Inlägg från: Anonym (Giggi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Giggi)

Riksdagsvalet 2026

KillBill skrev 2025-03-07 13:22:40 följande:
    Det stämmer inte. 

• Anonym (Giggi)

Sedan fyller man byggnaderna med annat och kallar dem "närsjukhus" eller liknande så att det inte ska kännas lika dumt att ta bort akut och BB.

Regionerna använder dem som upp-hottade Vårdcentraler med icke-akut verksamhet av diverse slag. Ofta privat.

• Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-03-07 13:24:22 följande:
    Att du tror att det ska nya miljonprograms hus visar att du inget har förstått. 
    "Miljonprogramshus" pekar förstås snarare på de boende som kommer på köpet snarare än till vilken arkitektur som planeras.

Men lycka till med att driva den frågan i valet 2026
  • Anonym (Giggi)

På temat så dök den här upp i flödet

Av ideologiska skäl stänger Socialdemokraterna i Stockholm en privat driven närakut i city vilket leder till att folk börjar köa på de riktiga akutmottagningarna med krämpor som egentligen är för små för dessa

Kö-kaos uppstår.

#val2026
    .

• Anonym (Giggi)

Gissa vem som fick rätt

(november 2023)

• Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-04-25 10:39:52 följande:
    När andra ställer sig bakom Joakim Medin valde du att gå till attack mot svensk media som Aftionbladet, ETC och SVT. Stå för vad du har gjort i stället för att slingra dig. 

Det här är den enda rimliga perspektivet på vad som har hänt: 
    Hybrisen i att tro att Turkisk lag inte gäller dig om du reser till Turkiet och att sedan hävda att det handlar om "svensk yttrandefrihet".

Turkisk lag gäller i Turkiet oavsett om du tycker lagen är dum, eller inte.

Svensk yttrandefrihet gäller i Sverige och ingen har fått den inskränkt vad jag kan se.

"Jag är svensk och jag är vänster så jag har rätt att bete mig hur jag vill och ni andra får bara anpassa er"
  • Anonym (Giggi)
    klyban skrev 2025-04-25 12:04:49 följande:
    Dock berättar Turkiet att de inbillar sig att följa lagen i ett annat land är ett brott som de kan beivra i Turkiet.
    PK är en terrorklassad grupp i Sverige också om inget nytt hänt det senaste året. Vi har också lagar emot terror-samröre. Vi har också lagar om förtal.
  • Anonym (Giggi)
    Mentat skrev 2025-04-25 12:09:30 följande:
    Ja, en fullkomligt galen princip! Det som är lagligt i Sverige och som utförs i Sverige kan givetvis inte vara föremål för åtal i Turkiet. Det borde vara en enkel självklarhet.

Dock inte för vissa, t.ex. Lawen Redar(s), som vill kriminalisera sexköp utomlands: Kriminalisering av sexköp utomlands (Motion 2023/24:1060 av Lawen Redar (S)) | Sveriges riksdag
    Brott begångna i utlandet kan lagföras i svensk domstol om brottet har anknytning till Sverige.

Exempelvis kan man anse att PKK-aktiviteter i Sverige mot Turkiet bör kunna hanteras av turkisk domstol.
  • Anonym (Giggi)
    klyban skrev 2025-04-25 15:22:56 följande:

Hur inbillar du dig börja prata om annat skulle vara hjälp här?
    Undrar då det är bara nonsens för sakfrågan.

Vi alla vet redan du gjort ett enda stort tanke fel, och alla här vet om det nu.

Och börja prata om annat ändrar inte detta.

Vad är brottet som är gjort i Sverige, och varför börjar du sen prata om annat för?
    Hur är det relevant för sakfrågan och denna persons situation?

Hur mår du?

Brottet, som beskrivet, är bland annat samröre med terrorgrupp coh spridande av terror-propaganda. Dvs PKK i detta fall om jag läst rätt. (kan vara andra grupper också). Det ska ha pågått sedan åtminstone 2014.

Du kan läsa om det bland annat här

www.turkiyetoday.com/turkiye/swedish-journalist-joakim-medin-arrested-in-turkiye-on-terror-charges-138005/
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-04-25 16:07:56 följande:

Anklagelserna mot Joakim Modin är falska 

Vad är det som gör anklagelserna "falska"?
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026