Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Riksdagsvalet 2026

EnAnonumius skrev 2025-06-05 11:11:46 följande:
    Lägg ned med din jävla skitsnack. Jag har fan inte sagt att det är hederligt att sprida lögner, falska uppgifter etc om invandrare, så du kan lägga ned dina tramsiga försök till att försöka skapa provokationer.

Varför lämnar du ut medvetet att jag har inga problem med att partier knackar dörr?
    Varför väljer du medvetet att ignorera att jag tycker det är ohederligt att röstfiska på självaste valdagen?

Vad är ditt syfte med att medvetet att strunta i att jag skev det?
    *ditt jävla skitsnack.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Padirac skrev 2025-06-05 19:11:22 följande:
    Ok, så du menar att det SD och SDs trollfabriker håller på med är inte hederligt.  

Det verkar vara en rimlig uppfattning. 

Jag har säkert inte läst allt du skrivit, så att du i något annat inlägg skrivit att du tycker att det är ok för partier att knacka dörr bara de inte gör det på valdagen hade jag uppriktigt ingen aning om då det inte framgick av inlägget jag citerade och kommenterade då det i det inlägget bara framgick att du tyckte det var ohederligare av S valarbetare att knacka dörr på valdagen och att det var lätt att genomskåda SDs trollfabriker och att de var hederligare än vanliga valarbetare..  
    Kan du sammanfatta ditt svar till max två stycken i stället för en extrem  "wall of text"?

Jag har aldrig skrivit/hävdat att SD's trollfabriker är hederligare än vanliga valarbetares arbete när de knackar dörr innan valdagen,  det är något du diktar ihop från början till slut om att det skulle vara så.

Sedan så kan man ju undra hu du även skulle kunna få det till att man "inte kunde genomskåda att det var S som knackar dörr". Hur lyckades du att komma fram till DEN slutsatsen? 🙄

Jag har aldrig skrivit dig skrivit i "något annat inlägg"om att det är ok för partier att knacka döör. Står ju i samma inlägg du citerade och anklagde mig för saker jag inte skrivit. Till och med när du "om citerar" mitt inlägg så missar du det.

Jag skall omposta mitt inlägg #1718 som det handlar om citerar med citatbox:
    EnAnonumius skrev 2025-06-05 05:26:09 följande:
    Tja... Hellre en trollfabrik från SD (går ju lätt att genomskåda), än ohederlig röstfiske från sossarna.

De senaste tre valen så har sossarna knackat dörr på självaste valdagen för att röstfiska, i mitt bostadsområde. Tycker det är en otroligt ohederligt, av sossarna att göra en sådan sak. Har inget emot att partier knacka dörr. Men ge fan i att springa och fiska efter röster på valdagen genom dörrknackning..
    Sossarna, genom sin ohederliga taktik, her, enligt mig, överbevisat att de inte respekterar valdagen.

(Slut på citatet:)

Så att du skriver  ".... så att du i något annat inlägg skrivit att du tycker att det är ok för partier att knacka dörr bara de inte gör det på valdagen hade jag uppriktigt ingen aning om ...."

Så bara där bevisar du ju med den kommentaren att du inte läste posten #1718 ordentligt över huvud taget innan du svarade med dina märkliga slutsatser och anklagelser.

Det står ju i inlägg #1718, tydligt, att jag  har inget emot att partier knackar dörr.
    Men ge fan i att knacka dörr på valdagen.

Hur lyckades du att missa det på det korta inlägget att jag inte har något emot att partier kackar dörr?
  • EnAnonumius
    Snälla Killen skrev 2025-06-06 01:08:59 följande:
    Att du ens försöker dig på konststycket att få det att låta som att det är bättre att ha aktiva trollfabriker - som sprider ohederlig propaganda och aktivt försöker öka polariseringen i samhället ytterligare - än att valarbetare aktivt försöker nå ut till människor (vilket de har gjort i alla tider oavsett parti).
    För det förstas.. Läs vad som står i inlägget...
    Du citerade det och ändå väljer du att ignorera vad som faktiskt står..

Jag skall higlighta där du ignorerat att läsa helt citerar mig själv från det aktuella posten #1718, där du ignorera vad som står:

De senaste tre valen så har sossarna knackat dörr på självaste valdagen för att röstfiska, i mitt bostadsområde. Tycker det är en otroligt ohederligt, av sossarna att göra en sådan sak. Har inget emot att partier knacka dörr. Men ge fan i att springa och fiska efter röster på valdagen genom dörrknackning..

(slut på citatet)

Så du har heller inget att komma med att jag har emot att partier knackar dörr.
    Jag skrev att det är ohederligt att knacka dörr på valdagen.

Så vad får du det ifrån att jag har något emot dörrknackande valarbetare under valtider..

Hur kommer det sig att du medvetet lämnade ut att jag tycker det är ohederligt att knacka dörr på VALDAGEN?

Eller tror du att "valdagen" (andra söndagen i oktober) är alla dagar när det är valtider.
    Väldigt märkligt resonemang från början till slut... 

För övrigt har Jag aldrig fått någon påknackning av någon såsse, däremot moderater, Jehovas vittnen, larmförsäljare (påstridiga jävlar) och budleveranser (när jag har beställt något för hemleverans).
    Så bara för att DU aldrig fått påknackning av någon sosse så kan ingen annan heller fått det?
    Eller, vart är det du vill komma med det påståendet där?

• EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2025-06-06 05:03:32 följande:
    För det förstas.. Läs vad som står i inlägget...
    Du citerade det och ändå väljer du att ignorera vad som faktiskt står..

Jag skall higlighta där du ignorerat att läsa helt citerar mig själv från det aktuella posten #1718, där du ignorera vad som står:

(slut på citatet)

Så du har heller inget att komma med att jag har emot att partier knackar dörr.
    Jag skrev att det är ohederligt att knacka dörr på valdagen.

Så vad får du det ifrån att jag har något emot dörrknackande valarbetare under valtider..

Hur kommer det sig att du medvetet lämnade ut att jag tycker det är ohederligt att knacka dörr på VALDAGEN?

Eller tror du att "valdagen" (andra söndagen i oktober) är alla dagar när det är valtider.
    Väldigt märkligt resonemang från början till slut... 

För övrigt har Jag aldrig fått någon påknackning av någon såsse, däremot moderater, Jehovas vittnen, larmförsäljare (påstridiga jävlar) och budleveranser (när jag har beställt något för hemleverans).
    Så bara för att DU aldrig fått påknackning av någon sosse så kan ingen annan heller fått det?
    Eller, vart är det du vill komma med det påståendet där?
    *andra söndagen i september skall det ju givetvis vara..

• EnAnonumius
    Snälla Killen skrev 2025-06-06 06:07:38 följande:
    Jag har verkligen noterat att du INTE uppskattar att någon såsse knackar på din dörr, just på valdagen...

Jag har även noterat att du INTE har något emot att ett SD-troll skulle göra detsamma 🙃
    Nej. Du har helt fel i din "notering".

Ja jag skrev tydligt att de tre senaste valen så är det sossarna som har knackat på dörren på valdagen.
    Det är aldrig samma sak som att man skulle uppskatta att SD-trollen skulle knacka på på min dörr på valdagen. Det är bara ett påhitt från din sida att det skulle vara så bara för att man skrev att man hellre tar "SD-trollfabrikerna" (som går lätt att genomskåda)",  än ohederlig rörstfiske.

Märkligt nog så är det ingen av de andra partierna som har knackat dörr på valdagen där jag bor. Utan det är just bara sossarna som gjort det.

Så du kan spola ditt direkta skitsnack om att jag skulle uppskatta SD-troll som knackar dörr på valdagen.

För jag skrev ju även dettas citera mig själv:
    "Har inget emot att partier knacka dörr. Men ge fan i att springa och fiska efter röster på valdagen genom dörrknackning.. "

Så är det fler försök till provokationer och fler försök till att tillskriva mig saker som jag aldrig sagt eller skrivit du skall göra?
  • EnAnonumius
    Padirac skrev 2025-06-06 08:21:41 följande:

Valdagen är väl ändå per definition en del av valtiderna?

Vari ligger det ohederliga då?  Vad är det för fusk, bedrägerier, falskspel, olagligt eller oetiskt som utspelar sig just på valdagen hemma hos dig vid dörrknackningar på valdagen?

Var har jag hävdat eller ens skrivit  om "falskspel", "bedrägeri", "fusk", och "olagligheter"  som skulle utspela sig på just valdagen?
    Ja just det ja, absolut ingenstans..
    Är det något mer du vill bevisa om hur duktig du är på att dra absurda slutsatser om andra personer, bara liksom "ta för givet" om vad andra mena baserat på just noll info?

Vad är det som är så fel att respektera valdagen och låta folk vara just den dagen man skall gå ned och lägga sin röst? Vad är det för fel att ha en dag i "valtider" (valdagen i sig)  låta den dagen vara från från röstfisken och "ytterligare försöka att påverka folk" att rösta på "deras parti"? 

Notera att jag skriver "deras parti" och inte då "sossarna".  Jag skriver detta som förtydligan så du inte kommer med några snabba slutsatser om att det skulle då enbart vara sossarna jag syftar på.

Dock i mitt bostadsområde så är det enbart sossarna som har knackat dörr på valdagen (de tre senaste valen) för att första fiska efter röster. De andra partierna har respekterat valdagen och låtit bli att knacka dörr.
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2025-06-07 15:13:18 följande:
    Ja Malmö är en stad med mycket hög segregation och flera utanförskapsområden. Man kan antingen göra som SD och regeringen dvs. inget alls eller så erkänner man att segregaion är av ondo och gör som S och jobbar aktivt för att minska problemet. 
    Segregationen i Malmö var redan hög under sossarnas dubbelmandarpriod, oh vad gjorde sossarna då?

Faktum är att segregationen i Malmö har varit extrem hög under många decennium nu, och ingen har tagit tag i problemet.
    Så även en så otroligt dumt att enbart lägg skulden på "högerblocket" över att de inget gjort. Sossepacken har även de haft många mandatperioder på sig att fixa det men varit helt passiva.

Så man kan ju undra över sossarna varför de inte försökte fixa problemet under deras tidigare mandatperioder.

Eller skall det bara handla om "långsinthet" när det kommer till högerpacken, medsn ni vänsterpack skall slippa att bli påhoppade med samma sade i sandlådan som ni slår med?
  • EnAnonumius
    Snälla Killen skrev 2025-06-08 04:28:46 följande:
    Sossarna regerade i regel på oppositionens budget pga att de var i minoritet under alla sina regerings-perioder under alla år efter 2006.

Sossarna har inte kunnat göra något alls på snart 20 år.
    Ja och? Vi har ju en s.k minoritetsregering nu med fast med M i stället för S.  Minoritetsregering är en gammal svensk klassiker, oavsett om det är blått eller rött som sitter vid makten.

Så hur skall M kunna fixa det nu menar ni på vänstersidan. Eller skall det kunna vara "ursäktat" när det är det är röd minoritetsregering, med det skall vara okey att gnälla och ställa krav på "fixa skiten" när det är blå minoritetsregering?
    Snälla Killen skrev 2025-06-08 04:28:46 följande:
    Segregationen har ökat extremt kraftigt i Sverige, mer än i något annat jämförbart västländskt land och detta är ej pga Sossarna, snarare tvärtom...
    Och då är det ju bra att jag aldrig har hävdat i min text att det "är (bara) sossarnas fel"..

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2025-06-08 10:48:54 följande:

Till skillnad från Sverige har Tyskland fortsatt med ett system där staten fördelar flyktingar över landet (en modell som liknar den Sverige hade före 1990-talet). Trots att Tysklands totala flyktingmottagande varit högre än Sveriges, är problemen med segregation och utanförskapsområden där mindre uttalade.

Det är inte hela sanningen om den tyska modellen (kallar det så  för enkelhetens skull), du bara tar upp en mycket liten del av den här..

Den tyska modellen ställer även krav på invandrarna (flyktingar som de som frivilligt flyttar dit) att de skall lära sig tillräckligt med tyska så de kan förstå tyska och göra sig förstådd på tyska.

Tyskarna ställer även krav på de som flyttar till Tyskland, att de skall förstå den tyska kulturen, och anpassa sig till den tyska kulturen i vardagsintegrationen. Nej det betyder inte att de skall helt ge upp sin egna kultur helt för den saken skull.
    Minns ju att det var många (notera att det står många och det är inte samma sak som "alla") på vänsterkanten som ansåg att tyskarna var rasistiska av sig som delade ut en enkel bildbroschyr som förklarade för invandrarna från mena länder att en kvinna som är lättklädd är inte några horor och det är inte tillåtet att tafsa på d dessa lättklädda kvinnor.

P.S
    För att kunna få ett tyskt medborgarskap så ingår det faktisk att man har en viss nivå på språkkunskap också. Något vi borde ta efter i Sverige.
  • EnAnonumius
    Rataxes skrev 2025-06-09 15:58:20 följande:
    Debilvänsterns svar på allt:

Rasism
    Så sant som det är skrivet...👍
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026