Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Riksdagsvalet 2026

klyban skrev 2025-03-07 15:14:51 följande:

Fråga ditt SD om detta.

Intressant och läsa i hur du inte tar in att SD är till ingen hjälp för svenska språket nu i maktposition, och detta stör det inte ett skit inser jag också.
    Och det är där det berättar något är fel, men en skitfråga som språket, så ska man rösta på ett parti som ljuger för sina väljare och folket.

Låter väldigt konstigt i mina öron faktiskt, låter mest som du inbillar dig något, eller varit en SD väljare i decennier.

Ja, nu är ju inte SD med i regeringen. Men att minska invandringen har ju varit deras huvudpunkt och jag vet inte varför man inte lyckats bättre. Anhöriginvandringen är ju fortsatt hög. 
  • TvillingmammaVästgöte

Jag googlade och det är så att regeringen tillsatt en utredning för att se hur man kan skärpa invandring med anknytning, utredningen skall presenteras i augusti. Så detta är något som uppmärksammats och man försöker göra något åt det. 

• TvillingmammaVästgöte

Så du tycker det är OK att gamla människor luras på pengar av Socialdemokratiska partiet???

Min mamma blev lurad och jag tänkte, vad är det här för skit? Några på Caymanöarna som lurar gamla? Jag gjorde min research och upptäckte att det var socialdemokratiska partiet som låg bakom! Det var något år sen och jag blev väldigt chockad, kände inte till att S gjorde så här.

Min mamma hade tecknat sig för ett dyrt månadsabbonemang, inte bara en lott!

Jag ringde deras kundtjänst. Jag frågade om de brukar sälja till gamla dementa människor? Jag frågade hur min mamma beställt detta abonnemang? Muntligt , svarade kundtjänsten. Kan jag då få höra inspelningen av samtalet sa jag? Då sa de att de river fakturan och spärrar min mamma i framtiden. Bra, sa jag. 

KillBill skrev 2025-04-01 07:04:19 följande:

Återigen bevisas det hyckleri som Sverigedemokraterna och övriga högerpartier ägnar sig åt. De bryr sig inte alls om att äldre människor luras av aggressiva telefonförsäljare. För dem har det aldrig handlat om de drabbade; om så vore fallet, skulle de ha förbjudit all telefonförsäljning av lotter och även de mest skadliga spelen.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/4BJJga/dementa-damen-jag-forstar-ingenting

• TvillingmammaVästgöte

Postkodslotteriet skötte sig mycket bättre, de lurade inte min mamma så som det socialdemokratiska lotteriet gjorde.

Postkodslotteriet krävde nämligen att man efter samtalet skulle bekräfta med ett SMS, vilket hon inte klarar av.
    Socialdemokratiska partiets lotteriförsäljning, där räckte det med ett telefonsamtal som inte spelades in, sen hade de gamla beställt ett månadeabonnemang. 
    Jag tipsade det socialdemokratiska lotteriets kundtjänst om att de borde införa detta precis som Postkodlotteriet gjort . Nu läste jag att de planerar att göra det. 

klyban skrev 2025-04-02 11:11:03 följande:

Det vi sagt ifrån start är att varför är klagas inte på alla som har använt denna bedrövliga aktör för.
    Och varför tas bara ett spel upp, och när så många andra har så mycket större problem.

För du missade inte nu hur granskningen av postkodslotteriet går, låt oss säga så här, det går inte bra alls.

Och det intressanta är att du går på talepunkterna och de hemska såssarna.
    Och när vi har en aktör som kanske är mot 30ggr större.
    Och då börjar du pratar om såssarnas lotteri istället, hur tror du det hjälper postkodslotteriet?
    Och ja, såssarna har varit lite klantig att inte ha koll på det dom lade ut på entreprenad.
    men när en 30grt större problem dyker upp, så går man tillbaka och pratar om småpengar i sammanhanget.

Inser att som du pratar också, så är du redan en fullblods SD'sre som går sina egna leds ärenden.
    För om såssarnas lotteri är ett problem, så är postkodslotteriet ett bra mycket större.

Men ändå måste man förklara för dig, vad är det om?
    Har du slutat ta in fakta, och synkroniserat med SD redan.
    Och låt oss gissa, de har aldrig gjort ett enda fel någonsin? Solig

• TvillingmammaVästgöte
    klyban skrev 2025-04-02 15:56:35 följande:

Jag är så ledsen för dig och inser att du är förlorad till en värld där fakta och saklighet inte får existera.
    Och du verkar inte ens veta om att det är samma bolag, och att detta bolag är det som gjort detta, inte såssarna eller postkodslotteriet utan ett helt externt bolag.

Varför diskuterar du något som bevisar hur högern har en agenda och inte ens bryr sig om att telefonsäljare lurar postkodslotteriets "kunder".
    Och det verkar som du tror samma sak är två olika, vem har sagt till dig att säga detta?
    För fakta är exakt samma bolag sköter/skötte försäljningen.

Hur kan du inte veta detta, och varför särskiljer du EXAKT samma sak för?
    En av de mest märkligaste inläggen faktiskt och för att det är samma bolag för bägge Skål

Jag vet att processen var helt olika för något år sen när mamma utsattes för detta. Om det nu är så att samma telemarketingbolag användes så hade de i alla fall helt olika processer för Socialdemokraternas lotteri och Postkodslotteriet. Postkodslotteriet hade en säkrare variant där man skulle bekräfta med sms.  Denna metod gällde inte för Socialdemokraternas försäljning som gick helt på muntlig beställning och gjorde inte ens en inspelning. Hur jag vet detta? För att jag hjälper min mamma med allt ekonomiskt och utredde detta och ringde till Socialdemokraternas lotteri. Postkodlotteriet , dit behövde jag inte ringa för mamma klarade inte att SMS a. Jag såg meddelanden från dem i min mammas telefon. 

Jag har full koll på detta, så uppenbarligen har inte du det. 

• TvillingmammaVästgöte
    Tow2Mater skrev 2025-04-23 14:49:00 följande:

Wow, vad tycker ni om detta?

Regeringens återvandringsbidrag kommer att vara 600?000 kronor för en familj och 350?000 för en vuxen. Det belräftar migrationsminister Johan Forssell för TT.

omni.se/betalningen-for-att-atervandra-upp-mot-600000/a/0VAoBJ

Bra förslag, på sätt och vis.
    Dessa pengar kan komma väl till pass för att bygga upp tillvaron tex i Syrien, köpa sig en bostad, starta ett företag mm. 
    Men det kan ju också göra så att fler väljer att söka asyl i Svergie för att kunna få detta återvandringsbidrag. Det borde därför bara gälla dem som redan är i landet. 
  • TvillingmammaVästgöte
    KillBill skrev 2025-06-08 10:48:54 följande:
    Som Snälla killen konstaterar så har Sverige haft högermajorietet i Riksdagen sedan 2006 och Socialdemokraterna som har regerat med minoritetsregeringar har haft mycket svårt att få igenom sin politik.  Förhoppningsvis blir det en förändring i nästa val. 

PS. En viktig förklaring till att Sverige i dag har en hög grad av segregation och många utanförskapsområden är den så kallade EBO-lagen, som drevs igenom av M, KD, L och C i början av 1990-talet.

Innan de borgerliga partierna med Moderaterna i spetsen ändrade lagen ansvarade Statens invandrarverk (föregångare till Migrationsverket) för att placera flyktingar runt om i landet, vilket resulterade i en mer jämn geografisk fördelning.

Med EBO-lagen fick asylsökande rätt att bosätta sig var de ville med 100% bidrag. Detta ledde till att många valde att bosätta sig i kommuner med låga hyresnivåer, och det handlade ofta om redan socialt utsatta områden.

Till skillnad från Sverige har Tyskland fortsatt med ett system där staten fördelar flyktingar över landet (en modell som liknar den Sverige hade före 1990-talet). Trots att Tysklands totala flyktingmottagande varit högre än Sveriges, är problemen med segregation och utanförskapsområden där mindre uttalade.

Du säger att Tyskland har mindre problem än Sverige?
    Konstigt då att de de nu , efter valet, börjat avvisa alla flyktingar som kommer genom ett säkert land till Tyskland, dvs nästan alla. 
  • TvillingmammaVästgöte
    KillBill skrev 2025-06-08 13:29:23 följande:

Vad är det som är konstigt? Tyskland har haft en högre invandring än Sverige, framför allt efter 2016 men har generellt sett färre problem med segregation och utanförskapsområden än Sverige. Förklaringen ligger i att Tyskland har ett striktare system för geografisk fördelning av asylsökande, vilket har bidragit till en mer balanserad integration över landet.

Tyska domstolar har efter valet avvisat ett flertal avvisningar som har stridit mot tysk och EU lagstiftning så ännu har de striktare tyska reglerna för flyktingmottagandet inte gett så stor effekt. 
    Enligt Sveriges radio.se kommer den tyska  regeringen fortsätta att avvisa asylsökande vid gränsen trots domstolsbeslutet. Så det får effekt.
  • TvillingmammaVästgöte
    KillBill skrev 2025-06-08 13:55:09 följande:
    Du har inte besvarat min fråga om vad det som är konstigt med att Tyskland har mindre problem med segregation och utanförskapsområden.

Det konstiga är att det land som har mindre problem med integrationen än vad vi har i Sverige, dvs Tyskland, detta land har nu mer eller mindre stoppat asylmottagningen . De avvisar asylsökande vid gränsen.  Och detta gör de enligt den tyska regeringen pga de mycket stora problem Tyskland har med integrationen. 

Uppenbarligen tycker tyskarna att de har stora integrationsproblem, trots att problemen är mindre än i Sverige.
    Detta säger något om hur enormt stora problem vi har i Sverige. 

• TvillingmammaVästgöte
    KillBill skrev 2025-06-08 13:55:09 följande:
    Du har inte besvarat min fråga om vad det som är konstigt med att Tyskland har mindre problem med segregation och utanförskapsområden.

Det konstiga är att det land som har mindre problem med integrationen än vad vi har i Sverige, dvs Tyskland, detta land har nu mer eller mindre stoppat asylmottagningen . De avvisar asylsökande vid gränsen.  Och detta gör de enligt den tyska regeringen pga de mycket stora problem Tyskland har med integrationen. 

Uppenbarligen tycker tyskarna att de har stora integrationsproblem, trots att problemen är mindre än i Sverige.
    Detta säger något om hur enormt stora problem vi har i Sverige. 

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026