-
-
Men det räknas inte om det inte handlar om MC gäng eller ålafiske. -
Läs min kommentar om SD-politikern i #1613 innan du börjar svamla om att tona ner något.KillBill skrev 2025-05-26 23:29:34 följande:
Det är i alla fall tydligt att ditt agerande syftar till att flytta fokus från det faktum att en SD-politiker haft kopplingar till ett kriminellt MC-gäng. Det allvarliga här var inte bara kontakterna i sig, utan det att kopplingen resulterade i att en människa blev mördad. Det går inte att bagatellisera.
Det mest anmärkningsvärda är att just du, som brukar håna andra för att inte ta de kriminella gängen på tillräckligt stort allvar, nu försöker tona ner kopplingarna till ett kontraktsmord utfört av en annan typ av kriminellt gäng. Man börjar nästan undra om skygglapparna beror på att det här kriminella gänget råkar ha sin bakgrund i Sverige..
Jag antar att det faktum att SD befolkas av allehanda slödder gör att man inte ska få lov att kritisera ditt parti. Partiet som enligt sig själva besitter någon slags form av högre moral. Det borde väl isåfall innebära att man förväntar sig mer av såssar än av SD:are? Men det dyker ständigt upp nya såssar som beter sig som de SD:are du föraktar. En ledare för ett Div 5 lag i fotboll som snyltat till sig flera miljoner, en riksdagsledamot visar sig ha hamaskontakter, en FD minister som sprider antisemitiska myter gång på gång. Botkyrkaskandalen osv.
Men hos såssarna får man alltid syndernas förlåtelse om man tillber halvguden Palme
-
Ungefär samtidigt som SD arrangerade bokbål välkomnades flera revolutionära diktaturvurmare till Partiet. Det var väl lättare att få en skattefinansierad livstidsförsörjning där än i det extremaste kommunistparti som landet skådat.KillBill skrev 2025-05-27 08:51:39 följande:Haha jaså du menar det inlägget. Jag kom helt av mig när jag läste det och insåg att det var ett svar på att jag för flera veckor sedan kallade dig för whataboutismens överstepräst. Nu kom alltså svaret, men handen på hjärtat, var det inte lite fantasilöst?
I övrigt undrar jag över ditt fokus på en socialdemokratisk pensionerad politiker som inte längre har några uppdrag för partiet? Är det inte viktigare att fokusera på politiker som fortfarande är aktiva i politiken? Jag tänker exempelvis på ledargarnityret i Sverigedemokraterna som gick med i SD när partiet hade en partiledning med tydliga band till nazismen och på den tiden sverigedemokrater arrangerade bokbål där man brände upp judisk litteratur? -
Ändå tog man emot dessa revolutionäre extremkommunister med öppna armar i ditt parti!KillBill skrev 2025-05-28 09:59:38 följande:
Ja jag vet att du fanatiserar om sådan med det är ju inte sant. Den svenska socialdemokratin har tagit tydligt avstånd från kommunismen och har i stället konsekvent försvarat demokrati.
Däremot går det inte att blunda för Sverigedemokraternas historia. Det var inte bara det att SD arrangerades bokbål där man eldades judisk litteratur. När Åkesson gick med på 90-talet hade partiet nära kopplingar till rörelser som Bevara Sverige Svenskt (BSS), Nordiska Rikspartiet och Nysvenska Rörelsen, grupper med tydlig nazistisk och fascistisk prägel. SD:s partiprogram och retorik på den tiden innehöll öppet främlingsfientliga formuleringar, där invandring beskrevs som ett hot mot den svenska "folkstammen".
Det är som om moderaterna skulle välkomnat Vera Oredsson eller Lasse Wilhelmsson och gett dem en topposition eller t.o.m. en ministerpost!
Och för sista gången - ge för i helvete, fan i dina försök att kleta SD - åsikter på mig! -
Jaså? Då anser du alltså att främst KPML(r) men även VPK var partier som stod för demokratiska principer? Eftersom ni välkomnade såna människor i Partiet.KillBill skrev 2025-05-28 11:04:45 följande:
Som vanligt sprider du desinformation. Det stämmer helt enkelt inte att personer med odemokratiska värderingar har välkomnats in i Socialdemokraterna. Tvärtom står partiet tydligt för demokratiska principer och har en lång tradition av att bekämpa extremism.
De personer du nämner; Vera Oredsson och Lasse Wilhelmsson, är välkända för sina nazistiska och antisemitiska åsikter. Att försöka likställa dem med politiker i något av riksdagens partier är djupt ohederligt. Jag vet inte om sådana personer faktiskt skulle ha välkomnats till Sverigedemokraterna innan partiet blev representerat i riksdagen, under en tid då man fortfarande hyste mer uttalade nazistiska värderingar, men helt otänkbart är det inte.
Tips: Den som inte vill bli förknippad med att springa Sverigedemokraternas ärenden bör vara försiktig med att agera som om man gör just det.
-
Jag skrev väldigt negativt om just Postkodslotteriet för ett par år sedan, det föll inte i god jord hos kränkthetsklubben på FL som fixade en avstängning åt mig. Det är tacksamt att det numera är kosher att kritisera även det lotteriet. Ser fram mot att slippa påringningar från dessaKillBill skrev 2025-05-28 12:14:46 följande:
Svenska Postkodlotteriet riskerar nu böter på uppemot 400 miljoner kronor, ett resultat av aggressiva försäljningsmetoder som bland annat riktats mot äldre och personer med demens.
Trots detta är det märkligt tyst från SD:s fotsoldater och andra på högerkanten. Ingen höjer rösten om näringsförbud eller moralisk kollaps.
När Sverigedemokraterna och Moderaterna föreslår skärpningar i lotterilagen är det för att begränsa partipolitiska motståndares möjlighet att finansiera sin verksamhet inte för att skydda utsatta konsumenter från aktörer som Postkodlotteriet eller andra betydligt mer skadliga spelformer.
Detta visar tydligt det hyckleri som präglar högerpartiernas hållning i spel- och lotterifrågor. Retoriken handlar om ansvar , men den politiska praktiken riktar in sig på att tysta oppositionen, inte på att stävja oetiska affärsmetoder.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwVqJk/spelinspektionen-postkodlotteriet-bryter-mot-lagen
.
-
Det var den mest krystade undanflykt jag läst idag.KillBill skrev 2025-05-28 12:01:32 följande:
Det här handlar inte om någon konspirationsteori. Regeringen har själv uppgett att orsaken till att Sverige, till skillnad från nästan alla andra länder förutom USA, stoppat biståndet till UNRWA är att Israel förbjudit organisationens verksamhet i Gaza. Det går därför inte att hävda något annat än att det svenska i har styrts av Israels agerande. När det gäller biståndet till UNRWA är det uppenbart att svensk politik inte utformats oberoende, utan i linje med Israels hållning.
Så här säger den SD-styrda regeringen:
Kan du inte läsa vad din fd utrikesminister skrev?
"Israel styr tidöregeringens handlande".
Varför måste biståndet nödvändigtvis gå via det genomkorrumperade UNRWA som även deltog i mord och våldtäktsorgierna den 7/10-23? -
Du säger ju emot dig självKillBill skrev 2025-05-28 11:35:21 följande:Den som kan politisk historia vet att människor som hyste kommunistiska eller antidemokratiska idéer inte var välkomna till socialdemokraterna. Det fanns inte heller något anledning får sådana individer att söka sig till S eftersom det var så känt att Socialdemokraterna bekämpade allt som kommunismen stod för.
Hur förklarar du att folk gick direkt från KPML(r) till topppositioner i S? -
När till och med chefredaktören för den skattefinansierade Dala-Diktatorn säger så här:
"(S) får miljonböter av Spelinspektionen efter lotteriskandalen. Det är inte mer än rätt. Partiet får skylla sig självt."