Anonym (Ks) skrev 2023-04-26 15:44:20 följande:
DU föreslog att ts ska köpa sex, som att detta är samma sak som att ha sex med någon från en äcklig otrohetssajt.
Jag sa inte att det är samma sak. TS frågar om det är värt pengarna att bli medlem på Victoria Milan. Då utgår jag ifrån att han undrar om han kommer att få möjlighet att ha sex med kvinnor?
Visst, TS kanske vill hitta nån att byta kakrecept med, det vet vi inte. Men om vi utgår ifrån att han vill träffa kvinnor att ha sex med i smyg nån timme i veckan när hans fru tränar - är det då så himla stor skillnad jämfört en prostitutionsapp? Vad är den enorma skillnaden i så fall? I båda fallen är det ju (oftast) en gift man som betalar för sex med en annan kvinna?
TS ber ju inte om tips på vad han ska skriva i sin profiltext eller hur han ska ta kontakt med kvinnor. Nej, han undrar om det är värt pengarna - det är alltså ekonomi det gäller, right?
VAD det är TS vill ha för pengarna står inte specifikt, nej. Men eftersom han är gift och väljer en app där man är otrogen "i smyg" ( själva grejen VM är ju diskretion vilket lockar folk som inte har öppna relationer utan smiter iväg och ligger lite snabbt när partnern tränar eller så) - kan vi kanske anta att det i första hand är sex han är ute efter? Eller tror du att han skulle vara nöjd om han fick träffa 100 olika kvinnor för att promenera och gå konstutställning? Skulle han tycka att det var "värt pengarna" då? Jag tror att "värt pengarna" = "få ligga" i det här sammanhanget eller har jag fel?
Om TS får ligga med en massa olika kvinnor vid flertal tillfällen, ja, då är det ju "värt pengarna" enligt den måttstocken. Om han inte lyckas få till det så har han, som nån skrev tidigare, "kastat pengarna i sjön". Köper han sex för motsvarande summa så vet han åtminstone att han får just sex.
Jag är emot sexköp och rekommenderar inte det. Jag svarar bara på frågan om "det är värt pengarna". Jag lägger ingen egen värdering i detta utan försöker svara på frågan.
Har du nåt konstruktivt att komma med så kan du väl ge din syn på saken? Istället för att ironisera över folk som faktiskt svarar på det TS frågar.