Riksdagsvalet 2026
Ett mycket bra tips när de kommer tillbaka till sina hemländer. Res till Sverige i några år och lev på bidrag. Och sedan får ni ett par hundratusen när ni reser tillbaka. Det kommer nog att sprida sig en löpeld.
Ett mycket bra tips när de kommer tillbaka till sina hemländer. Res till Sverige i några år och lev på bidrag. Och sedan får ni ett par hundratusen när ni reser tillbaka. Det kommer nog att sprida sig en löpeld.
Aftolnatrinens överstepräst briljerar igen:
Hur kan det vara regeringens ansvar att den vänsterextrema bloggen ETC skickar ner en efterlyst reporter utan journalistackreditering?
Enligt (S)(V)t's rapport är rättegången en publik tillställning, kan inte hela ETC redaktionen åka ner och bevaka rättegången? Ta gärna med aftonlatrinen också.
Jag noterar det du skriver. Joakim Medin är en frilansjournalist som blev fängslad av Erdogan i samband med sitt arbete. I det läget valde du att kritisera svensk media som ETC, Aftonbladet och SVT istället för att rikta kritiken mot den auktoritära ledaren Erdogan.
Ingen känner till de exakta detaljerna kring Joakims uppdrag för ETC; det kan mycket väl ha varit ett eget initiativ. Hur planerar du att agera om en svensk journalist blir skadad i Ukraina? Kommer du då att gaffla om arbetsgivaransvar istället för att kritisera Vladimir Putin?
Tidningar och journalister som tar risker för att rapportera nyheter bör hedras och inte utsättas för kritik eller hat.
Vad är osant? Jag kritiserar ditt första inlägg (som jag för sakens skull har klippt in nedan).
Det är tydligt att du riktade kritik mot svensk media såsom Aftonbladet, ETC och SVT.
En sund reaktion hade varit att kritisera att den auktoritära ledaren Erdogan fängslat en oskyldig svensk journalist. Istället valde du att antyda att det skulle ha varit känt att Joakim var efterlyst eller att det skulle vara olagligt för en journalist att besöka ett land utan journalistackreditering (vilket det inte är).