och aningens högre dos från start istället för Gonal-F. Läkaren berättade att tydligen var mina ägg av dålig kvalité och var synligt granulerade. Han motiverade att försöka igen med att "Ibland hittar vi ngt bra". Har fått höra om andra som haft samma resultat första gången men lyckats vid senare försök. Vi får se.
Jag tar nu Q10 (utöver flertalet andra tillskott) och börjat på akupunktur (i enlighet med kinesisk gammal medicin) för att försöka ge äggen en chans till att bli bättre. Läser boken It start with the egg och följer dens rekommendationer (lättläst och baserad helt på vetenskapliga studier).
Ja fy fan alltså, denna resan är fruktansvärt tuff!!!
Ja så jobbigt detta

men känns lite bättre nu efter att ha träffat läkaren idag.
Hon var fortfarande positiv till att vi ska lyckas. Hon sa att det kan bli så här en gång och sen helt annorlunda nästa gång, en gång ingen gång typ. Hon sa också att normalt för kvinnor kanske var tredje cykel har ett bra ägg men för vissa kvinnor kan det vara mycket mer sällan än så och då krävs det många ägg för att lyckas få till ett barn. Denna gång var antagligen en "sämre" äggbatch men det betyder inte att nästa kommer vara dålig också.
Känns mer hoppfullt nu och jag har bestämt mig för att jag ska få fram det där superägget!! Jag ska också få köra menopur nästa gång, denna gången körde jag med bemfola.
Köpte faktiskt hem Q10 häromdagen så ska börja ta det jag med, men känner mig tveksam. Har testat så mycket olika grejer, bidrottning gele, rosenrot, zink, magnesium osv.. inget har hjälpt än så länge men skadar ju inte att testa
Hoppas Q10 och menopur är vår grej