Riksdagsvalet 2026
Du har alltid lagt upp bilder på svenskar som är kriminella. Varför gör du aldrig det med invandrare, utan istället försvarar dem? Om vi gjorde det så skulle vi få scrolla väldigt långt ner innan vi hittar nästa inlägg.
Saklighet och fakta berättar detta om hur 25st SD har kopplingar och umgänge med tunga kriminella nätverk, hur är det ett hat att sakligt och fakta beskriva detta?
Eller som SD trollfabriker med anonyma trollkonton som jimbo ljög om i 12år innan TV4 gjorde denna utmärkta grävande journalistik.
Och vi som förmedlar detta saklig och faktamässigt, vi kan aldrig bli några troll.
Men förstår dit narrativ måste projicera trollfabrik på någon som bara ger saklighet och fakta.
Så vad är det om att attackera någon för fakta och saklighet?
Vilka invandrare med kriminell bakgrund har kopplingar och så nära umgänge att man bjuder dom på sitt bröllop.
oops 

Så nej, om vi ska vänta på det så lär vi få vänta länge och så långt ned kommer vi aldrig, troligtvis blir denna lista väldigt kort.(För jag är inte den som tror det är noll, men en sak är dock säker, det kommer inte vara nära SD umgänge med mycket tung kriminalitet.)
Men antar du ska låtsas bort detta nu?
Att Åkesson, som företräder ett framtida regeringsunderlag med motivation om att tackla just gängkriminalitet, sedan väljer att bjuda in en verksam inom just sådant, får tala för sig självt tycker jag.
Det är ett faktum att vissa inom svensk politik ej lever som de lär och predikar till andra. Inte konstigt att vissa blir aningen nojjiga när en ledare inom riksdagspolitiken visar på dåligt omdöme inom nyckel-frågor 🙃
Problemet är att de kommer rösta ändå på jimbo, för de förstår inte så komplexa saker som att jimbo är insyltad i tung kriminalitet, så djupt att han bjuder in ledaren för gänget att vara på bröllopet.
Det komiska är då att deras väljare går på detta utan att ifrågasätta det allra minsta.
Skulle aldrig rösta på SD heller, för jag är emot nazism och fascism frän början, och sen alla lögner de har är inget jag pallar med ens, då jag tycker illa om de som ljuger så extremt mycket.
Sen är väl det ett problem att alla i politiken ljuger, men kanske man istället ska titta på de som ljuger minst istället och sen ser om det duger att rösta på.
Och det komiska är att denna regeringen är de som ljugit mest för uppnå makt, och de har massor av vallöften de aldrig ämnet ens fundera på att göra.
Och kärnväljaren står och hurrar än då, och sen har de mage att klaga på att det blir sämre för dom ekonomiskt och sånt får man att le varje gång och pga det betyder att de lär sig aldrig något.