Inlägg från: Anonym (Karin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karin)

Friskvårdsbidrag vid byte av jobb

Jag undrar om man fortfarande kan och får använda sitt friskvårdsbidrag efter att man har slutat på ett arbete? Är mellan jobb för tillfället pga en långflytt och funderar på om jag kan använda upp det friskvårdsbidraget som jag fick innan flytten.

• Svar på tråden Friskvårdsbidrag vid byte av jobb
  • Anonym (Karin)
    nihka skrev 2023-04-22 13:54:15 följande:

Vad menar du med fick? Har du fått pengarna i handen? Om det handlar om bidrag som du hade kunnat plocka ut under din anställning har de nog frusit inne om din anställning har upphört, om du inte fortfarande är anställd och har semester eller annan ledighet i slutet. 

Jag fick friskvårdsbidrag via en app i telefonen. Går jag in på appen så är hela summan på 1500kr fortfarande kvar. Man betalar med appen helt enkelt.
  • Anonym (Karin)

Det var en timanställning som jag lämnade. Chefen och kollegorna i huset vet ju om att jag har flyttat och inte kommer tillbaka. Däremot bemanningen som brukade boka in mig på pass vet kanske inte om att jag har flyttat. Det var bemanningen som skickade ut mitt kontrakt som timvikarie och det är giltigt i ett par månader till.

Svar på tråden Friskvårdsbidrag vid byte av jobb