Kvinna - är du nöjd med din vikt och figur?
Eller skulle du vilja gå ner eller upp några kilon? Tränar du för att hålla dig i fin form eller lyckas du hålla dig någorlunda smal ändå? Vad skulle du vilja ändra på på din kropp?
Eller skulle du vilja gå ner eller upp några kilon? Tränar du för att hålla dig i fin form eller lyckas du hålla dig någorlunda smal ändå? Vad skulle du vilja ändra på på din kropp?
Jag är rund. Jag är nöjd. Tränar inget. När jag var smal var jag också nöjd. Jag är kanske en ovanlig kvinna, men jag är en kvinna.
Jag är lite för smal.
Önskar jag såg lite mer kurvig ut. inte överviktig, utan lagom kurvig och lite mer tränad.
Men jag är väl ok nöjd.
Helt enkelt avskyr och äcklas av min kropp nu i klimakteriet. Den är totalt fruktansvärd. Naturligt åldrande, svårt att göra något åt. Jag känner att jag inte hör ihop med denna otäcka kroppen.
Den var underbar förr, ända till jag fyllde 50 faktiskt. Då bara rasade den ihop.
Jag har ett komplicerat förhållande till och med min kropp. Jag föddes underviktig, hade svårt att gå upp, var normal mellan 4 och 8 och har sedan dess varit överviktig. Jag har haft perioder då jag gillat det, perioder då jag hatat det och perioder då jag helt enkelt inte brytt mig. Vi pratar inte lite övervikt heller, som "vuxen" har mitt lägsta bmi varit 31. 5 när jag var 16, och som högst 49.6 när jag var 25. Nu vid 32 är det 43.7.
Jag drömmer om att vara smal ibland samtidigt som jag förlikat mig med om att jag förmodligen aldrig kommer bli det.
Jag har ett komplicerat förhållande till och med min kropp. Jag föddes underviktig, hade svårt att gå upp, var normal mellan 4 och 8 och har sedan dess varit överviktig. Jag har haft perioder då jag gillat det, perioder då jag hatat det och perioder då jag helt enkelt inte brytt mig. Vi pratar inte lite övervikt heller, som "vuxen" har mitt lägsta bmi varit 31. 5 när jag var 16, och som högst 49.6 när jag var 25. Nu vid 32 är det 43.7.
Jag drömmer om att vara smal ibland samtidigt som jag förlikat mig med om att jag förmodligen aldrig kommer bli det.
Nej nöjd är jag inte. Tränar 2-5 gånger i veckan och försöker med dieter med jämna mellan rum med endast små framgångar. Väger mellan 78-82 oftast och det är omöjligt att lyckas gå ner nu vid 50.
känner att jag slösade bort en massa år 30-40 med att känna mig tjock och ful fast jag var rätt normal. Ser mig själv på bilder från den tiden och undrar varför jag upplevde det så. Men men sånt är väl livet för många kvinnor.
försöker vara tacksam för att kroppen fungerar och är smidig för min ålder och jag inte är större, men det är svårt.
Ja, det får jag väl säga att jag är.
Jag saknar volymen som jag hade i brösten när jag var lite yngre, de har minskat en hel del på senare år men är fortfarande proportionerliga och så.
I allmänhet har ju en del grejer förändrats på kanske 10 år. Men vikten är hälsosam och proportionerna bra, tycker jag. Älskar inte varje detalj men är nöjd med helheten.
Tränar inte öht förutom långa promenader. Men jag borde...
Är 35 år, 167 cm lång och väger 58 kilo.