Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Riksdagsvalet 2026

Rataxes skrev 2025-03-21 12:15:59 följande:

Jag kanske skulle orka bry mig om Landerholmdramat och kräva en avgång om det inte var för det faktum att det enda politiska alternativet är människorna som låg bakom Transportstyrelseskandalen. Så länge de säkerhetsriskerna sitter kvar väljer jag Kristersson som mindre dåligt alternativ alla dagar i veckan.

Jag självklart blundar du när en moderat regering och dess tjänstemän slarvar med hemliga handlingar som är av yttersta vikt för rikets säkerhet..

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Tow2Mater skrev 2025-03-27 20:44:17 följande:
    Just 16 000 verkar vara den lägre brytpunkten. Tjänar man så lite kanske man borde öka sin arbetstid?

Alla som tjänar minst 16 000 kronor i månaden gynnas av förslaget, men effekten planar ut vid en lön över 40 000 kronor. Enligt beräkningar från regeringen handlar det om en skattesänkning på 215 kronor för personer som tjänar 35 000 kronor i månaden.

Även för pensionärer blir det lite mer pengar i plånboken.

www.skandia.se/artiklar/spara-placera/skattelattnader-2025/

Regeringen har höjt egenavgifterna för mediciner och ökat kostnaderna för ungas tandvård. Dessutom fick de flesta sjuka och funktionsnedsatta inte ta del av SD och regeringens jobbskatteavdrag så många har fått det sämre.
  • KillBill

Återigen bevisas det hyckleri som Sverigedemokraterna och övriga högerpartier ägnar sig åt. De bryr sig inte alls om att äldre människor luras av aggressiva telefonförsäljare. För dem har det aldrig handlat om de drabbade; om så vore fallet, skulle de ha förbjudit all telefonförsäljning av lotter och även de mest skadliga spelen.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/4BJJga/dementa-damen-jag-forstar-ingenting

• KillBill
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-04-02 10:39:11 följande:

Så du tycker det är OK att gamla människor luras på pengar av Socialdemokratiska partiet???

Min mamma blev lurad och jag tänkte, vad är det här för skit? Några på Caymanöarna som lurar gamla? Jag gjorde min research och upptäckte att det var socialdemokratiska partiet som låg bakom! Det var något år sen och jag blev väldigt chockad, kände inte till att S gjorde så här.

Min mamma hade tecknat sig för ett dyrt månadsabbonemang, inte bara en lott!

Jag ringde deras kundtjänst. Jag frågade om de brukar sälja till gamla dementa människor? Jag frågade hur min mamma beställt detta abonnemang? Muntligt , svarade kundtjänsten. Kan jag då få höra inspelningen av samtalet sa jag? Då sa de att de river fakturan och spärrar min mamma i framtiden. Bra, sa jag. 

Vad dillar du om? Mitt exempel gäller Postkodlotteriet. De har avslöjats med att med  aggresiva metoder sålt lotter till dementa pensionärer. 

Det jag ville med mitt inlägg var att belysa SDs och Ms hyckleri när de inte agerar för att inte stoppa detta.
  • KillBill
    KillBill skrev 2025-04-02 11:08:40 följande:
    Vad dillar du om? Mitt exempel gäller Postkodlotteriet. De har avslöjats med att med  aggresiva metoder sålt lotter till dementa pensionärer. 

Det jag ville med mitt inlägg var att belysa SDs och Ms hyckleri när de inte agerar för att inte stoppa detta.
    Blev ett inte för mycket i det inlägget..
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-04-08 06:55:45 följande:
    Enligt socialdemokratisk logik är det Jimmies fel att 450 gram kaffe kostar 175.90 NOK.
    Barkunden är att Jimmie och Ebba inför förra valet påstod att det var den förra regeringens fel att matpriserna var höga. Vem minns exempelvis inte Ebba Busch när hon svingade sin falukorv i debatt efter debatt och skyllde de höga priset på falukorv på den förra regeringen. 

Då är det väl inte mer än rätt att Jimmie och Ebba får stå till svars för att priserna idag är ännu högre än när SD och regeringen tillträdde?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-04-10 08:10:53 följande:

Argalena ljuger som vanligt:

I det här fallet är det framförallt moderaten som slirar på sanningen. Han har själv varit med och fattat beslutet om att region Skåne ska sänka personalkostnaden med 1 000 000 000 kronor och man behöver inte vara Einstein för att förstå att vården i Skåne nu måste minska på personalstyrkan.

www.dagensmedicin.se/vardens-styrning/ekonomi/skane-ska-spara-over-en-miljard-pa-vardpersonal/

• KillBill
    Tyra myra skrev 2025-04-23 17:08:27 följande:
    Nu tror inte jag att ekonomin är det största anledningen till att man återvänder till sitt hemland.

De som kommer att göra det skulle ha gjort det ändå.
    Ja det var väl det som regeringens utredare kom fram till
    och då blir det en onödig kostnad för skattebetalarna.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026