-
Och vad skulle den vara då, undrar då det aldrig kommer.nattuw skrev 2025-04-30 20:19:15 följande:Kort sagt att du ljuger är avskyvärt.
-
nattuw skrev 2025-05-03 23:29:34 följande:Fakta är fakta även om de inte passar ditt narrativ.
Så vilken fakta berättar att han ska åtalas och straffas?
För den punkten kommer du aldrig till, eller är det dubbebestrafbarhet som du är för nu helt plötsligt?
För bara sköta sitt jobb och rapportera, det är inget brott som är Turkiets att sköta.
Men varken du vill eller ej, så berättar du att det är ett brott att vara journalist och att du stödjer att 3:e land ska straffa journalister som bara gör sitt jobb.
Det är som killbill säger, och att du går ergodans ärenden och en katastrofartat dålig rättsstat.
Och sekundärt så berättar du vill att journalism i Sverige ska straffa de som bara gör sitt jobb och berättar vad som sker och möta det som en del inte vill veta av med depots.
Rätt skumt at du är emot journalister som bara gör sitt arbete och rapporterar om världen, undrar vad det är, för det måste man undra och med tanke på hur galet tokigt detta är.
-
Anonym (Giggi) skrev 2025-05-04 15:58:43 följande:Medin döms inte för vad han har "granskat och rapporterat" i sina artiklar.
Han döms till 11 månader och 20 dagars fängelse för bilder han har delat på internet.
Sedan råkar bilderna vara kopplade till hans artikel/artiklar och "följde med" när ha delade sin artikel på nätet men det ar inte hans journalistik som han döms för.
Många svenskar har dömts i domstol för inlägg och bilder de har gjort eller delat på nätet.Inget är delat, utan publicerat i egenskapen som journalist.
SÅ du också är för en despot och döma folk som bara gör sitt jobb och som inte är brott.
Man i steg två inser att du vet precis ingenting om ämnet, och stödjer rättsosäkerhet och döma oskyldiga för brott.
Sen är det heller ingen tvivel om att Turkiet är den mest rättsosäkra rättsstaten i Europa, som komiskt nog är mer rättssäker än rysslands rättssystem.
Egentligen enda frågan man ställer sig, det är varför du står bakom rättsövergrepp?
Och ett fascism liknande rättsväsende.
Tänk om du kunde komma med ett argument som funkade.
Och vart har dessa svenskar dömts i domstolen för journalism?
Och rapportera om verkligheten är inget brott, mer än i fascistiska stater.
-
Anonym (Giggi) skrev 2025-05-05 07:45:50 följande:Bra. Tack.
Du bekräftar det jag skrivit nu i några inlägg.
Det handlar om bilder som Medin har spridit på sina sociala medier. Inte om hans journalistik.
Kan vi släppa den saken nu?HAHA, faktiskt inte alls, vilken komisk sak att skriva
Att sprida journalism är inget brott
-
Ojdå, har du ringt polisen?Rataxes skrev 2025-05-05 13:22:40 följande:
Läser att landsbygdsminister Peter Kullgren har fått påhälsning hemma av "Hunt Saboteurs Sweden", en av alla dessa grupperingar av MP-anknutna stormtrupper, På bilder som nu publicerats ser man maskerade människor som utanför Kullgrens privatbostad poserade med sin svarta fana och uttrycker att de försökt få "tala" lite med statsrådet.
Personerna som gör detta arbetar under parollen "Hunt the hunters" och har tidigare kallat Kullgren för lustmördare, och jägare för samhällets avarter. Man uppmuntrar och stöttar skadegörelse mot privat egendom genom att säga sig stötta alla som ägnar sig åt detta för att stoppa jakt.
Dags att införa "Castle doctrine" och "stand your ground".
Att man idag, även i sitt eget hem behöver oroa sig för potentiellt fängelsestraff om man försvarar sig om någon bryter sig in är helt obegripligt.
Men vad kan man förvänta sig? I ett samhälle där en oskyldig, icke politisk korrekt person (läs Karl Hedin) får påhälsning av insatsstyrkan. Drivet av en jaktsaboterande, aktivistisk åklagare. Som därefter blir utnämnd till rikspolischef.
-
Rataxes skrev 2025-05-06 14:37:53 följande:Och det inbillar du dig att en S-retardering hade gjort?
Ingen vet, men vi vet SD sitter på arslet och det är något som heter fakta.
Trodde du det är en såsse regering nu?
Och varför ger du inte kritik där den hör hemma för, eller tror du detta är relevant kritik för regeringen?
-
nattuw skrev 2025-05-07 18:56:15 följande:Turkiet har turkiska lagar och ett turkiskt rättssystem. Dessa turkiska lagar gäller oavsett om den som misstänks ha brutit mot dem är journalist eller plattsättare. Medin är alltså dömd i Turkiet efter turkiska lagar. Vilket naturligtvis är beklagligt för Medin och hans gravida fru/flickvän. Men ditt korståg ändrar inte på det faktum att om man väljer att resa till ett mer auktoritärt land måste man för sin egen säkerhet iaktta alla rimliga försiktighetsåtgärder. Det oavsett om man är journalist, plattsättare eller turist.
Dock så har inte"brotten" skett i Turkiet.
Så varför inbillar du dig det är ett brott att bara var journalist och återge vad som sker i Sverige och i Turkiet?
-
Anonym (Giggi) skrev 2025-05-10 08:29:34 följande:Hade de vunnit förra valet så var planen att bensinpriset vid det här laget skulle ligga kring 30 kronor.
Det lustiga med MPs påstående nu är att det är bara en månad sedan de erkända att reduktionsplikten var dålig och skulle tas bort.
Förklara den vändningen den som kan
www.svt.se/nyheter/inrikes/mps-nya-klimatpolitik-fasa-ut-reduktionspliktenNope, frågan är varför du ljuger så dåligt.
Och råvarupriserna har sjunkit kraftigt pga Kazakstan och Irak och sen hur även opec ökade uttaget, så priset har inget med politik och göra.
Men det är oerhört fascinerade och se hur du inbillar dig ta kred för det och för regeringen.
Men ingen går på det ens, så försök igen
Och sen har de fått pudla lite på skatterna och pga det kostade dom en massa pengar i bidrag, sånt är alltid roligt att se.
Ser jimbo försöker flytta fram sina positioner och så han kan styra myndigheterna själv.(Eller ja, det är förhoppningen.)
Typiskt fascism att koncentrera makten, och låt mig gissa vilken myndighet som är först på kö, måste vara rättsväsendet och så de kan kontrollera sin egen kriminalitet och hitta på den om sina politska motståndare.
Behöver bara titta på USA så ser man vilket skämt rättsväsendet blir med fascister.
-
Mentat skrev 2025-05-10 22:17:19 följande:Jag vet inget om hur (sd) resonerar, men du bad att få bli rättad om du hade fel och det var det jag svarade på.
Sverige har haft ledningen i klimatomställningen i många år, tack vare den framsynta satsningen på kärnkraft. Vi räddar inte klimatet genom att 10 milj svenskar har världens näst högsta dieselpris.Dock är det ett steg i rätt riktning och pga fossilbränslen tar oss till graven.
Men såklart, det betyder inte att det sker i morgon, men sten är med stadiga steg dit.
Och två vilket argument är det det egentligen, och att säga bara för att vi inte räddar klimatet så ska vi inte göra något alls åt det?
På samma sätt som att jag sköter sopsortering och drar ned konsumtion, inte faan inbillar jag att det skulle rädda allt.
För den som använder en sådan retorik att man inte räddar jorden, så ska man förstöra den istället?
Väldigt konstigt resonemang faktiskt, och varför får vi inte ställa om till ett fossilfritt samhälle för?
Idag ser det bara ut som politisk agenda, för forskningen berättar med all tydlighet vad som orsakar problemen med klimatet och vår förbränningen av fossilbränslen.
-
Mentat skrev 2025-05-11 17:57:25 följande:Grattis, klyban: Äntligen har du lyckats upptäcka vad "halmgubbe" innebär: Att man argumenterar mot något som aldrig sagts utan en nidbild av detsamma man själv målat upp. Det var kanske oavsiktligt, men din tidigare användning av ordet i andra trådar har visat att du varit omedveten om detta.
Vad är, det undrar jag pga att du glömde sakligt och faktamässigt beskriva detta.
Men om att göra något, det betyder att man gör något.
Gör man inget, så är man en del av problemet.
Och det är i och för sig är en halmgubbe för oss som gillar saklighet och fakta och att stora problem kommer just av fossilbränslen.
Jag tror itne för en sekund att jag komemr rädda planeten, men jag gör i alla fall något och andra får fata det med.
Men en del försöker inbilla sig det inte har med fossilabränslen och göra.
Men kanske dessa skulle trycka upp munnen och suga sig avgasrök från bilar och lastbilar, för de skulle lära sig en hel del med det och pga det kommer få dom att må riktigt dåligt.
Men lärt mig att en del inte har intellektet att förstå praktiska exempel, då de lever i en fantasi som fakta inte får tillåtas att nå och det berömda kaninhålet.