• Anonym (C)

Sommarklänningar för överviktiga?

Vart hittar jag snygga trendiga och prisvärda sommarklänningar som överviktig? 

• Svar på tråden Sommarklänningar för överviktiga?
  • Anonym (C)
    Anonym (va?!) skrev 2023-05-05 14:59:26 följande:
    Alltså, jag som är 165 cm kort hade sett ut som en BOLL om jag hade haft strl 40/42... och varit väldigt överviktig. Jag behöver ha strl 34/36 för att må bra och ha en normalvikt. När jag har varit uppe i strl 38 bland är jag lite smårund...
    Jag är också 165. Jag är inte rund som en boll men överviktig som sagt
  • Anonym (va?!)
    Anonym (C) skrev 2023-05-05 15:20:22 följande:
    Det beror ju på hur fettet sätter sig. Jag lägger oftast fett på lår, rumpa och höfter, och tuttar, men skulle jag börja krypa över strl 38 så lägger sig resterande på mage och armar = BOLL

Men som tips på klänningar. Bonprix, bra storlekar, de är oftast lite stora i strl och har mycket snyggt, tycker jag iaf :)
  • Anonym (Skrattar)
    Anonym (C) skrev 2023-05-05 15:20:22 följande:
    Om du är 165 och drar 40/42 så är du inte överviktig iaf. Jag är 165, väger precis 100 och drar 48-50 i kläder. Jag är verkligen överviktig och borde var mer än 30 kg lättare. 
    Dina siffror verkar väldigt konstiga. 
  • Anonym (blå)
    Agda90 skrev 2023-05-05 11:47:13 följande:
    Stl 40/42 och du anser att du har en övervikt??
    Kolla på Frida Kummerfeldt, där har du en kvinna med övervikt som vet hur man klär sig. Inte sjutton drar hon storlek 40/42!
    Fast det beror ju på hur lång man är... Köper man L och är rätt lång så är man säkert normalviktig, men för en kort person är det inte samma sak.
  • Sannaakca

Du är säkert hur vacker som helst ! Tipsar om shein ! har beställt så fina klänningar där ifrån

• Anonym (C)
    Anonym (Skrattar) skrev 2023-05-05 19:28:46 följande:
    Om du är 165 och drar 40/42 så är du inte överviktig iaf. Jag är 165, väger precis 100 och drar 48-50 i kläder. Jag är verkligen överviktig och borde var mer än 30 kg lättare. 
    Jag är överviktig och du är rejält överviktig. Man behöver inte vara smällfet för att räknas som överviktig 
  • Mantrasina
    Anonym (C) skrev 2023-05-05 12:54:25 följande:
    Det kanske det är, men jag är överviktig även om jag inte är gravt överviktig och visst kan jag hitta kläder hos kedjorna men de passar inte min kropp även om storleken i sig passar. Kläder i plus size storlekar brukar ha lite mer smickrande snitt och  skärningar på plagg 
    Ja, så klart, kroppar är ju olika. Det jag menar är ju att det gör stor skillnad i vad man kan rekommendera eftersom exempelvis de jag rekommenderat tidigare periodvis inte går ner till 40/42, exempelvis. 
  • Anonym (Skrattar)
    Anonym (C) skrev 2023-05-06 01:26:07 följande:
    Jag är överviktig och du är rejält överviktig. Man behöver inte vara smällfet för att räknas som överviktig 
    Helt rätt, övervikt börjar innan smällfet,  Men du vill ha tips på kläder för överviktiga men drar 40-42. Det är en helt vanlig storlek, du behöver inte gå till nån speciell avdelning eller butik. Folk tänker sig 44 och uppåt, det är plus size. 
    Att påstå att man är överviktig och behöva plus size när det i själva  verket  var M,  40-42 är befängt och samtidigt tragiskt om det är så du ser på dig själv. Dessutom var du inte ovanligt kort heller, 165 cm är ganska normalt. 
    Hoppas du inte säger till andra  i storlek 40/42, att de är överviktiga. 
    Du är 165 lång och med storlek 40-42 långt ifrån överviktig. Det påstår jag utan att ens veta hur du ser ut. Utgår från min egen längd som är samma. Tror mitt bmi är 34, väldigt högt. Det har inte du. 
  • Anonym (Skrattar)
    Anonym (Skrattar) skrev 2023-05-06 18:43:49 följande:
    Helt rätt, övervikt börjar innan smällfet,  Men du vill ha tips på kläder för överviktiga men drar 40-42. Det är en helt vanlig storlek, du behöver inte gå till nån speciell avdelning eller butik. Folk tänker sig 44 och uppåt, det är plus size. 
    Att påstå att man är överviktig och behöva plus size när det i själva  verket  var M,  40-42 är befängt och samtidigt tragiskt om det är så du ser på dig själv. Dessutom var du inte ovanligt kort heller, 165 cm är ganska normalt. 
    Hoppas du inte säger till andra  i storlek 40/42, att de är överviktiga. 
    Du är 165 lång och med storlek 40-42 långt ifrån överviktig. Det påstår jag utan att ens veta hur du ser ut. Utgår från min egen längd som är samma. Tror mitt bmi är 34, väldigt högt. Det har inte du. 
    36.7 var det. Törs du skriva ditt eller vad du väger? 
  • Anonym (bib)
    Anonym (Skrattar) skrev 2023-05-05 19:28:46 följande:

100-30=70 kg = övervikt för någon som är 165 cm lång. 

Om hennes läkare säger att hon är överviktig så är hon väl det. Hon kan dock hitta kläder i stl 40-42 i princip överallt. 

Svar på tråden Sommarklänningar för överviktiga?