Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Riksdagsvalet 2026

KillBill skrev 2025-06-09 13:06:43 följande:

Lawen Redar är uppväxt i Akalla, så hon vet vad hon talar om. Det hon och Socialdemokraterna lyfter handlar om att minska segregationen  och för att lyckas med det måste människor med olika bakgrunder ges möjlighet att bosätta sig även i områden som Kungsholmen. Samtidigt behöver områden som Akalla bli mer attraktiva för alla, även för dem som är födda i Sverige.

Ja då kunde ju Lawen bo kvar i Akalla, alternativt flytta till ett annat segrerat område.
    Du vet fenomenet leva som man predikar/föreslår.

Eller skall de som föreslår åtgärder  slippa leva som de vill åtgärda/lära ut"?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2025-06-10 10:37:55 följande:
    Du har hel missförstått vad hon menar. Det lawen propagerar för är uttryckligen att de som bott i exempelvis Akalla (vilken Lawen gjort) ska kunna bosätta sig i mer väletablerade områden.
    Och vad uttryckligen hindar de som  exempelvis  bor i Akalla, flyttar till de väletablerade områden?

Så länge personerna har de ekonomiska medlen så står det ju fritt för invandrarna att flytta vad fan som helst i landet bland de väletablerade områderna, som exempelvis Lidingö, Näste (GBG), Askim(GBG), etcetc..

Så varför föreslå något som redan är möjligt liksom? Har Lawen inget vettigare att göra, än att sparka in redan öppna dörrar, liksom?
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2025-06-10 12:21:20 följande:

Är det?
    Verkligen, undrar då de3t bara kommer fram när någon är just rasistisk.
    Men lugnt, förstår att ni får gripa efter halmstrån och när ni blir avslöjade som just rasister.

Men om du inbillar dig det är sant, kan du inte visa hur allt som är kritik mot högern är att man säger dom är rasistiska?
    Vet du aldrig kan påvisa detta, då det inte ens existerar, och jag förstår det är pinsamt för er att bli avslöjade, men nonsens påståenden kommer ändå aldrig funka.

Kan ju vara för att NI vänsterback gör det enkelt för er själva och kallar allting för rasistiskt. Till och med en så enkel sak som att säga att "vänsterns integrationspolitiken stinker" så skall ni vänsterback skrika: RASISM genast..

Så klart då att det blir enkelt för er sedan att skrika  er blåa i ansiktet rasism och "tagna på bar gärning".

• EnAnonumius
    klyban skrev 2025-06-10 13:14:36 följande:

Du glömde av att påvisa att nån vänster säger rasism när det inte är befogat.

Och det berättar altl vi behöver veta och att det  bara var  nonsens.

Men för all del, kanske nästa inlägg bevisar du det sker jämt? :no:
    Det är lugnt, jag vet att detta aldrig kommer och att du kommer välja börja prata om annat istället.

Men kanske nästa inlägg ändå? :no:

Har vettigare för dig än att försöka tjata samma sak om och om igen, och även komma med patetiska försök till att provocera?🙄

• EnAnonumius
    Snälla Killen skrev 2025-06-15 01:52:25 följande:
    Även utan SD så har de övriga partierna inom riksdagen möjligheten att förhandla utan inblandning av ett brunt parti och det är det bästa för landet att hålla SD utanför i dessa fall...
    Önsketänkande från din sida.

Nej de har inte den möjligheten att utesluta SD...

Då det blåa blocket (= SD, M, KD och L) hade totalt sett majoritets mandat och SD hade bland de blåa hade mest röster procentuellt set 20+%, så kan man knappast förhandla utan SD.
    Dessutom så skulle det inte vara demokratiskt att utesluta ett parti från förhandlingarna heller, oavsett vad man tycker om ett parti.
    Vi har trots allt demokrati och då får man acceptera att det finns  åsikter och partier som inte faller en i smaken.

• EnAnonumius
    Snälla Killen skrev 2025-06-15 20:17:09 följande:
    Att tvinga folk att flytta på sig är det enbart bruna partier som ägnar sig åt...
    Du har självklart objektiva källor som backar upp ditt påstående?

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2025-06-16 15:09:16 följande:

Faktum är att Sverige är det enda landet i världen som tillåter vinstuttag ur offentligt finansierade skolor. Att Moderaterna drev igenom detta är ett tydligt exempel på den nyliberala politik som steg för steg har urholkat vår välfärd under de senaste 30 åren.

Faktum är att det inte har varit bara M styre under de senaste 30åren utan S har haft makten också i mellan åt, det senaste var ju två mandat perioder på raken.
    Så S har haft gott om möjligheter att återinföra förbud mot vinstuttag för privatskolorna. Man kan ju undra varför S har saknat intresse i att återigen förbjuda vinstuttag för privatskolor.
  • EnAnonumius
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-06-21 12:55:14 följande:
    Jag ogillar inte indier, jag jobbar med många indier som är bra kollegor,
    Men vill man bli svensk medborgare skall man lära sig svenska.
    Tidöregeringen håller på att täppa till detta hål just nu. hoppas de hinner klart innan valet.
    Jag håller med.

Det skall ingå som grundkrav för att bli svensk medborgare att kunna göra sig förstådd på svenska och förstå svenska.

Många från vänstern i denna tråden vurmar för den "tyska modellen", och i den tyska modellen så ingår det krav att man lär sig tyska så man kan förstå tyska och göra sig förstådd på tyska.
    För att få tyskt medborgarskap så ingår ett obligatoriskt språktest för att bli tysk medborgare.

Så för att få bli svensk medborgare så anser ju jag att ett språktest skall ingå som ett krav för att få det.

P.S

Även om jag nu personligen inte röstade på något av partierna från vänstern eller högern, så hoppas jag att de hinner att täppa det hållet, så att det blir krav på att man skall kunna svenska tillräckligt mycket så man kan bli förstådd och förstå svenskan.
  • EnAnonumius

Jag håller delvis med att vi bör ta efter den Tyska modellen, i synnerhet när det kommer till kraven för att f¨å bli medborgare..

I Tyskland så skall man uppfylla följande krav för att bli medborgare..

*) Levt lagligt i Landet i minst åtta år
    *) Förstå tyska, och göra sig förstådd på tyska
    *) Att man kan försörja sig själv
    *) Är icke kriminell

Rimliga krav...

Sverige har ju gett kriminella medborgarskap... Så att titta på den tyska modellen är en bra idé faktiskt. Tycker att de skall i synnerhet titta och ta efter tyskarna när det kommer till kraven för att bli medborgare...

Tycker att Tidöpartierna har en bra idé när det kommer till gängkriminella, om att återkalla medborgarskap (om de fått svenskt medborgarskap), för dem och kicka ut dem ur landet för gott. Hoppas att de får igenom den idén innan valet.

• EnAnonumius
    Anonym (MED) skrev 2025-06-28 23:19:41 följande:
    Australien sägs vara ett fördöme när jag pratar med folk jag litar på. Man får anstränga sig lite för att bli medborgare där och kriminellt slödder är ett enda stort no-no.

Kan inte allt, men man behöver bland annat göra samhällstjänst i ett steg att bli medborgare.
    Det är också en bra idé att man måste göra samhällstjänst..

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026