nattuw skrev 2025-08-15 19:48:57 följande:
När ett politisk parti har en antisemit i ledande ställning är det "mest en formalitet"...
Hur var det nu det brukade låta, 30-talet är på väg tillbaka...
Finns dock ingen idé sätta in en extra stämma och för ett så liten sak som bara är en formalitet på stämman.
men såklart har man en agenda så vill man inte se detta inser man, för narrativet är viktigare än sakligheten och faktan.
KillBill skrev 2025-08-15 21:10:44 följande:
Varför utelämnar du merparten av mitt inlägg och får det att framstå som om det handlade om något helt annat? Det är ett osakligt och ohederligt sätt att debattera på.
Det du valde att utelämna var min förklaring om att partistyrelsen i Vänsterpartiet där Lorena Delgado Varas är ledamot, har uppmanat henne att avgå och lämna alla sina politiska uppdrag. Hon är inte längre en del av riksdagsgruppen, har portats från partiets riksdagskansli och sitt tidigare kontor, och delar nu lokaler med andra politiska vildar.
Att hon sitter kvar i partistyrelsen beror på att det bara är partistämman som formellt kan förändra sammansättningen av partistyrelsen. Eftersom Delgado Varas vägrar avgå, kan hon därför inte avsättas förrän nästa partistämma fattar ett nytt beslut. Personligen tycker jag det är märkligt, men det är så stadgarna i det partiet är utformade.
DU kan nog förklara detta hur många ggr som helst, och det är för de ogillar denna saklighet som att det rent praktiskt redan är gjort.
Det är dock ABNORMT fascinerande se hur det argumenteras så och fast de redan vet att det är redan beslutat och klart och allt man inväntar är stämman för ta det formella beslutet.
Undrar varför de låtsas på detta viset för, eller räcker inte intellektet till.