• sommar2020regn

BF januari 2024

En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

• Svar på tråden BF januari 2024
  • Mamanda90

Jag går in i vecka 11 idag och det börjar närma sig att berätta för familj och vänner. Hur har ni gjort? Har ni berättat ännu? Drömmer
    Detta är vårt tredje barn och ska berätta för barnen först tänkte vi. 

• sommar2020regn
    Mamanda90 skrev 2023-06-15 09:48:11 följande:

Jag går in i vecka 11 idag och det börjar närma sig att berätta för familj och vänner. Hur har ni gjort? Har ni berättat ännu? Drömmer

Jag gick också in i v11 idag, BF 3/1?!

Vi har inte heller berättat, kanske borde göra det när alla samlas på midsommar? Samtidigt vill jag typ inte berätta, vet inte riktigt varför? Väntar också nummer 3. 
  • endoabort
    GravidTillSlut skrev 2023-06-14 19:05:22 följande:

Någon mer än jag som inte är känslig för lukter? Alla pratar om det tycker jag men själv märker jag inget. Går in i v 10 imorgon. 

För mig kommer det och går lite grann det där med luktsinnet. Skönt när det inte är så känsligt. 
  • endoabort
    Mamanda90 skrev 2023-06-15 09:48:11 följande:

Jag är också i vecka 11. Den här gången skickade vi ett sms med bild på det tidiga ultraljudet och skrev att vi väntar tillökning i vinter. 
  • sommar2020regn
    endoabort skrev 2023-06-15 13:16:37 följande:
    Jag är också i vecka 11. Den här gången skickade vi ett sms med bild på det tidiga ultraljudet och skrev att vi väntar tillökning i vinter. 

Inser att jag är i vecka 12 om man pratar så som jag tror att de flesta gör här ;p 

Okej, det var ju ett alternativ. Jag kommer nog suga på karamellen ett bra tag till. Vilket # på barn väntar ni?

• Gulrödaäpplen

Vi gick in i vecka 11 idag med! Vi har faktiskt redan berättat för närmaste familjen och nästan alla vänner. Vänner fick veta lite innan vårt tidiga ultraljud som vi gjorde i vecka 8 (skönt att ha en armé av människor man tycker om ifall man får tråkigt besked) och familjen fick veta efter vi såg hjärtslagen på tidiga ultraljudet. 

Vännerna berättade vi med bubbel innan en stort 30 årsfest vi alla skulle på där vi mer eller mindre sa att jag inte kommer dricka av mitt bubbelglas vi precis hällt upp (alla fattade direkt), och till familjen hade vi köpt bodies med tryck till alla med respektive mormor/morfar/morbror etc på och texten ?jag kommer i januari? med ett fint hjärta ☺️

• GravidTillSlut

Vi har berättat så länge. Har varit svårt att hålla hemligt pga flera ivf försök. Var hemliga i början. Men nu har allt från arbetskamrater till bra vänner och familj varit involverade i vår resa. Så de visste om insättningen och första ultraljud mm. Går in i v 10 idag. 

• Kawa81

Hej! Allesammans

Idag var vi på första ultraljudet som visade en livlig å sprallig liten krabat på 33,6mm med ett hjärta som slog starkt å fint.. 🙏❤️
    Gulesäcken syntes tydligt å allt var precis som det skulle.. ❤️
    Vilken känsla å få höra hjärtslagen🥰
    Blev framflyttad från v9+6 till v10+2, blev helt paff men såklart kul på samma gång å då även nytt bf-datum. Vi var på inskrivning igår.

Nu till det lite roliga å märkliga 🤭, har använt natural cycles å bokfört både temp å äl med tester så jag vet ju när testet gav utslag.. saken är den att iom att jag är framflyttad innebär det att äl också flyttades bakåt av nc så nu betyder det enligt appen att jag fick positivt utslag på ältest två dagar efter ägglossningen ägt rum 😂 å temp blir ju helt galet också eftersom temp höjs efteråt men i mitt fall höjdes den ente förrän 4 dg efter bekräftad äl 😂🤭 så himla komiskt allting blev i appen lixom.. 

• svansmamman
    Kawa81 skrev 2023-06-15 18:41:59 följande:

Hej! Allesammans

Idag var vi på första ultraljudet som visade en livlig å sprallig liten krabat på 33,6mm med ett hjärta som slog starkt å fint.. 🙏❤️
    Gulesäcken syntes tydligt å allt var precis som det skulle.. ❤️
    Vilken känsla å få höra hjärtslagen🥰
    Blev framflyttad från v9+6 till v10+2, blev helt paff men såklart kul på samma gång å då även nytt bf-datum. Vi var på inskrivning igår.

Nu till det lite roliga å märkliga 🤭, har använt natural cycles å bokfört både temp å äl med tester så jag vet ju när testet gav utslag.. saken är den att iom att jag är framflyttad innebär det att äl också flyttades bakåt av nc så nu betyder det enligt appen att jag fick positivt utslag på ältest två dagar efter ägglossningen ägt rum 😂 å temp blir ju helt galet också eftersom temp höjs efteråt men i mitt fall höjdes den ente förrän 4 dg efter bekräftad äl 😂🤭 så himla komiskt allting blev i appen lixom.. 

Precis så var det för mig förra graviditeten. Jag visste exakt när äl var, ändå blev jag framflyttad en vecka. Nu i efterhand är jag rätt säker på att det berodde på att det var en grabb i magen. Han föddes dagen innan hans första bf, eller fem dagar efter det bf som blev efter framflyttningen. Får jag dra till med en gissning tror jag du väntar en pojke. ❤️
  • endoabort
    sommar2020regn skrev 2023-06-15 14:19:11 följande:

Inser att jag är i vecka 12 om man pratar så som jag tror att de flesta gör här ;p 

Okej, det var ju ett alternativ. Jag kommer nog suga på karamellen ett bra tag till. Vilket # på barn väntar ni?

Ja så är det säkert, jag är i vecka 10+nån dag och är då i vecka 11. Man räknar ju lite galet. 

Ett rätt tråkigt alternativ men jag tycker det är så jobbigt att berätta "stora" nyheter - så det var mest för att göra det smidigt för oss själva. 

Nummer 2 är det för oss, har ett barn som kommer vara 3 när bebisen föds om det går som det ska. 
Svar på tråden BF januari 2024