• Anonym (Greta)

Livets efterrätt

Finns inget så tjatigt på facebook än dessa uttryck. 

"Livets efterrätt."

"Grattis till nya titeln"

Man ser det överallt.

Livets efterrätt är inte för alla ett barnbarn. 

Alla får inte mormor, morfar, farmor, farfar titeln.

Det finns många som aldrig får barnbarn. Det finns par som aldrig kan få barn.

Tycker man kunde sluta med detta uttryck. Så tjatigt och tycker synd om alla som inte har barnbarn.

Själv har jag barnbarn och skryter aldrig påfb och skriver ej att dom är livets efterrätt för lite respekt kan man ha gentemot sina bänner som kanske inte kan få barnbarn men som vill.

• Svar på tråden Livets efterrätt
  • Anonym (Gilla läget)

Vilka fler uttryck stör du dig på? Hellre en fågel i handen än tio i skogen? Ropa inte hej förrän du kommit över bäcken? "Livets efterrätt" är ett vedertaget uttryck, du får bara gilla läget och embrejsa att det existerar.

• Anonym (Greta)

Vänner skulle det naturligtvis stå.

Tycker alltså synd om de som inte har barnbarn men som skulle vilja ha. Och tycker synd om de som ej kan få barn som kämpat i många år.

Just därför skriver jag aldrig skrytstatusar och att barnbarnen är livets efterrätt för det finns mkt som i livet som är värdefullt fast man ej har barn. 

• Anonym (Greta)
    Anonym (Gilla läget) skrev 2023-04-30 14:15:09 följande:

Vilka fler uttryck stör du dig på? Hellre en fågel i handen än tio i skogen? Ropa inte hej förrän du kommit över bäcken? "Livets efterrätt" är ett vedertaget uttryck, du får bara gilla läget och embrejsa att det existerar.

Jo alla klyschor är störande! 

"Inget dåligt väder bara dåliga kläder."

Gissar att du är en av dom som använder uttrycket livets efterrätt också.
  • Anonym (Gilla läget)
    Anonym (Greta) skrev 2023-04-30 14:16:35 följande:

Vänner skulle det naturligtvis stå.

Tycker alltså synd om de som inte har barnbarn men som skulle vilja ha. Och tycker synd om de som ej kan få barn som kämpat i många år.

Just därför skriver jag aldrig skrytstatusar och att barnbarnen är livets efterrätt för det finns mkt som i livet som är värdefullt fast man ej har barn. 

Skrytstatus?? Snacka om att vara missunnsam mot de som är lyckliga för att de har barnbarn!
  • Anonym (Gilla läget)
    Anonym (Greta) skrev 2023-04-30 14:17:54 följande:
    Jo alla klyschor är störande! 

"Inget dåligt väder bara dåliga kläder."

Gissar att du är en av dom som använder uttrycket livets efterrätt också.
    Gissar att du är en bitter människa som inte har något bättre för dig än att gnälla på andras glädje i sociala medier. Om vi nu ska vara såna och ha gissningslekar. Nej, jag har inga barnbarn och det kommer att dröja minst 20 år till.
  • Anonym (Greta)
    Anonym (Gilla läget) skrev 2023-04-30 14:21:39 följande:
    Skrytstatus?? Snacka om att vara missunnsam mot de som är lyckliga för att de har barnbarn!
    Visste att det skulle bli brännande för många.

Inte missunnsam men tycker det är väldigt tjatigt.

Samma som med babybilder varje dag på facebook. 
  • Anonym (Greta)

Inte bitter men nån måtta får det vara. Glad

• Anonym (Gilla läget)
    Anonym (Greta) skrev 2023-04-30 14:24:25 följande:
    Visste att det skulle bli brännande för många.

Inte missunnsam men tycker det är väldigt tjatigt.

Samma som med babybilder varje dag på facebook. 
    Brännande...? Nej jag tycker mest att det är synd att du blir så upprörd över andras lycka att du måste störa dig på att de uttrycker det i sociala medier, kränkt by proxy dessutom. Herregud, livet är kort, du kan väl ägna dig åt något annat istället för att reagera på såna saker?

Kort tips: dölj inlägg från dessa människor eller ta bort dem som vänner, då mår du bättre.
  • Anonym (Ptja)

Jag tycker mest att uttrycket i sig får mig att vilja plocka fram skämskudden. Tycker det låter så töntigt och krystat att jag får krypningar i kroppen av det och skulle fnissa om jag hörde nån säga det på riktigt.

Har barn själv och ser dem som fina små individer, men inte nån måltid som skapar en efterrätt åt mig.

Svar på tråden Livets efterrätt