• sommar2020regn

BF januari 2024

En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

• Svar på tråden BF januari 2024
  • Kawa81
    GravidTillSlut skrev 2023-08-24 06:44:56 följande:

En lättnadens suck igår. Allt såg bra ut 🥰❤️ Går in i v 20 idag. 

Härligt!! 🙏🥰
    Själv har jag nojjat lite då jag ente känt något nu i några dagar, provade igår å få respons men icke 😔 å brösten kändes osse mindre ömma igårkväll så va nästan helt säker på att nu e bebis borta.. 😢 
    Tänkte idag att antingen får jag respons nu eller så måste jag köra till bm så hon får lyssna.. provade spela musik för bebis å poka runt på magen å till slut så ÄNTLIGEN svara hon därinne.. 🙏🥰😍
  • GravidTillSlut
    Kawa81 skrev 2023-08-24 10:56:44 följande:
    Härligt!! 🙏🥰
    Själv har jag nojjat lite då jag ente känt något nu i några dagar, provade igår å få respons men icke 😔 å brösten kändes osse mindre ömma igårkväll så va nästan helt säker på att nu e bebis borta.. 😢 
    Tänkte idag att antingen får jag respons nu eller så måste jag köra till bm så hon får lyssna.. provade spela musik för bebis å poka runt på magen å till slut så ÄNTLIGEN svara hon därinne.. 🙏🥰😍
    Åh fy vad stressig känsla!! På så vis jobbigt när man väl börjar känna 😱 Att man ska hålla koll på att det rör sig. Skönt att hon vaknade till sen och blev danssugen 🥰
  • GravidTillSlut

Nyfiken fråga. Överallt i alla appar jag har står det om barnmorskebesök runt vecka 20 och att man då får graviditetsintyg. Jag har inte tid förrän v 25-26. Ringde mottagningen och de sa att de inte förstår att apparna säger v 20 och att det är v 25 som gäller. Har ni fått någon tid i v 20 i den region ni bor? Jag bor i västra Götalandsregionen. 

• svansmamman
    GravidTillSlut skrev 2023-09-05 05:32:31 följande:

Nyfiken fråga. Överallt i alla appar jag har står det om barnmorskebesök runt vecka 20 och att man då får graviditetsintyg. Jag har inte tid förrän v 25-26. Ringde mottagningen och de sa att de inte förstår att apparna säger v 20 och att det är v 25 som gäller. Har ni fått någon tid i v 20 i den region ni bor? Jag bor i västra Götalandsregionen. 

Jag är idag i vecka 22(21+0) och jag var till BM förra vecka på torsdag, dvs 20+2, för att bland annat få moderskapsintyget. Det var samma tid förra graviditeten. Region Norrbotten tillhör jag, om det spelar roll. Vecka 25-26 tycker jag spontant låter sent. 🤔
  • GravidTillSlut
    svansmamman skrev 2023-09-05 09:35:29 följande:
    Jag är idag i vecka 22(21+0) och jag var till BM förra vecka på torsdag, dvs 20+2, för att bland annat få moderskapsintyget. Det var samma tid förra graviditeten. Region Norrbotten tillhör jag, om det spelar roll. Vecka 25-26 tycker jag spontant låter sent. 🤔
    Tycker jag också, men de ifrågasatte och sa "jag förstår inte varför det står då i apparna". För överallt står det vecka 20 :p 
  • Kawa81
    GravidTillSlut skrev 2023-09-05 05:32:31 följande:

Jag är idag i v23(22+0) å jag har tid hos min bm om en vecka den 13/9, kommer då va i v24(23+1) å får nog mitt intyg då.. sydvästra skåneregionen.
    Läst på fk att man brukar få intyget runt v20 men eftersom jag inte fick det på förra besöket i slutet av juli så antog jag att det nog blev nästa istället å ente en aning om vad som gäller i Skåne faktiskt.. 😂
  • laajnaa

Bor också i västra götaland regionen å har tid hos BM när jag är i vecka 25+2 har bara varit där 1 gång innan å det va i Juni nångång.

• GravidTillSlut

Alltså jag har redan börjat få hemorrojder 😱 till min förskräckelse sa min syster att hon har kvar sina efter hennes förlossningar!! Jag trodde typ de torkade ihop å ramlade av sedan. Vi jobbigt om de ska vara kvar där resten av livet.... någon som vet om vården erbjuder att ta bort dem sen eller om man förväntas vara okej med att ha ett babianarsle resten av livet? 🤣

• Kawa81
    GravidTillSlut skrev 2023-09-09 07:33:06 följande:

Alltså jag har redan börjat få hemorrojder 😱 till min förskräckelse sa min syster att hon har kvar sina efter hennes förlossningar!! Jag trodde typ de torkade ihop å ramlade av sedan. Vi jobbigt om de ska vara kvar där resten av livet.... någon som vet om vården erbjuder att ta bort dem sen eller om man förväntas vara okej med att ha ett babianarsle resten av livet? 🤣

Mitt tips är faktiskt knipövningar dagligen och smörja med vanlig hudkräm innan.. du kan också prova å försiktigt föra tbx dem själv i samband med knipövningen då hemorrojder är små delar av tarmen som hamnar utanför..
    Skulle det vara större hemorrojder man har stora besvär av har iaf jag för mig att man kan få dem borttagna.
Svar på tråden BF januari 2024