• nsnuggles

Ivf- embryon slutar dela sig

Hej! Jag var precis med om samma sak. Fick ut 15 ägg, dagen efter ringde de och sa att 6 ägg blivit befruktade och såg fina ut och de ville odla vidare till dag 5. På morgonen dag 5, ett par timmar innan jag skulle åka in för återföring, ringde läkaren och sa att alla embryon slutat utvecklas mellan dag 2 och 3 och det fanns inget att återföra. Blev helt förkrossad!! 

Har du fått någon mer information av läkaren? Ska ni ändra på något nästa försök? Jag ska träffa min läkare imorgon för diskutera hur vi ska gå vidare. Usch, att försöka skaffa barn är bland det jobbigaste jag gjort!!Gråter

• nsnuggles
    Mathilda88 skrev 2023-06-13 23:00:17 följande:
    Åh nej din stackare!! Lider verkligen med dig!! Hjärta Vet hur jävligt det känns GråterGråter

Ja labbet ringde på morgonen dagen före återföring och jag fick samtal samma dag från läkaren om planering framåt. Väldigt tacksam för det, slippa oroa sig för det med efter beskedet. Nästa runda ska vi ta Menopur och aningens högre dos från start istället för Gonal-F. Läkaren berättade att tydligen var mina ägg av dålig kvalité och var synligt granulerade. Han motiverade att försöka igen med att "Ibland hittar vi ngt bra". Har fått höra om andra som haft samma resultat första gången men lyckats vid senare försök. Vi får se. 
    Jag tar nu Q10 (utöver flertalet andra tillskott) och börjat på akupunktur (i enlighet med kinesisk gammal medicin) för att försöka ge äggen en chans till att bli bättre. Läser boken It start with the egg och följer dens rekommendationer (lättläst och baserad helt på vetenskapliga studier). 
    Ja fy fan alltså, denna resan är fruktansvärt tuff!!! Gråter 
    Ja så jobbigt detta Gråter men känns lite bättre nu efter att ha träffat läkaren idag.
    Hon var fortfarande positiv till att vi ska lyckas. Hon sa att det kan bli så här en gång och sen helt annorlunda nästa gång, en gång ingen gång typ. Hon sa också att normalt för kvinnor kanske var tredje cykel har ett bra ägg men för vissa kvinnor kan det vara mycket mer sällan än så och då krävs det många ägg för att lyckas få till ett barn. Denna gång var antagligen en "sämre" äggbatch men det betyder inte att nästa kommer vara dålig också.

Känns mer hoppfullt nu och jag har bestämt mig för att jag ska få fram det där superägget!!  Jag ska också få köra menopur nästa gång, denna gången körde jag med bemfola.

Köpte faktiskt hem Q10 häromdagen så ska börja ta det jag med, men känner mig tveksam. Har testat så mycket olika grejer, bidrottning gele, rosenrot, zink, magnesium osv.. inget har hjälpt än så länge men skadar ju inte att testa Glad

Hoppas Q10 och menopur är vår grej Hjärta
  • nsnuggles
    Mathilda88 skrev 2023-07-23 05:08:24 följande:
    Hur har det gått för dig? Hunnit göra nytt försök? ❤️
    Hej! Har inte hunnit göra något nytt försök än. Kliniken jag går på har sommarstängt. Nästa försök är planerat till slutet av augusti/början av september beroende på när mensen kommer Glad

Hur har det gått för dig? Har du gjort något nytt försök? Hjärta
  • nsnuggles
    Mathilda88 skrev 2023-07-28 15:51:46 följande:
    Okej, håller tummarna för er då! Hjärta
    Nej precis detsamma här, sommarstängt och förhoppningsvis får vi köra igång nästa omgång i slutet av augusti. Är prioriterade, men inte säkert ändå. 
    Hej Mathilda88 hur har det gått för dig? Hjärta

För mig gick det bättre den här gången. Fick ut 15 ägg varav 12 befruktades normalt. Fick tillbaka en tvådagars i fredags som jag ruvar på nu. Fick veta idag att 1 blastocysta gick att frysa! Vet dock inte hur det gick för resterande 10 embryon, ska fråga nästa gång jag är där. Men känns skönt att veta att vi kan få blastocystor iaf. Var så rädd att det alltid skulle stanna av vid dag 2-3.  
  • nsnuggles
    Mathilda88 skrev 2023-10-04 04:42:41 följande:

Hej! 

Inget vidare tyvärr. Fick omgång två den 1 september ut 15 ägg, 12 mogna och fick besked om 8 befruktade - visade sig sen vara 7 egentligen. Dom ville vänta till dag 5 igen för återföring trots historiken. 6 embryon dog på dag 3, ett levde till dag 5 men var cellfattig, så nekades att få den återförd. Alla hade fragmentering grad 3 igen.

Var planerad för start av långt protokoll nu i början av november på CD19 (men om en vecka), men nya blodprover visade på högt TSH på hela 4,4 😱! Så chansen till ett tredje försök detta året rök nog med stor sannolikhet där. 😢

Åh va tråkigt att höra, blir så ledsen för din skull Gråter Hjärta Hade läkarna någon förklaring till varför du inte kunde få återföring dag 2? Hur tänker de kring tredje försöket, har de sagt ok till dag 2 då? Kanske ni till och med kan få 2 embryon tillbaka? 

Har du haft högt TSH innan eller har det kommit plötsligt? Kan det ha något med embryokvalité att göra? Hur känns det annars med att göra långt protokoll? Hoppas du får ner TSH snabbt och kanske kan starta i år iaf!! Skickar dig massor med styrkekramar!! 

Jag testade positivt i lördags och nu är jag i vecka 5 (4+1). Tyvärr har graviditeten triggat igång överstimulering så mår kasst Rynkar på näsan vågar inte riktigt glädjas än heller.. så rädd att det ska bli missfall. 

Hoppas så du ska lyckas nästa försök Hjärta Ta hand om dig!
Svar på tråden Ivf- embryon slutar dela sig