• Anonym (nyfiken)

VictoriaMilan

Hej, Gift man som vill ha lite tips.
    Är det värt 2400 kr att bli medlem 6 månader.
    Bluff eller seriöst? Är det kvinnor med på siten så det är värt pengarna, eller finns det andra bättre communities för att hitta partners? Jättetacksam för seriösa svar och inte moralpredikning.

• Svar på tråden VictoriaMilan
  • Anonym (Trossen)
    Anonym (nyfiken) skrev 2023-04-26 00:11:23 följande:
    VictoriaMilan

Hej, Gift man som vill ha lite tips.
    Är det värt 2400 kr att bli medlem 6 månader.
    Bluff eller seriöst? Är det kvinnor med på siten så det är värt pengarna, eller finns det andra bättre communities för att hitta partners? Jättetacksam för seriösa svar och inte moralpredikning.

Är själv gift, så det är lugnt. Var med i Viktoria Milan ett tag, men jag fick en känsla av att många profiler var fejk där. Många profiler som varit med i flera år och som inte svarade. Men det verkar vara vanligt förekommande i de kontaktsajter. Har provat Tinder också, men bara en massa tonåringar som vill sälja bilder av sig själva. Är med i BodyContact för ögonblicket, men en väldig obalans mellan könen där. Verkar vara ett stort överskott av killar där, så jag är även med i Darkside. Men ska man få napp får man ha en hel del tur med sig. Nästan bättre att ragga upp på krogen.
  • Anonym (Ks)

Spyr. Stackars din partner. Du behöver moralpredikan. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Ks)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2023-04-26 09:12:29 följande:

Det beror väl på hur ofta du ska vara otrogen? För 2400 kan man väl köpa sex? En timmes sex med en billig eskort eller en halvtimme med hos en dyr? Eller kanske två avsugningar i bilen hos en lite billigare? Så om du bara ska ha sex en gång i halvåret så kan du ju betala direkt. Men du menar alltså att för 2400 kronor kan du träffa olika kvinnor på sajten som du kan ha sex med gratis och på så sätt spara pengar? Det kommer kanske även kosta lite med eventuella drinkar, middagar, taxi, hotellrum eller liknande beroende på hur du styr upp dina gratisträffar. Och sen får man väl väga in kvaliteten på sexet och tillgängligheten, antar jag - en älskarinna på Victoria Milan kanske inte nödvändigtvis ställer upp det sex du vill ha och kanske inte alltid har tid när det passar dig. Ja, du kan ju testa och se hur många timmars sex du får för de pengarna och sen räkna ut hur mycket pengar du sparade. Uppdatera gärna och berätta hur det går! 

Ja för att vara otrogen ELLER köpa sex är samma sak. Som att ta ett snabblån eller råna någon. Också samma väl.
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (Ks) skrev 2023-04-26 12:36:09 följande:
    Ja för att vara otrogen ELLER köpa sex är samma sak. Som att ta ett snabblån eller råna någon. Också samma väl.
    Ursäkta, jag har aldrig varit otrogen så jag vet tyvärr inte hur det går till. Du kanske kan berätta? Det är alltså inte sex det gäller? Utan vad? En kompis att gå och bowla med? Är det därför man betalar 2400? Jag trodde TS ville ha sex med en annan kvinna än sin fru men jag hade visst fel? 
  • Anonym (trött)

VM är bra om du vill bli av med pengar utan att träffa någon kvinna. Annars ser jag inte riktigt poängen med det.

• Anonym (Trossen)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2023-04-26 09:12:29 följande:

Det beror väl på hur ofta du ska vara otrogen? För 2400 kan man väl köpa sex? En timmes sex med en billig eskort eller en halvtimme med hos en dyr? Eller kanske två avsugningar i bilen hos en lite billigare? Så om du bara ska ha sex en gång i halvåret så kan du ju betala direkt. Men du menar alltså att för 2400 kronor kan du träffa olika kvinnor på sajten som du kan ha sex med gratis och på så sätt spara pengar? Det kommer kanske även kosta lite med eventuella drinkar, middagar, taxi, hotellrum eller liknande beroende på hur du styr upp dina gratisträffar. Och sen får man väl väga in kvaliteten på sexet och tillgängligheten, antar jag - en älskarinna på Victoria Milan kanske inte nödvändigtvis ställer upp det sex du vill ha och kanske inte alltid har tid när det passar dig. Ja, du kan ju testa och se hur många timmars sex du får för de pengarna och sen räkna ut hur mycket pengar du sparade. Uppdatera gärna och berätta hur det går! 

Värst vad du var insatt då....
  • Anonym (Ks)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2023-04-26 13:44:48 följande:
    Ursäkta, jag har aldrig varit otrogen så jag vet tyvärr inte hur det går till. Du kanske kan berätta? Det är alltså inte sex det gäller? Utan vad? En kompis att gå och bowla med? Är det därför man betalar 2400? Jag trodde TS ville ha sex med en annan kvinna än sin fru men jag hade visst fel? 
    DU föreslog att ts ska köpa sex, som att detta är samma sak som att ha sex med någon från en äcklig otrohetssajt. 
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (Ks) skrev 2023-04-26 15:44:20 följande:
    DU föreslog att ts ska köpa sex, som att detta är samma sak som att ha sex med någon från en äcklig otrohetssajt. 
    Jag sa inte att det är samma sak. TS frågar om det är värt pengarna att bli medlem på Victoria Milan. Då utgår jag ifrån att han undrar om han kommer att få möjlighet att ha sex med kvinnor?

Visst, TS kanske vill hitta nån att byta kakrecept med, det vet vi inte. Men om vi utgår ifrån att han vill träffa kvinnor att ha sex med i smyg nån timme i veckan när hans fru tränar - är det då så himla stor skillnad jämfört en prostitutionsapp? Vad är den enorma skillnaden i så fall? I båda fallen är det ju (oftast) en gift man som betalar för sex med en annan kvinna?

TS ber ju inte om tips på vad han ska skriva i sin profiltext eller hur han ska ta kontakt med kvinnor. Nej, han undrar om det är värt pengarna - det är alltså ekonomi det gäller, right?

VAD det är TS vill ha för pengarna står inte specifikt, nej. Men eftersom han är gift och väljer en app där man är otrogen "i smyg" ( själva grejen VM är ju diskretion vilket lockar folk som inte har öppna relationer utan smiter iväg och ligger lite snabbt när partnern tränar eller så) - kan vi kanske anta att det i första hand är sex han är ute efter? Eller tror du att han skulle vara nöjd om han fick träffa 100 olika kvinnor för att promenera och gå konstutställning? Skulle han tycka att det var "värt pengarna" då? Jag tror att "värt pengarna" = "få ligga" i det här sammanhanget eller har jag fel?

Om TS får ligga med en massa olika kvinnor vid flertal tillfällen, ja, då är det ju "värt pengarna" enligt den måttstocken. Om han inte lyckas få till det så har han, som nån skrev tidigare, "kastat pengarna i sjön". Köper han sex för motsvarande summa så vet han åtminstone att han får just sex.

Jag är emot sexköp och rekommenderar inte det. Jag svarar bara på frågan om "det är värt pengarna". Jag lägger ingen egen värdering i detta utan försöker svara på frågan.

Har du nåt konstruktivt att komma med så kan du väl ge din syn på saken? Istället för att ironisera över folk som faktiskt svarar på det TS frågar. 
  • Anonym (Singeltjej)
    Anonym (Trossen) skrev 2023-04-26 14:58:29 följande:
    Värst vad du var insatt då....
    Ja, hur så? Är det nåt du undrar över? 
Svar på tråden VictoriaMilan