Inlägg från: Anonym (Singeltjej) |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (Ks) skrev 2023-04-26 12:36:09 följande:
    Ja för att vara otrogen ELLER köpa sex är samma sak. Som att ta ett snabblån eller råna någon. Också samma väl.
    Ursäkta, jag har aldrig varit otrogen så jag vet tyvärr inte hur det går till. Du kanske kan berätta? Det är alltså inte sex det gäller? Utan vad? En kompis att gå och bowla med? Är det därför man betalar 2400? Jag trodde TS ville ha sex med en annan kvinna än sin fru men jag hade visst fel? 
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (Ks) skrev 2023-04-26 15:44:20 följande:
    DU föreslog att ts ska köpa sex, som att detta är samma sak som att ha sex med någon från en äcklig otrohetssajt. 
    Jag sa inte att det är samma sak. TS frågar om det är värt pengarna att bli medlem på Victoria Milan. Då utgår jag ifrån att han undrar om han kommer att få möjlighet att ha sex med kvinnor?

Visst, TS kanske vill hitta nån att byta kakrecept med, det vet vi inte. Men om vi utgår ifrån att han vill träffa kvinnor att ha sex med i smyg nån timme i veckan när hans fru tränar - är det då så himla stor skillnad jämfört en prostitutionsapp? Vad är den enorma skillnaden i så fall? I båda fallen är det ju (oftast) en gift man som betalar för sex med en annan kvinna?

TS ber ju inte om tips på vad han ska skriva i sin profiltext eller hur han ska ta kontakt med kvinnor. Nej, han undrar om det är värt pengarna - det är alltså ekonomi det gäller, right?

VAD det är TS vill ha för pengarna står inte specifikt, nej. Men eftersom han är gift och väljer en app där man är otrogen "i smyg" ( själva grejen VM är ju diskretion vilket lockar folk som inte har öppna relationer utan smiter iväg och ligger lite snabbt när partnern tränar eller så) - kan vi kanske anta att det i första hand är sex han är ute efter? Eller tror du att han skulle vara nöjd om han fick träffa 100 olika kvinnor för att promenera och gå konstutställning? Skulle han tycka att det var "värt pengarna" då? Jag tror att "värt pengarna" = "få ligga" i det här sammanhanget eller har jag fel?

Om TS får ligga med en massa olika kvinnor vid flertal tillfällen, ja, då är det ju "värt pengarna" enligt den måttstocken. Om han inte lyckas få till det så har han, som nån skrev tidigare, "kastat pengarna i sjön". Köper han sex för motsvarande summa så vet han åtminstone att han får just sex.

Jag är emot sexköp och rekommenderar inte det. Jag svarar bara på frågan om "det är värt pengarna". Jag lägger ingen egen värdering i detta utan försöker svara på frågan.

Har du nåt konstruktivt att komma med så kan du väl ge din syn på saken? Istället för att ironisera över folk som faktiskt svarar på det TS frågar. 
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (Trossen) skrev 2023-04-26 14:58:29 följande:
    Värst vad du var insatt då....
    Ja, hur så? Är det nåt du undrar över? 
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (Trossen) skrev 2023-04-26 17:59:45 följande:
    Jag återkommer....
    För att svara på det som TS undrar över hoppas jag? Du behöver inte återkomma för min skull. 
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (aaa) skrev 2023-04-26 18:34:54 följande:
    det är ett lagbrott att köpa sex. 
    1. Jag har inte uppmanat till sexköp. Jag gjorde en jämförelse för att kunna svara på TS fråga - om det är "värt pengarna" att bli medlem på Victoria Milan. Jag antar att han är ute efter sex i första hand, med tanke på att han är gift, och jämförde därför med vad det kostar att köpa sex. Om nån frågar om det är värt att vara fodervärd åt en häst i utbyte mot att få rida så måste man ju titta på vad det skulle kosta att ha en egen häst. Man måste ta hänsyn till vad saker kostar om man ska svara på om det är värt pengarna. Det var ett exempel, okej?

2.Ja, det är olagligt att köpa sex. Och koppleri är också olagligt. Men att ta betalt för att folk ska kunna vara otrogna diskret, via en dejtingapp i det här fallet, är lagligt. Det är ju intressant. Detta är kanske nåt som hallickar och bordellmammor skulle kunna utnyttja? Kanske blir det ett genomslag och vi får se en uppsjö av nya "dejtingappar" för gifta personer som söker diskreta sexträffar? För ja, på Victoria Milan handlar det i första hand om diskreta sexträffar. Man fyller i om man är ute efter "lite skoj", om man har ett eget "gömställe", om man är tillgänglig på dagtid osv. Och det är många av männen som erbjuder kvinnorna "kompensation" i form av pengar eller gåvor (smycken, kläder, parfym, mobiltelefoner, träningskort eller liknande) eller betalda resor, restaurangbesök eller hotellnätter. 
  • Anonym (Singeltjej)
    prospicientia skrev 2023-04-26 21:04:44 följande:
    Ja, givetvis är det som du säger många som förväntar sig pengar och annat utöver sex och de som utnyttjar sajten till att försöka sälja sex (även om det inte är tillåtet att använda sajten till detta).
    Nej, precis. Men att "bara" förmedla sexkontakter för gifta (män är oftast de som betalar för medlemskap) och ta betalt för det är ju lagligt. Även det "bara" handlar om gifta Lars-Åke 56 år, som betalar för medlemskap i en dejtingapp för att kunna träffa Petra 22 år på onsdagar klockar 18, för en timmes "ömsesidigt" sex (inga pengar inblandat), när hans barn är på fotbollsträning, så är det ju ändå ganska likt koppleriverksamhet?

De som äger Victoria Milan vet ju att det mest är gifta män som kommer att bli medlemmar och att de männen i första hand är ute efter sex med unga, attraktiva kvinnor som ställer upp på det männen vill.

De som äger Victoria Milan är ju inte födda i farstun. De vet ju vad de egentligen tar betalt för. Precis som att de flesta som går på Viktväktarna gör det för att bli snyggare och inte för att lära sig om näringslära eller sova bättre. Viktväktarna marknadsför sig som om det handlar om hälsa men alla vet att det handlar om utseende i första hand. På samma sätt marknadsför sig Victoria Milan som om det gällde dejting i största allmänhet - fast för folk som är gifta eller i relationer - men alla vet vad det egentligen handlar om...

Så i praktiken är det kanske inte sådär jättemycket som skiljer Victoria Milan från koppleriverksamhet? 
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (Trossen) skrev 2023-04-26 21:14:16 följande:
    OK. Tänkte att du visste så mycket. Av någon anledning..... Men ha det gott.
    Ja? Och? Vad är det du undrar? Varför är det konstigt att jag vet "mycket"? Undrar du hur jag vet det? Om jag har varit otrogen eller köpt sex eller vadå? Nej, det har jag inte. Jag är kvinna och ensamstående och inte intresserad av sex utanför en relation (och om jag vore det skulle jag inte söka efter det på nätet för det tycker jag är pinsamt och desperat). Vad det nu spelar för roll när detta ändå inte handlar om mig. Har du några frågor till mig? Eller vill du bara påpeka att du tycker att jag vet för mycket? Du kanske vill ha källhänvisning och att jag ska styrka mina påståenden med evidensbaserad forskning?
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (F) skrev 2023-04-26 22:21:50 följande:
    Jag har anmält dig nu

Vidrigt att uppmana till sexköp
    Jag har förklarat grundligt flera gånger att jag INTE uppmanar till sexköp. Jag jämför med vad det kostar. Tryck på "visa endast" under min signatur så ser du. Jag vet inte om jag orkar förklara fler gånger. 
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (F) skrev 2023-04-26 22:19:02 följande:
    Du uppmuntrar alltså ts att begå brott. Att köpa sex är olagligt.
    Den moraliska aspekten ska jag inte ens gå in på...
    Nej, det gör jag inte. För hundrade gången. Du orkar inte läsa tråden om det är inte mitt fel. Istället för att läsa mina svar anmäler du mig. Det tycker jag är jättetöntigt och säger en del om dig - exempelvis att du missade all den sarkasm och ironi som fanns i kommentaren du svarade på. Att trycka på visa endast var du för lat för så du anmälde för det var bekvämare för dig. Nice ändå att vara så lat och obrydd om att ens försöka förstå vad andra skriver. Du gör bort dig själv.
Svar på tråden VictoriaMilan