• sommar2020regn

BF januari 2024

En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

• Svar på tråden BF januari 2024
  • Anakim

Hej!

Såg tråden och kände att detta är precis vad jag behöver! Har ett litet 14-månaders energiknippe hemma. Är enligt SM och tidigt ultraljud nu gravid i vecka 8 + 6, BF 6/1. Försöker att njuta, men mår så fruktansvärt illa. Illamående dygnet runt i varierande grad, hulkningar, kräkningar. You name it. Blir bara värre. Tar Postafen och har fått justera arbetsuppgifterna något. Borde egentligen prova att byta till Lergigan, men är inte så sugen på att bli tröttare än jag redan är. Min partner är fantastisk och tar hand om nästan 100 % av vardagsbestyren och ger mig små snacks när illamåendet når sina toppar. Känns som att följa andra i sin graviditet och heja på, är precis vad jag behöver för att förhoppningsvis kunna tänka lite mer positivt och ha mer proaktiva graviditetstankar.

• Lilja3389

Kawa81
    kan inte heller citera.

ringde privat då jag har vul 19/6 privat. De mena lite att de säger inte så mycket att göra ultraljud nu. Skulle mab inte se något betyder de inte att de inte är något. jag är i v7(6+3) när jag prata med klinken jag ska till kände jag att de nog inte kommer göra mig lugnare. Får se om jag känner så hela vägen. (De sålde inte in att göra ett extra, utom mena försök vänt, men ville jag boka så fick jag)

inte blött något sen i fm. Så hoppas de stannar där. kroppen tror den är gravid i alla fall. Men mer än så vet jag inte. Är så frustrerande att inte veta. Har kontrollbehov också så gör det inte lättare. 

skönt med långhelg, så de är fullt upp. 

• GravidTillSlut

Kawa81
    Det är så mina missfall har börjat, färgade flytningar och att symptomen avstannat. Vid mina missed abortion däremot så har jag inte haft några blödningar å ofta haft kvar symptom. Å har ju ingen erfarenhet av en fullgången graviditet så det är lätt att tänka missfall tyvärr. Å svårt att helt landa i att det ska gå bra när jag har så lite symptom som dessutom kommer och går. 

Men nu har det inte varit mer färgade flytningar och mina bröst känns som om de ska sprängas på morgonen. Viss avsmak för varm mat har på nytt dykt upp. Så mer hoppfull nu Hjärta Vill bara spola fram tiden till ultraljud nu. 

• Lilja3389

som de vänder. men detta att inte veta. 

tröttheten äter upp mig, har en liten på 1,5 som är överallt, får dåligt samvete att jag inte orkar som innan. 

har inskrivningssamtal med mvc på onsdag, ska lyfta detta om blödningarna. Men tänker försöka vänta in 19/6 innan jag gör vårt redan bokade vul. Skulle kunna lägga de någon dag tidigt. Men svårt att lösa barnvakt (endast en person som vet om) vi känner att vi vill göra ultraljudet ihop. 

Magkänslan är bättre än vad den varit. ☺️

• FrökenFager

Här har ni en till med BF 13 januari! 

Första barnet och jag är 38 år. 

Kände som träningsvärk i bröstmusklerna och samma sjukdomskänsla i kroppen som när jag hade covid. Så valde mellan covid och grav-test! upptäcktes även en massa små, mörka prickar här och var på huden. 

• Lilja3389

kunde inte hålla mig. Bokat en undersökning på fredag. Detta är knäckande. Vill så gärna veta. Oavsett utgången mår jag bättre att veta.

tror fortfarande inte de gått vägen, men sam har jag massa signaler. men kroppar spelar ett spratt.... blir tokig

• milor

Känner mig fortfarande orolig att något ska vara fel, det enda symptomen jag har är bara fortfarande att jag kissar ofta och svaaagt illamående om jag inte ätit på länge. Men jag känner mig så pigg?! Förra gången låg jag däckad dessa veckor och sov typ 12-13 timmar per natt.
    Det är som att jag mentalt går och förbereder mig, och nästan väntar på ett missfall. OM det skulle bli missfall så hade jag hellre velat att det skulle hända nu än sen. 

Jag har bokat in VUL om 2 veckor men det är ju så långt dit 😩

• Anakim
    Lilja3389 skrev 2023-06-05 20:23:28 följande:

kunde inte hålla mig. Bokat en undersökning på fredag. Detta är knäckande. Vill så gärna veta. Oavsett utgången mår jag bättre att veta.

tror fortfarande inte de gått vägen, men sam har jag massa signaler. men kroppar spelar ett spratt.... blir tokig

Jättebra att du bokat ett tidigare ultraljud! Det är helt orimligt att blöda i flera VECKOR innan man tittar på det med ultraljud som gravid. Några dagar är mer rimligt (såvida det inte är i en mängd där tidigt missfall är ett faktum). 
  • Lilja3389
    Anakim skrev 2023-06-06 10:48:15 följande:
    Jättebra att du bokat ett tidigare ultraljud! Det är helt orimligt att blöda i flera VECKOR innan man tittar på det med ultraljud som gravid. Några dagar är mer rimligt (såvida det inte är i en mängd där tidigt missfall är ett faktum). 

Ja verkligen. Men så ser vården ut. 

mådde så dåligt imorse så åkte till gynakuten. Där ett missfall konstaterades. Känner mig faktiskt lättad av att veta. Haft de på känn. men känts helt orimligt att jag ska må skit som ogravid. Så nu hoppas jag hormonera snabbt går ur kroppen så jag får energi för att leka med  vår 1,5 åring i väntan på en ny graviditet. <3

lycka till alla <3

• cutepenguin
    Lilja3389 skrev 2023-06-06 11:58:31 följande:

Ja verkligen. Men så ser vården ut. 

mådde så dåligt imorse så åkte till gynakuten. Där ett missfall konstaterades. Känner mig faktiskt lättad av att veta. Haft de på känn. men känts helt orimligt att jag ska må skit som ogravid. Så nu hoppas jag hormonera snabbt går ur kroppen så jag får energi för att leka med  vår 1,5 åring i väntan på en ny graviditet. <3

lycka till alla <3

Så tråkigt att höra 😔❤️ 

Svar på tråden BF januari 2024