Inlägg från: Anonym (Halta Lotta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halta Lotta)

Brutit armen

student2013 skrev 2023-05-01 18:25:08 följande:
    Okej. Tänkte eftersom alla säger att man inte kan bryta på samma ställe 2 gånger.
    NinniQX skrev 2023-04-30 23:26:22 följande:

Jag bröt min högra handled när jag var 12 år. Benet stack ut och handen bara hängde där. Blev operation och fick dit någon platta med skruvar i handen. Hade gips i 12 veckor. 

Hur läkte det efter?
    Blev den helt återställd efter?
    Min vänstra arm var något liknande när jag bröt den. 
    Varför skulle man inte kunna bryta på samma ställe två gånger? Aldrig hört...jag har brutit fotleden två gånger...samma fot, samma ställe. Läkaren, då jag bröt fotleden andra gången, sa inget om att det inte skulle vara möjligt. Det jag har hört däremot är att med en gammal fraktur så blir det inte så hållbart som "vanligt" ben....därmed större risk för skada igen,
  • Anonym (Halta Lotta)
    student2013 skrev 2023-05-01 21:44:05 följande:
    Toronto till man får bedövning men det var bara att låta bli att skrika för att inte skrämma övriga besökare var min tanke. 
    Det blev värre några timmar senare.
    Anonym (Gips) skrev 2023-05-01 21:24:29 följande:
    Vad är det med din arm som gör att det inte är återställd? Kommer de göra något åt det?
    Jag kan inte rotera runt den helt som jag kunde innan.
    Sen är styrkan och viss finmotorik borta. 
    Sen låser den och krampar då och då.
    Har fortfarande smärta i armen också. 
    Det finns inget att göra med. Jag kan försöka töja ut det mer genom att hålla den så långt jag kan rotera och försöka dra den lite mer runt. Men inget annat.
    Då sa dem det för att lugna mig då.  
    Jag är jätte orolig över att jag ska bryta upp igen så jag vågar inte testa visa saker av rädsla. 

Var tråkigt att du bröt på samma ställe 2 gånger. Hände det kort inom loppet av varandra eller länge emellan?
    Aj, jag förstår... Jag har också blivit lite feg och rädd efter andra fotledsfrakturen. Det var bara så klantigt...ramlade på en hundpromenadSkämsTomte Så jag insåg hur lätt hänt det är och nu får jag kalla kårar bara jag råkar trampa snett. Det var lång tid mellan frakturerna...sisådär 20 år. Hoppas det ordnar sig för dig!!
Svar på tråden Brutit armen