Inlägg från: Kattmynta |Visa alla inlägg
  • Kattmynta

Barn slog mig på rumpan

Jag skulle beställa mat på en restaurang när ett barn skutta förbi och slog till mig på baken. Trodde först hon bara råkade springa in i mig. Hon var ju bara 3-4 år kanske. Sen skulle hon springa förbi igen och jag ser hur hon höjer handen och ska slå mig på rumpan igen!
    Jag vek undan och tredje gången skulle hon slå mig med sin vattenflaska.
    Blev så stressad över situationen, chockad och som fryst. Gråter Vad skulle ni gjort? Jag diskuterar gärna detta.

Försökte tänka att det bara var ett barn, men det hjälpte liksom inte min känsla som uppstått i kroppen. Hade det varit en vuxen hade jag nog gett denne en smock på käften. Hon såg så oskyldig ut som att hon inte alls förstått att hon gjorde något fel. Och jag hade ingen ork att uppfostra någon annans barn.

• Svar på tråden Barn slog mig på rumpan
  • Kattmynta

Jag startade tråden dels för att andra som upplevt samma inte skulle känna sig ensamma i upplevelsen. Då jag inte fann det någonstans. Förväntade mig inte så mycket empati här men skönt att några förstår och som sagt för andras skull som inte behöver känna sig illa till mods. För mig var det traumatiskt då det triggade andra traumatiska upplevelser som jag känt i min kropp. Inte alla som förstår det och det förstår jag med. Ville mest diskutera känslor som kan uppstå och varför det händer på ett moget sätt. Sen förstår jag att det alltid finns dom som inte kan relatera men tycker om att dum förklara andra för att känna sig bättre själva och tycker om att hänga på den här sidan. 🙂
    Hoppas någon kan läsa detta och känner sig mindre ensam iaf ❤️

Svar på tråden Barn slog mig på rumpan