• Anonym (Gips)

Brutit armen

Hej,
    Ni som har brutit armen nångång, hur länge hade ni gips och var ni tvungna att operera?

• Svar på tråden Brutit armen
  • EpicF

Hade gips i 10 veckor totalt. 2 veckor före, operation och sedan 8 veckor med gips. 

• Anonym (Gips)
    lillefröe skrev 2023-04-30 20:50:24 följande:

Beror ju helt på hur du brutit den. Jag hade gips sex veckor, ingen operation

Blev det bra efter operationen? Jag får veta om en vecka om jag ska opereras.
  • EpicF
    Anonym (Gips) skrev 2023-04-30 20:53:38 följande:
    Blev det bra efter operationen? Jag får veta om en vecka om jag ska opereras.
    Jag fick opereras. Den du citerar behövde ingen operation. 

Ja, det belv bra för mig efter operation samt fysioterapi. 
  • student2013
    Anonym (Gips) skrev 2023-04-30 20:35:48 följande:
    Brutit armen

Hej,
    Ni som har brutit armen nångång, hur länge hade ni gips och var ni tvungna att operera?

Hej,
    Jag hade gips söndag- tisdag hela armen i väntan på operation. Jag bröt bägge benen i min underarm.

Sen hade jag bandage efter operationen i 2 veckor för att ta ut stygnen. Stora plåster liknande saker I 2 veckor sen gå löst med den. 

Var har du brutit den?
  • Fjäril kär

Brutit samma arm två gånger. Ingen operation behövdes men det blev 8 veckor med gips båda gångerna. 

• Anonym (Gips)
    student2013 skrev 2023-04-30 21:21:30 följande:
    Hej,
    Jag hade gips söndag- tisdag hela armen i väntan på operation. Jag bröt bägge benen i min underarm.

Sen hade jag bandage efter operationen i 2 veckor för att ta ut stygnen. Stora plåster liknande saker I 2 veckor sen gå löst med den. 

Var har du brutit den?
    Jag bröt ena benet i höger arm. 
  • student2013
    Fjäril kär skrev 2023-04-30 21:56:44 följande:

Brutit samma arm två gånger. Ingen operation behövdes men det blev 8 veckor med gips båda gångerna. 

Var det på samma ställe du bröt den?
    Anonym (Gips) skrev 2023-04-30 22:45:33 följande:
    Jag bröt ena benet i höger arm. 
    Okej. Förhoppningsvis slipper du operation och sånt.
    Jag har 2 plattor och 10 skruvar.. Dem känns när man spänner armen och böjer den.
  • NinniQX

Jag bröt min högra handled när jag var 12 år. Benet stack ut och handen bara hängde där. Blev operation och fick dit någon platta med skruvar i handen. Hade gips i 12 veckor. 

• Fjäril kär
    student2013 skrev 2023-04-30 23:02:36 följande:
    Var det på samma ställe du bröt den?
    Nej första gången var ena benet i överarmen och andra gången själva armbågen. 
Svar på tråden Brutit armen