Inlägg från: Anonym (Giggi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Giggi)

Riksdagsvalet 2026

KillBill skrev 2025-06-14 12:36:01 följande:

Vad är din kommentar till det?

Min kommentar är att ert förslag är att tvångsblanda folk. Genom att flytta förorten till villaområdena och genom bussning av svenska barn till invandraskolor.

Men du vill prata EBO istället?

Är det så du tänker bemöta väljarna i den kommande valrörelsen när de frågar dig om ni tänker placera "nyanlända" i just deras villaområden?
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-14 13:25:29 följande:

Kom igen nu,  det var ju du som kopplade begreppet "tvångsblandning" till regelverket kring EBO-lagen, som Socialdemokraterna vill slopa.

Det är så klent.

Är det så här du skall bemöta väljarna i er valkampanj om ett år?

Nä, jag har aldrig sagt något om EBO.

Det är du och ni i Partiet som vill prata om EBO för att mildra kritiken mot ert förslag på tvångsblandning. Är det en talepunkt ni fått gemensamt som ni ska sprida?

.
    För att vara övertydlig för alla andra: EBO har ingenting att göra med att bygga hyresrätter för "underprivilegierade" i Sveriges villaområden.

- EBO handlar om ifall en person ska få bestämma själv, eller inte, var han/hon vill bo.

- Beslutet att bygga bostäder för "nyanlända" och "underprivilegierade" i villaområden är ett helt annat politiskt beslut.

.

Du har fortfarande inte svarat på frågan om ni i S kommer att kompensera villaägare för sjunkande värde på deras bostäder när ni flyttar förorten hem till dem - den frågan kommer ni att få i valrörelsen.

Men du har åtminstone slutat kalla mig för "rasist". Alltid något. Antar jag.
  • Anonym (Giggi)

Faktum är att ni i S bara dragit ett förslag ur r*ven när ni kräver att "folket måste blandas" och att detta skall ske genom att flytta in "nyanlända" i "socioekonomiskt starkare områden".

Ni vet att detta inte kommer att fungera. Folk vill inte ha det.

Och ni blir arga när ni får frågan om detta förslag är rätt och kommer att fungera.

Först Lawen

-

Nu er partiordförande

• Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-14 14:25:22 följande:

Vad är din kommentar 

Den uppenbara kommentaren är att det har inte med er tvångsblanding att göra att "nyanlända" inte ska kunna söka bidrag om de bosätter sig i "vissa delar av Ryd".

Tvångsblandingen sker när ni vill tvinga in dessa "nyanlända" i villaområdena.

Gräver du lite djupare i just Linköping så kan du lära dig att de gör som jag förespråkar, bygger radhus och villor i utanförskapsområdena - inte bygger in utanförskapsområdena bland villorna.

Det är förmodligen moderaternas inflytande över S som slår genom.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-14 14:40:28 följande:

Timbro kallar SDs och högerns kritik mot Socialdemokraternas politik för att minska segregationen för en halmdocka..

Den där "halmdockan" kommer in att behöva bemöta varenda dag i valrörelsen.

Om ni inte droppat förlaget innan dess vilket jag tror att ni kommer att göra.

(ni orkade inte med bussnings-debatten i förra valet)

Men lycka till!
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-14 15:38:44 följande:

Svagt av dig att undvika min fråga om den politik som Moderaterna och Socialdemokraterna i Linköping gemensamt driver,  samma politik som du och andra inom högern har kallat för "tvångsblandning". Att du inte vill svara beror nog på att ditt eget hyckleri då skulle bli alltför uppenbart.

Att SD och övriga högerpartier nu tar till halmdockor och rena lögner är inget annat än ett tecken på desperation, de vet att vinden har vänt och att de kommer förlora nästa val.

Är det verkligen er taktik att ljuga om saken i ett drygt år till fram till valet? Kanske kryddat med att kalla folk för "rasister"? Är det lärdomen ni dragit av Maggans besök i USA förra året?

Om ni inte kan försvara er politik med att tvångsblanda folk genom att dels bussning av svenska barn till invnadrarskolor och dels genom att flytta in "nyanlända" i "socioekonomiskt priviligierade områden" så varför driver ni den?

Och varför kan du inte förklara hur ni tänker när ni menar att det nog blir bra att låta Tensta flytta in i Äppelviken?

Vad är det ni tror blir så lyckat med det? Vad tror DU blir så lyckat med det?
  • Anonym (Giggi)

Det är fan sorgligt att se.

Politiker och företrädare för partier som inte vill svara på en rak fråga utan kommer att ägna all tid åt att bara försöka pressa fram sina talepunkter.

Först inte vilja svara seriöst på frågor och sedan gnäller de på att debattklimatet är dåligt.

Gud, ge oss Widar Andersson och Stig-Björn istället för Morgan och Strandhäll och alla deras efterapare

• Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-14 17:52:22 följande:

h partiet har heller inte föreslagit att människor ska tvingas att bo på vissa platser för att uppnå "blandning" av befolkningen.

Ingen har påstått att ni driver att vissa specifika "människor" ska TVINGAS bo någonstans.

Ni driver att bygga hyreshus i socioekonomiskt starka områden för att placera underpriviligierade i.

• Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-14 17:55:15 följande:
    När Moderaterna bussar elever tittar Giggi och andra högerdebattörer bort..
    Och låtsas att ideologiskt driven bussning för att uppnå "social blandning" är samma sak som att skjutsa skolbarn på grund av avstånd till skolan.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026