• sommar2020regn

BF januari 2024

En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

• Svar på tråden BF januari 2024
  • GravidTillSlut

Av nyfikenhet! Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag får in i v 18 imorgon och har nu gått upp 5 kg 🤔 Det går undan 🤣

• svansmamman

Vecka 18 (17+1) och jag har gått ner drygt 5 kg, trots att jag inte kräkts något (utan ?bara? mått illa).

Jag har halvdåliga världen på TSH, någon som har erfarenhet om viktnedgång kan bero på det? Jag är orkeslös och trött, men det är svårt att härleda om det beror på att jag jobbar mer än heltid, att jag har en ettåring, att jag bara är gravid eller att jag har dåliga järn respektive TSH-värden. 🤷?♀️

• Kawa81

Här har vi nu nått v19(18+1) å gått upp strax över 2kg 🤭????, ente mycket alls men så gick jag bara upp 12kg totalt med sonen.. å tappade allt igen plus 3kg till på 2 veckor så ska bli spännande å jämföra.. 😂

• GravidTillSlut

Gud vad jag har gått upp få 🤣🙈 men min syrra sa att hon gick upp mest i början då kanske blir lika gör mig 😅

• Kawa81
    GravidTillSlut skrev 2023-08-09 18:40:02 följande:

Gud vad jag har gått upp få 🤣🙈 men min syrra sa att hon gick upp mest i början då kanske blir lika gör mig 😅

Ja vilken jäkla tjockis 🤭🤣🙈, är det din första graviditet?
    Sägs att sånt där definitivt är ärftligt så fråga din mamma hur det såg ut för henne.
    Min har berättat att hon gick upp ca 10kg med resp barn.
  • GravidTillSlut
    Kawa81 skrev 2023-08-09 19:09:13 följande:
    Ja vilken jäkla tjockis 🤭🤣🙈, är det din första graviditet?
    Sägs att sånt där definitivt är ärftligt så fråga din mamma hur det såg ut för henne.
    Min har berättat att hon gick upp ca 10kg med resp barn.
    Haha ja 🤣 min ena syrra gick upp 20 kg!!! Men gick ner allt när hon ammade. Både mamma å syrrorna har ju återfått sin tidigare form (typ) utan att träna eller dylikt.. utöver en av mina syrror. Hoppas jag inte hör till den kategorin 🤔😅
  • GravidTillSlut
    GravidTillSlut skrev 2023-08-09 19:38:32 följande:
    Haha ja 🤣 min ena syrra gick upp 20 kg!!! Men gick ner allt när hon ammade. Både mamma å syrrorna har ju återfått sin tidigare form (typ) utan att träna eller dylikt.. utöver en av mina syrror. Hoppas jag inte hör till den kategorin 🤔😅
    Ja det är min första glömde jag säga! :)
  • svansmamman
    GravidTillSlut skrev 2023-08-09 16:32:10 följande:

Vad olika det kan vara! 
    Vad är TSH värden?

Haha jag pratar om det som att det är det mest självklara i världen haha - förlåt! 🙈 Jag har varit så omringad av snack om TSH hit och TSH dit då både syster och morfar har problem. Men TSH är sköldkörtelvärde. 🥰
Svar på tråden BF januari 2024