• Anonym (C)

Sommarklänningar för överviktiga?

Vart hittar jag snygga trendiga och prisvärda sommarklänningar som överviktig? 

• Svar på tråden Sommarklänningar för överviktiga?
  • Anonym (C)
    Mantrasina skrev 2023-05-05 08:57:55 följande:
    Eh. Du det är väldigt stor skillnad mellan tips för strl 40-42 (alla butiker saluför dessa) och stora storlekar uppemot 48-50-52. 

För 40-42 skulle jag gå in i alla de vanliga butikerna. 
    Det kanske det är, men jag är överviktig även om jag inte är gravt överviktig och visst kan jag hitta kläder hos kedjorna men de passar inte min kropp även om storleken i sig passar. Kläder i plus size storlekar brukar ha lite mer smickrande snitt och  skärningar på plagg 
  • Anonym (Skrattar)
    Anonym (C) skrev 2023-05-04 20:00:25 följande:

Jag har storlek 40-42 kanske jag ska tillägga 
    Tack för alla tips

Ha ha nä då är du inte överviktig. Du kan handla precis överallt. Det är strl. M. 
  • Anonym (A)
    Ha ha nä då är du inte överviktig. Du kan handla precis överallt. Det är strl. M. 

Ts kanske inte är så lång? Jag är 155 cm och om jag behövde 40/42 så hade jag varit ganska kraftig kan jag säga. Har otacksam kroppsform från början.
  • Agda90
    Anonym (C) skrev 2023-05-05 12:49:20 följande:
    Enligt min läkare och mitt BMI är jag överviktig. Kroppar är olika uppbyggda och vi har olika längd
    Är du kort? Jag upplever att kläder i plus size är korta i armarna så jag som är lång har det bekymret istället. Ja, självklart är alla kroppar olika. Jag menade absolut inget illa. 

Själv handlar jag på C&A när jag är utomlands eller beställer hem från dem. Upplever snittet på kläderna som bättre och högre kvalitet på kläderna. 
  • Anonym (C)
    Agda90 skrev 2023-05-05 13:09:28 följande:
    Är du kort? Jag upplever att kläder i plus size är korta i armarna så jag som är lång har det bekymret istället. Ja, självklart är alla kroppar olika. Jag menade absolut inget illa. 

Själv handlar jag på C&A när jag är utomlands eller beställer hem från dem. Upplever snittet på kläderna som bättre och högre kvalitet på kläderna. 
    Ja Kort och allt fett centrerat runt rumpa och lår. Så förutom övervikt har jag en oproportionerlig kropp
  • Agda90
    Anonym (C) skrev 2023-05-05 13:13:06 följande:
    Ja Kort och allt fett centrerat runt rumpa och lår. Så förutom övervikt har jag en oproportionerlig kropp
    Du får säga till mig om jag går över gränsen nu men jag chansar och tar risken Kroppar, framförallt våra kvinnliga kroppar, hur de fungerar (eller inte fungerar) är en passion (jag vet, det låter knäppt). Jag har lärt mig massor om hur vi blir fysiskt formade beroende på hur kroppen fungerar och mår
    Din läkare har väl sagt att du ska banta gissar jag men inte berättat varför du är just lite extra rund om rumpa och lår för han har inte kunskapen kring det. 
    Kvinnor där fettet sätter sig på rumpa och lår har ofta problem med lipödem eller myxödem och/eller med lymfsystemet. Inget den vanliga vården kan hjälpa dig med för det saknas kunskap om det. 

Som sagt, jag vet att det är inget du efterfrågade men du nämnde läkare och jag VET att de har ingen kunskap om något av de tre jag skrev här ovan. Det är något man får jaga kunskap om själv. Det har jag fått göra.

Och om jag går över gränsen så ber jag så mycket om ursäkt. 
  • Anonym (Skrattar)
    Agda90 skrev 2023-05-05 13:38:56 följande:
    Du får säga till mig om jag går över gränsen nu men jag chansar och tar risken Kroppar, framförallt våra kvinnliga kroppar, hur de fungerar (eller inte fungerar) är en passion (jag vet, det låter knäppt). Jag har lärt mig massor om hur vi blir fysiskt formade beroende på hur kroppen fungerar och mår
    Din läkare har väl sagt att du ska banta gissar jag men inte berättat varför du är just lite extra rund om rumpa och lår för han har inte kunskapen kring det. 
    Kvinnor där fettet sätter sig på rumpa och lår har ofta problem med lipödem eller myxödem och/eller med lymfsystemet. Inget den vanliga vården kan hjälpa dig med för det saknas kunskap om det. 

Som sagt, jag vet att det är inget du efterfrågade men du nämnde läkare och jag VET att de har ingen kunskap om något av de tre jag skrev här ovan. Det är något man får jaga kunskap om själv. Det har jag fått göra.

Där håller jag med. Har en i min närhet som jag misstänker har lipödem men hon tror hon är tjock bara på ett vanligt vis. Jag är inte i den positionen att jag kan prata med henne om det. Eller så vet hon men inte får hjälp. 
  • Anonym (A)

Jag har varit inne på det gällande mig själv. Fast min kropp har alltid haft samma form dvs ridbyxlår och stor rumpa, breda höfter, Blivit större just på dessa ställen med åren. Min mor har precis samma form och vi båda var tidiga i klimakteriet ang fettansamlingar osv. Så jag kände att jag får nog inse att jag bara är tjock på detta trista vis. Vi är alla stöpta i olika form.
  • Anonym (va?!)
    Agda90 skrev 2023-05-05 11:47:13 följande:
    Stl 40/42 och du anser att du har en övervikt??
    Kolla på Frida Kummerfeldt, där har du en kvinna med övervikt som vet hur man klär sig. Inte sjutton drar hon storlek 40/42!
    Alltså, jag som är 165 cm kort hade sett ut som en BOLL om jag hade haft strl 40/42... och varit väldigt överviktig. Jag behöver ha strl 34/36 för att må bra och ha en normalvikt. När jag har varit uppe i strl 38 bland är jag lite smårund...
  • Anonym (C)
    Agda90 skrev 2023-05-05 13:38:56 följande:

Nej jag har inte lipödem eller myxödem. Låren och rumpan är inte extremt stora men mitt fett har satt sig där istället för runt mage som hos vissa. Det är bara min kroppsform helt enkelt
Svar på tråden Sommarklänningar för överviktiga?