Inlägg från: Anonym (Gilla läget) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gilla läget)

Livets efterrätt

Vilka fler uttryck stör du dig på? Hellre en fågel i handen än tio i skogen? Ropa inte hej förrän du kommit över bäcken? "Livets efterrätt" är ett vedertaget uttryck, du får bara gilla läget och embrejsa att det existerar.

• Anonym (Gilla läget)
    Anonym (Greta) skrev 2023-04-30 14:16:35 följande:

Vänner skulle det naturligtvis stå.

Tycker alltså synd om de som inte har barnbarn men som skulle vilja ha. Och tycker synd om de som ej kan få barn som kämpat i många år.

Just därför skriver jag aldrig skrytstatusar och att barnbarnen är livets efterrätt för det finns mkt som i livet som är värdefullt fast man ej har barn. 

Skrytstatus?? Snacka om att vara missunnsam mot de som är lyckliga för att de har barnbarn!
  • Anonym (Gilla läget)
    Anonym (Greta) skrev 2023-04-30 14:17:54 följande:
    Jo alla klyschor är störande! 

"Inget dåligt väder bara dåliga kläder."

Gissar att du är en av dom som använder uttrycket livets efterrätt också.
    Gissar att du är en bitter människa som inte har något bättre för dig än att gnälla på andras glädje i sociala medier. Om vi nu ska vara såna och ha gissningslekar. Nej, jag har inga barnbarn och det kommer att dröja minst 20 år till.
  • Anonym (Gilla läget)
    Anonym (Greta) skrev 2023-04-30 14:24:25 följande:
    Visste att det skulle bli brännande för många.

Inte missunnsam men tycker det är väldigt tjatigt.

Samma som med babybilder varje dag på facebook. 
    Brännande...? Nej jag tycker mest att det är synd att du blir så upprörd över andras lycka att du måste störa dig på att de uttrycker det i sociala medier, kränkt by proxy dessutom. Herregud, livet är kort, du kan väl ägna dig åt något annat istället för att reagera på såna saker?

Kort tips: dölj inlägg från dessa människor eller ta bort dem som vänner, då mår du bättre.
  • Anonym (Gilla läget)
    Tow2Mater skrev 2023-05-01 01:14:27 följande:
    Fast det handlar ju inte om att inte dela foton på barnbarn. Men att konstant kalla dem livets efterrätt kan ju mer liknas med att kalla sitt hus hårt arbetes lön .
    Fel med det då? Om folk använder lustiga uttryck så är det deras val. Om någon stör sig på det kan man gilla läget eller avfölja.
Svar på tråden Livets efterrätt