Inlägg från: Anonym (Skrattar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skrattar)

Sommarklänningar för överviktiga?

Anonym (C) skrev 2023-05-04 20:00:25 följande:

Jag har storlek 40-42 kanske jag ska tillägga 
    Tack för alla tips

Ha ha nä då är du inte överviktig. Du kan handla precis överallt. Det är strl. M. 
  • Anonym (Skrattar)
    Agda90 skrev 2023-05-05 13:38:56 följande:
    Du får säga till mig om jag går över gränsen nu men jag chansar och tar risken Kroppar, framförallt våra kvinnliga kroppar, hur de fungerar (eller inte fungerar) är en passion (jag vet, det låter knäppt). Jag har lärt mig massor om hur vi blir fysiskt formade beroende på hur kroppen fungerar och mår
    Din läkare har väl sagt att du ska banta gissar jag men inte berättat varför du är just lite extra rund om rumpa och lår för han har inte kunskapen kring det. 
    Kvinnor där fettet sätter sig på rumpa och lår har ofta problem med lipödem eller myxödem och/eller med lymfsystemet. Inget den vanliga vården kan hjälpa dig med för det saknas kunskap om det. 

Som sagt, jag vet att det är inget du efterfrågade men du nämnde läkare och jag VET att de har ingen kunskap om något av de tre jag skrev här ovan. Det är något man får jaga kunskap om själv. Det har jag fått göra.

Och om jag går över gränsen så ber jag så mycket om ursäkt. 
    Där håller jag med. Har en i min närhet som jag misstänker har lipödem men hon tror hon är tjock bara på ett vanligt vis. Jag är inte i den positionen att jag kan prata med henne om det. Eller så vet hon men inte får hjälp. 
  • Anonym (Skrattar)
    Anonym (C) skrev 2023-05-05 15:20:22 följande:
    Jag är också 165. Jag är inte rund som en boll men överviktig som sagt
    Om du är 165 och drar 40/42 så är du inte överviktig iaf. Jag är 165, väger precis 100 och drar 48-50 i kläder. Jag är verkligen överviktig och borde var mer än 30 kg lättare. 
    Dina siffror verkar väldigt konstiga. 
  • Anonym (Skrattar)
    Anonym (C) skrev 2023-05-06 01:26:07 följande:
    Jag är överviktig och du är rejält överviktig. Man behöver inte vara smällfet för att räknas som överviktig 
    Helt rätt, övervikt börjar innan smällfet,  Men du vill ha tips på kläder för överviktiga men drar 40-42. Det är en helt vanlig storlek, du behöver inte gå till nån speciell avdelning eller butik. Folk tänker sig 44 och uppåt, det är plus size. 
    Att påstå att man är överviktig och behöva plus size när det i själva  verket  var M,  40-42 är befängt och samtidigt tragiskt om det är så du ser på dig själv. Dessutom var du inte ovanligt kort heller, 165 cm är ganska normalt. 
    Hoppas du inte säger till andra  i storlek 40/42, att de är överviktiga. 
    Du är 165 lång och med storlek 40-42 långt ifrån överviktig. Det påstår jag utan att ens veta hur du ser ut. Utgår från min egen längd som är samma. Tror mitt bmi är 34, väldigt högt. Det har inte du. 
  • Anonym (Skrattar)
    Anonym (Skrattar) skrev 2023-05-06 18:43:49 följande:
    Helt rätt, övervikt börjar innan smällfet,  Men du vill ha tips på kläder för överviktiga men drar 40-42. Det är en helt vanlig storlek, du behöver inte gå till nån speciell avdelning eller butik. Folk tänker sig 44 och uppåt, det är plus size. 
    Att påstå att man är överviktig och behöva plus size när det i själva  verket  var M,  40-42 är befängt och samtidigt tragiskt om det är så du ser på dig själv. Dessutom var du inte ovanligt kort heller, 165 cm är ganska normalt. 
    Hoppas du inte säger till andra  i storlek 40/42, att de är överviktiga. 
    Du är 165 lång och med storlek 40-42 långt ifrån överviktig. Det påstår jag utan att ens veta hur du ser ut. Utgår från min egen längd som är samma. Tror mitt bmi är 34, väldigt högt. Det har inte du. 
    36.7 var det. Törs du skriva ditt eller vad du väger? 
  • Anonym (Skrattar)
    Anonym (C) skrev 2023-05-08 17:13:39 följande:
    Tråkigt att du har så låg självkänsla men lägg ner nu. Jag har ingen anledning att behöva förklara mig för dig och den enda anledningen till att jag svarar dig nu är för att tala om att vår konversation slutar här och nu. 
    Min självkänsla är det inget fel på. Jag vet att jag är tjock, ingen tvekan där. Din  självkänsla verkar vara i botten däremot. Varför kämpa för att kalla sig överviktig? I 40/42 dessutom till 165 cm? Allvarligt? 
    Försök sluta intala dig att du är överviktig och behöver köpa nischade plus-size kläder. 
    Jag anar att din vikt eller bmi visar ännu tydligare att du överdriver grovt. 
  • Anonym (Skrattar)
    Anonym (Skrattar) skrev 2023-05-08 19:44:22 följande:
    Min självkänsla är det inget fel på. Jag vet att jag är tjock, ingen tvekan där. Din  självkänsla verkar vara i botten däremot. Varför kämpa för att kalla sig överviktig? I 40/42 dessutom till 165 cm? Allvarligt? 
    Försök sluta intala dig att du är överviktig och behöver köpa nischade plus-size kläder. 
    Jag anar att din vikt eller bmi visar ännu tydligare att du överdriver grovt. 
    Jag har slarvat och skrivit fel längd  ser jag nu, numera är jag 163 (krympt tyvärr på äldre dar) så du är ju dessutom längre än mig. 
  • Anonym (Skrattar)
    Anonym (va?!) skrev 2023-05-09 15:51:11 följande:

Skämtar du eller? Hade jag behövt strl 40/42 till mina 165 cm hade jag vägt drygt 75-80 kg vilket är alldeles för mycket! BMI hade legat mellan 27,5 och 29,4!  Väger jag mer än 65 börjar jag se riktigt pluffsig ut. 55-57 kg är perfekt (för min kropp, beror ju på hur man är byggd)

Och ja, skitsamma hur man ser ut, huvudsaken är att man mår bra osv. Men kom inte och säg att man inte är överviktig med dom måtten!

Det var exakt det jag gjorde. Exakt på pricken. 100 %. Utan att tveka. 
Svar på tråden Sommarklänningar för överviktiga?