KillBill skrev 2025-08-01 14:41:04 följande:
Det hack i tillväxtkurvan som Sverige har haft sedan Tidölagets regering tillträdde 2022, och som inte drabbat EU i samma utsträckning, kan inte förklaras med Donald Trump. Däremot är det tydligt att hans politik kommer försämra svensk ekonomi ytterligare.
Den delen är väldigt besvärande faktiskt, men vi vet sedan tidigare att det spelar ingen roll för högern när ekonomin hackar.
De står och jublar ändå, och sen har dom mage klaga på ekonomin ändå och försöka påstå det är vänstern.
Det jag tänkte var väl att oavsett vem som styr, så kommer de ha en uppförsbacke och för de punkterna.
Men Tidö har ju berättat att de är inte kompetenta nog med att låta hantera ekonomi.
Och den där kurvan är nog en av de mest pinsamma jag sett i mitt liv för ett parti i regeringsställning.
Och då hur svårt det avviker från andra i EU.
Rataxes skrev 2025-08-01 15:43:15 följande:
Och du inbillar dig att det blir bättre med såsseri ?
Det blir ännu sämre än med tidö. Det är verkligen en bortkastad röst att lägga den på det rödgrönbruna helvetet.
Det räcker ju titta på kurvorna i hur mediokra höger regeringen är och att inkompetens är ett ord man måste nämna.
Sen vet du ju inte du vad som sker i vänster och med tanke på alla fantasier du ger istället och där allt är fel, även det som är bra.
Och detta som såssarna kom med att förskrivning av antibiotika kan skötas av apoteket, och pga det är ett lätt tillstånd att diagnostisera och genom ett simpelt blodprov.
För jag lärde mig tidigt i livet, när någon påstår att allt är fel och den har alltid rätt.
Det är individer som sällan har rätt komiskt nog.
Padirac skrev 2025-08-01 15:57:49 följande:
Det förvånar mig inte att du vill att civila ska kunna försvara sig med vapen , det är inte olikt klassamhällen där frånvaron av starka myndigheter lämnar människor till sin egna förmågor och oförmågor med allt det innebär för ett samhälle som av det bryts ned...
Men det är väl det libertarianer vill, montera ned de starka myndigheterna så att oligarki och klansamhälle tar makten och civilister skjuter folk som är för nära eller på annans mark. Har för mig att det sista var någonting som förespråkades i dina inlägg
Inte är det rätt komiskt, de säger de är emot något, men arbetar för öka det dom är emot.
Det är så mediokra projiceringar och som de redan vet ingen går på.
Anonym (Villaägare) skrev 2025-08-01 19:38:26 följande:
Jag vill ha en S-regering som återställer arbetsmarknadsprövningen och avslutar denna vanvettiga arbetskraftsinvandring till ett Sverige med rekordhög arbetslöshet, bland den högsta arbetslösheten i Europa!
DU såg ju kurvorna och vad som skedde med Tidö tillsättande och ekonomin.
Det är nog ett av de värsta jag sett på mycket länge och när de andra länderna tuffar på bättre.
Men jag sett detta många ggr med högern, och det är att ekonomi komiskt nog är inte riktigt deras sak.
Förr lånade de pengar som tokar och för göra de stackars rika och höginkomsttagarna rikare, dom som det är så synd om.
Nu med denna regering har de gett ett hårt slag till de fattiga och låginkomsttagare och där saker som de behöver är gjort dyrare och skattesänkningen IGEN gick till de rikare och höginkomsttagare.
Som i sin tur inte drabbas direkt av kostnadsökningarna som tidö lagt på.
Och SD som lovade ställa upp för arbetaren, sicket skämt det blev.
Tow2Mater skrev 2025-08-02 00:16:40 följande:
Du menar tvinga folk at soka och ta jobb i hela landet fast det betyder de måste flytta och inte inkassera A-kassa och bidrag om det finns jobb. Håller med.
Att vissa arbetsgivare har rekryteringsproblem behöver inte heller betyda att det finns någon egentlig arbetskraftsbrist inom yrket eller i regionen utan kan bero på andra saker, som motivation, vilja eller benägenhet att flytta inom Sverige hos en person.
www.regeringen.se/rattsliga-dokument/statens-offentliga-utredningar/2024/02/sou-202415/Det är rätt rimligt att åtminstone efter en viss tid bli tvingad att höja blicken för nytt jobb.
Men samtidigt kanske man ska ge dessa lite mer stöd för sin flytt.
Du som älskar USA så mycket, där flyttar dom hela tiden just pga jobb.
Men det tycker du väl är bra istället, och med tanke på hur ologiskt det blir för dig här.