• Anonym (Hanna)

Hittade en rosa tandborste i min killes necessär

Jag skulle ta tandtråd från min killes necessär (brukar annars ha med egen då vi inte bor ihop men hade glömt) och så att det fanns en rosa tandborste där, använd kanske några gånger. Fanns även ett par andra ouppackade tandborstar där men de såg inte likadana ut. 

Vad tror ni, är det här något att oroa sig över? Han har aldrig gett mig någon anledning att tvivla på honom innan men jag är lite ängslig då mitt ex var otrogen mot mig.

Är jag paranoid eller hade ni också reagerat? Vi är båda i trettiofemårsåldern och har varit ihop i ett år

• Svar på tråden Hittade en rosa tandborste i min killes necessär
  • Anonym (Vad?)
    Tecum skrev 2023-04-30 20:09:18 följande:
    Att han borstar tänderna ibland...?
    Det var två tandborstar. En av de var rosa men inte den andra.
  • Anonym (K)
    Anonym (Vad?) skrev 2023-04-30 20:10:56 följande:
    En till munnen och en till anus? Hoppas han inte tar fel ibland :)
  • Anonym (Blue)

Var den rosa tandborsten av samma märke/sort som de andra? Är de oöppnde förpackde en och en eller i flerpack? 

Hur förvarar han den tandborste han använder? I en mugg eller i näscessären?

Är han väldigt anti rosa i vanliga fall eller har han en mer modern syn?

Är han noga med sitt utseende? Kan han ha borstat nagarna med den ena? 

Reser han mycket? Har han med sig tandborste när han sover hos dig? 

• Anonym (Vi som hatar rosa)

En alternativ förklaring:

Jag tycker verkligen inte om vissa färger.

Men jag köper ändå flerpack tandborstar i blandade färger ibland, för det är billigt.

Den färgen jag ogillar mest hamnar i min resenecessär, för då slipper jag se den mer än några nätter om året, och kan ganska snart motivera att kasta den utan att känna att jag slösar helt.

• Anonym (tillit)

Tråkigt att du har dåliga erfarenheter...måste vara jobbigt att inte kunna lita på sin partner....   en rosa tandborste, kan han ha fått hos tandläkaren, ja fick en rosa tepe hos tandläkaren olik modellen hos mina andra tandborstar.... tror att även killar kan få rosa tandborste i dagens samhälle...
    Oavsett så har du pratat med honom om dina dåliga erfarenheter och vad säger han om otrohet.... ?
    Ni måste ju kunna lita på varandra om ni ska ha ett förhållande.....?

• Månevit

Blue: den rosa är av ett annat märke än de andra, ja. De oöppnade är ett annat märke och den han har hemma hos mig och som han använder hemma hos sig vanligtvis är av samma märke. Så tre tandborstesmärken.

Han brukar inte ha saker som är rosa men om han är "anti-rosa" vet jag inget om.

• Xlr8
    Anonym (Hanna) skrev 2023-04-30 13:46:18 följande:
    Hittade en rosa tandborste i min killes necessär

Jag skulle ta tandtråd från min killes necessär (brukar annars ha med egen då vi inte bor ihop men hade glömt) och så att det fanns en rosa tandborste där, använd kanske några gånger. Fanns även ett par andra ouppackade tandborstar där men de såg inte likadana ut. 

Vad tror ni, är det här något att oroa sig över? Han har aldrig gett mig någon anledning att tvivla på honom innan men jag är lite ängslig då mitt ex var otrogen mot mig.

Är jag paranoid eller hade ni också reagerat? Vi är båda i trettiofemårsåldern och har varit ihop i ett år

Paranoid till max. Jag har säkert 4 st tandborstar i min necessär. Alla använda någon gång, skulle ej bli förvånad om jag har någon rosa eller till och med någon bamse eller liknande. 

Vad ska det betyda???
    Aldrig varit otrogen möjligen något glömsk och aningen lat.
  • Anonym (Bgbf)

Dryga svar du fått. Förstår du undrar. Kolla om han använder den. Om det finns fler tjejiga saker hemma hos honom kanske. 

• Anonym (Bgbf)

Det kan ju vara hans men en rosa, hm. Kanske. Beror på. Gillar han rosa? bryr han sig om det kan vara en tjejfärg? menar vissa är ju väldigt sådär så de aldrig skulle ha något rosa på kläderna tex, medan andra inte bryr sig.

Den där är ju en tandborste så det kan ju vara hans lika gärna. 

• Anonym (Bgbf)

Men då borde han ju använda den.

• Anonym (H)

Om du nu undrar så mycket och inte kan släppa det - är det inte lättare att fråga honom?  Om ni har varit tillsammans så länge kan han nog ta dumma frågor

• Anonym (Blue)
    Månevit skrev 2023-05-01 10:30:06 följande:

Blue: den rosa är av ett annat märke än de andra, ja. De oöppnade är ett annat märke och den han har hemma hos mig och som han använder hemma hos sig vanligtvis är av samma märke. Så tre tandborstesmärken.

Han brukar inte ha saker som är rosa men om han är "anti-rosa" vet jag inget om.

Men då är ju det märkliga att han har en extra använd tandborste av ett annat märke? Är det nåt märke som säljs i affären han handlar de andra i/affären han handlar mat i? Kommer den från flerpack eller är det en sån man köper en och en? Om han inte köper fleroack och brukar köpa olika märken så kan det ju va hans? Han kanske råkade öppna två eller skulle borsta naglarna eller hade med den på nån resa? Fråga honom? 
  • Anonym (Blue)

Kan nån ha glömt den hos honom, kompis/syster/mamma/nån tjej han träffade innan dig? Han verkar ju inte pedant eller rädd för bakterier om han har tandborstar löst i necessären bland andra grejer? Då kan han väl ha råkat lägga den i necessären så länge och sen glömt att slänga? 

Hur gammal är han ungefär? Hur länge har ni varit ihop?

Har du tittat i necessären tidigare? Du visste ju att det låg tandtråd där? Vad låg mer i necessären - var det manliga grejer? Hur ser necessären ut - manlig eller kvinnlig? Brukar han alltså använda tandtråd och sen läggga ner den i necessären hemma hos sig själv? Han har inget badrumsskåp eller så? 

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Blue) skrev 2023-05-01 11:28:46 följande:

Kan nån ha glömt den hos honom, kompis/syster/mamma/nån tjej han träffade innan dig? Han verkar ju inte pedant eller rädd för bakterier om han har tandborstar löst i necessären bland andra grejer? Då kan han väl ha råkat lägga den i necessären så länge och sen glömt att slänga? 

Hur gammal är han ungefär? Hur länge har ni varit ihop?

Har du tittat i necessären tidigare? Du visste ju att det låg tandtråd där? Vad låg mer i necessären - var det manliga grejer? Hur ser necessären ut - manlig eller kvinnlig? Brukar han alltså använda tandtråd och sen läggga ner den i necessären hemma hos sig själv? Han har inget badrumsskåp eller så? 

Har aldrig kollat i necessären innan tror jag  den stod liksom framme och ut stack ett paket placera.

Han brukar ha den där på en vagn men aldrig tittat i den.

Han är 43 och vi har varit ihop i ett år och tre månader. Han har badrumsskåp men det är litet och fullt av annat (bland annat mina grejer). Tror jag egentligen inte hade reagerat alls om inte den hade haft den rosa färgen. Känns så dumt att ta upp när det i övrigt känns så bra med honom
  • Anonym (Blue)

Vadå två tandborstar? I TS var det ju flera?

Anonym (Vad?) skrev 2023-04-30 20:10:56 följande:
  • Anonym (Blue)
    Anonym (Hanna) skrev 2023-05-01 11:59:14 följande:
    Har aldrig kollat i necessären innan tror jag  den stod liksom framme och ut stack ett paket placera.

Han brukar ha den där på en vagn men aldrig tittat i den.

Han är 43 och vi har varit ihop i ett år och tre månader. Han har badrumsskåp men det är litet och fullt av annat (bland annat mina grejer). Tror jag egentligen inte hade reagerat alls om inte den hade haft den rosa färgen. Känns så dumt att ta upp när det i övrigt känns så bra med honom
    Är det en tjejig necessär? Kan det vara nån annans grejer? 

Menar inte att du ska fråga om han är otrogen. Du kan väl säga typ "Det där märket är så bra men det verkar vara slut över allt, var har du köpt den där rosa tandborsten? Vems är det förresten? Jag tänkte rengöra kranen lite, kan jag ta den rosa borsten om den ändå ska slängas? Eller glömde Eva den här?" Typ. Lite vardagligt och glatt i förbifarten. Och se hur han reagerar. Antingen svarar han "vet inte, den har legat där i evigheter, ta den du och släng den sen" eller "Mamma kanske glömde den i julas" eller "jag köpte en ny på fotbollsresan för jag hade glömt min" eller också blir han nervös och obekväm och har inget svar... 

Har han barn? Brukar han ha gäster som sover över? Brukar han resa? 
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Blue) skrev 2023-05-01 12:34:30 följande:
    Är det en tjejig necessär? Kan det vara nån annans grejer? 

Menar inte att du ska fråga om han är otrogen. Du kan väl säga typ "Det där märket är så bra men det verkar vara slut över allt, var har du köpt den där rosa tandborsten? Vems är det förresten? Jag tänkte rengöra kranen lite, kan jag ta den rosa borsten om den ändå ska slängas? Eller glömde Eva den här?" Typ. Lite vardagligt och glatt i förbifarten. Och se hur han reagerar. Antingen svarar han "vet inte, den har legat där i evigheter, ta den du och släng den sen" eller "Mamma kanske glömde den i julas" eller "jag köpte en ny på fotbollsresan för jag hade glömt min" eller också blir han nervös och obekväm och har inget svar... 

Har han barn? Brukar han ha gäster som sover över? Brukar han resa? 
    Necessären är hans, har legat där i evigheter men tror inte jag tittat i den även om jag inte minns, kan ha gjort det! Tandborsten är en sådan som går att köpa lite överallt, colgate. Han sa relativt nyligen att han fått tandborstar från sitt tandläkarbesök men jag tror det är de ouppackade

Han har en liten son men det är inte hans borste, han brukar inte ha gäster som sover över vad jag vet 

Han pendlar så han reser en del med sitt jobb, i sällsynta fall sover han över om det är sena kvällar
  • Anonym (Abc)

Jag förstår inte din oro faktiskt.

Det är alldeles för vagt.

• Anonym (X)

Jag får tandborstar hos tandläkaren ibland som då hamnar i necessären.

• Anonym (Blue)
    Anonym (Hanna) skrev 2023-05-01 12:46:23 följande:
    Necessären är hans, har legat där i evigheter men tror inte jag tittat i den även om jag inte minns, kan ha gjort det! Tandborsten är en sådan som går att köpa lite överallt, colgate. Han sa relativt nyligen att han fått tandborstar från sitt tandläkarbesök men jag tror det är de ouppackade

Han har en liten son men det är inte hans borste, han brukar inte ha gäster som sover över vad jag vet 

Han pendlar så han reser en del med sitt jobb, i sällsynta fall sover han över om det är sena kvällar
    Men då kan han väl ha köpt tandborsten på nån resa om han glömt sin? 
Svar på tråden Hittade en rosa tandborste i min killes necessär