Inlägg från: Anonym (Giggi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Giggi)

Riksdagsvalet 2026

Det tog inte ens fem minuter att googla fram material på nätet om Medin och hans kontakter med PKK

(hans egen blogg)

• Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-04-25 17:10:01 följande:

Medin har  i sin roll som journalist intervuat gerillan han är inte medlem i PKK vilket despoten erdogan påstår. 

Flera framståeende Sverigedemokrater (Markus Wiechel  Björn Söder,  Ludvig Aspling, Lars Andersson, Sara Gille och Mats Nordberg) skrev för några år sedan denna debattartikel tillsammans med Jesper Söder som stridit för kurdiska milisen YPG mot IS (YGP är terrorklassat i Turkiet). Anser du samtöret med denna fd YGP soldat gör dessa Sverigedemokrater till terrorister?

www.svd.se/a/LAdjbp/konflikten-kan-vaxa-aven-i-svenska-fororter

Anklagelsen är samröre med och spridande av propaganda. Det är vad som jag sett rapporterats i alla fall

Man kan ha samröre MED utan att vara medlem I.

Han har onekligen haft samröre MED terrorgruppen PKK och han har onekligen både i media och på sina egna sociala media (borttagna nu) spridit deras budskap.

Det enda som återstår är att se om det han gjort i detta når upp till straffbar nivå

För vi är väl överens om att PKK är en terroristgrupp?! Det var ju trots allt Palme som först klassade dem som terrorgrupp.

x-x-x-x

Dåligt omdöme är det många som har visat upp genom åren men jag tror inte att YPG är klassade som terrorgrupp av Sverige och EU än.
  • Anonym (Giggi)
    klyban skrev 2025-04-25 23:22:44 följande:

Jag mår bra, hur så?.

Jag bara läste vad du skrev och hur du skrev det så ...
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-04-28 22:23:44 följande:
    Att du köper despoten Erdogan och skurkstaten Turkiets narrativ är vidrigt att se.
    Du klarar inte av att medge att killen haft samröre med PKK?

PKK som Olof Palme var först i världen att terroriststämpla.

Svensk domstol har alltså bara för något år sedan dömt en PKK-anhängare för bland annat försök till finansiering av terrorism grovt vapenbrott.

www.domstol.se/nyheter/2023/07/en-kurdisk-man-doms-for-bl.a.-forsok-till-finansiering-av-terrorism-grovt-brott/
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-05-04 09:48:03 följande:

Den enda faktan här är att en svensk journalist har fängslats, och hans "brott" består i att han i sitt jobb har granskat och rapporterat. 

Medin döms inte för vad han har "granskat och rapporterat" i sina artiklar.

Han döms till 11 månader och 20 dagars fängelse för bilder han har delat på internet.

Sedan råkar bilderna vara kopplade till hans artikel/artiklar och "följde med" när ha delade sin artikel på nätet men det ar inte hans journalistik som han döms för.

Många svenskar har dömts i domstol för inlägg och bilder de har gjort eller delat på nätet.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-05-04 16:33:56 följande:
    Enligt internationell rätt finns det starka skydd för yttrandefrihet och pressfrihet och det är rättsvidrigt att en stat försöker åtala en journalist för något denne har publicerat i ett annat land..
    Återigen. Medin döms för bilder han spridit i sina sociala medier. Domen har ingenting med journalistik att göra.

Medin erkänner att han spridit dessa bilder men som försvar framför han att

1) Han menade inte att förolämpa någon med dessa bilder

2) Det var inte han som placerade bilderna i den artikel han spred.

Domstolen köpte inte hans försvar

Tror man på riktigt att Medin döms för sin journalistik så förstår jag att det känns obegripligt men det var alltså inte det domstolen bedömde.

Nästa rättegång handlar om hans samröre med terrorgrupper och spridande av deras propaganda.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-05-04 20:59:27 följande:

Även om Joakim Medin inte skrev den sistnämnda ETC-artikeln, hade han länkat till den via en social medieplattform, något som åklagaren valde att tolka som ett brott. Åtalet fokuserade inte i första hand på texternas innehåll utan på bildsättningen.

Bra. Tack.

Du bekräftar det jag skrivit nu i några inlägg.

Det handlar om bilder som Medin har spridit på sina sociala medier. Inte om hans journalistik.

Kan vi släppa den saken nu?
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-05-04 20:59:27 följande:

Mot den bakgrunden undrar jag varför du väljer att försvara en auktoritär regim som den i Turkiet, i stället för att stå upp för en svensk journalist som med sin granskning utfört sitt jobb? ÄR ditt ditt hat mot vänstern så starkt att du hellre försvarar en islamistisk diktatur än en svensk journalist på en vänstertidning? Om så är fallet, då är det både ynkligt och obehagligt.

Mot vilken "bakgrund"?

Förväntar du dig att folk ska förhålla sig till din påhittade "bakgrund".

Har du verkligen inget bättre för dig än att sitta på nätet och förolämpa folk utifrån dina egna idéer om vad som är vad?

Om någon är ynklig här så är det i alla fall inte jag.

Sitt ned, och lär dig någonting istället istället för att rapa partiets talepunkter.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-05-05 09:56:45 följande:
    Nej, jag bekräftar inte vad du har skrivit. 
    Så inte ens när Medin erkänner det så räcker det inte för att ändra din bild av vad som är vad.

OK, ditt val. Men vänta dig inte att andra ska spela med och framförallt, låt bli att förolämpa folk för att de inte deltar i ditt spel.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-05-05 15:32:06 följande:

Påstår du att Joakim Medin har erkänt att åtalet mot honom inte har med hans journalistik att göra? 

Om du svarar på det som skrivs istället för att hitta på saker att "besvara" så blir det enklare för dig.

Den där typen av argumentation "så du menar att [valfritt påhitt]" är väldigt barnslig och trist

Vad jag påstår är väldigt klart.

Medin fälls för bilder han publicerat på sina sociala medier. Medin har erkänt att han publicerat dem men försvarat sig med att 1) han menade inte att såra någon och 2) det var inte han som lade in bilderna i de artiklar han länkade. 

Medin har aldrig fällts för en publicering i en tidning eller liknande ("sin journalistik") som du av någon outgrundlig anledning verkar känna dig manad att försöka få världen att tro
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026