BF januari 2024
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
Hej på er alla! Har inte hunnit läsa igenom ännu men hoppar in på ett hörn, jag hoppas det är ok 😍 Kommer från Bim Maj-tråden och vi fick vårat efterlängtade + igår på äl+12. Efter 10 försök varav två tidiga missfall så hoppas jag för allt i världen att lite är här för att stanna ❤️ Jag och sambon bor uppe i Norrland, har ett barn sedan tidigare som är 8 år, jag och sambon är 30+.
Ser fram emot att dela med mig av vardagen, funderingar och ev oro med andra som är i samma sits.
Detsamma till dig Kawa 😍
Haha jadu jag tycker det pendlar lite, ena dagen hur mkt symtom som helst andra dagen ingenting alls. Övergripande mest molvärk/ligamentsmärtor, ömma+svullna bröst (vill helst inte ha bh på). Hungrigare än vanligt och slukar mer mat än jag brukar. Illamående lite till och från.
Och igår fick min kära familj ta del av hormontrollet, dock svårt att veta om det är abstinens eller hormoner då jag slutar snusa just nu.
Själv då? Hur mår du? ❤️
Detsamma till dig Kawa 😍
Haha jadu jag tycker det pendlar lite, ena dagen hur mkt symtom som helst andra dagen ingenting alls. Övergripande mest molvärk/ligamentsmärtor, ömma+svullna bröst (vill helst inte ha bh på). Hungrigare än vanligt och slukar mer mat än jag brukar. Illamående lite till och från.
Och igår fick min kära familj ta del av hormontrollet, dock svårt att veta om det är abstinens eller hormoner då jag slutar snusa just nu.
Själv då? Hur mår du? ❤️
Ja men verkligen, brösten känns som ballonger emellan åt, främst när bhn ska av på eftermiddagen 😅
Jag är ju än så länge bara i vecka 5 🤪 Såååå lång väntan 😪
Jaadu jag var bara allmänt supergrinig 😂 Sjukt jobbigt med att sluta snusa jag var ju en sån som gick från cigaretter till snus. Kan säga att snusa det är HEMSKT att sluta med 😭 men det är ju för en god anledning 🥰🥰
Grattis till alla som plussat och som hoppar in i tråden!
och beklagar till alla er som fått tråkiga nyheter, håller tummarna på att en liten bebis vill stanna vid nästa försök 
idag gick jag in i vecka 9 (8+0). Det enda mitt liv går ut på är att jobba och sova i princip. Idag var jag och sambon på vårat första TUL och där fick vi se ett litet embryo med ett tickande hjärta, sån underbar känsla. Gråter typ bara jag tänker på det. Bifogar en liten bild på knodd
Veckorna verkar stämma exakt med det apparna räknat ut också Just nu iaf så blev varken framåt flyttad eller bakåt flyttad.
Men alltså jag dör Matilda 😭😭 Herregud så underbart 😭😭❤️❤️Jag längtar så tills vi får se ett liv där inne. Känns så himla overkligt innan man SER lillen där inne 😭😭❤️

Så kul att få se ett litet knyte där i magen, MatildaLS 
Själv var jag på hälsosamtal hos min BM idag och fick ett tidigt UL inbokat på måndag. Låt dagarna gå fort dit nu så jag också får se ett litet tickande hjärta.
Kul med alla er nya som plussar 
Hoppar också in i tråden 😀 Jag bor i Lund och är 36 år. Har plussat efter vår första ivf-behandling. Har en pojke som är 12 sedan tidigare men detta är min sambos första barn. Förra gången jag väntade barn var jag först bland mina vänner att få barn, nu är jag långt efter och alla andra är klara. Så jag behöver nya mamma-vänner att följas åt med.
Idag på tidigt ultraljud fick vi se ett tickande hjärta 💓 (Vecka 7+5). Är såå otroligt glad och lättad över att den satt rätt denna gång (förra grav slutade i utomkvedshavandeskap). Känns som att jag kan slappna av lite mer nu.
Gravidsymptom hittills: Lättare illamående som kommer och går, än sålänge inget som påverkar mig i någon större utsträckning tack och lov. Trötthet, ömma bröst, ibland huvudvärk. Och förstoppning/gasig mage. Ibland lite molvärk.