Riksdagsvalet 2026
Jag riktar kritik mot vänsterextremisten Andreas Gustavsson, som släppte iväg en anställd till ett skitland utan pressackreditering.
Jag har inte antytt något av det andra. Sluta ljug för helvete!
Anklagelserna mot Joakim Modin är falska och jag tror inte att högerdebattören PM Nilsson på Dagens Industri menade att svensk lag skulle gälla i Turkiet tror du det?
Det tog inte ens fem minuter att googla fram material på nätet om Medin och hans kontakter med PKK
(hans egen blogg)
Medin har i sin roll som journalist intervuat gerillan han är inte medlem i PKK vilket despoten erdogan påstår.
Flera framståeende Sverigedemokrater (Markus Wiechel Björn Söder, Ludvig Aspling, Lars Andersson, Sara Gille och Mats Nordberg) skrev för några år sedan denna debattartikel tillsammans med Jesper Söder som stridit för kurdiska milisen YPG mot IS (YGP är terrorklassat i Turkiet). Anser du samtöret med denna fd YGP soldat gör dessa Sverigedemokrater till terrorister?
www.svd.se/a/LAdjbp/konflikten-kan-vaxa-aven-i-svenska-fororter
Patrik Kroon visste inte hur rätt han hade när har skrev denna text:
www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/turkiet-fangslar-reportrar-men-struntar-i-svenska-gang/
"I Sverige har vissa inom ytterhögern försökt misstänkliggöra Joakim Medin för att han reste in i Turkiet utan ackreditering"
"Det är lätt att misstänka att processen mot Joakim Medin är ytterligare ett sätt att försöka försvåra bevakningen av Turkiet. Att delar av svensk ytterhöger skulle ta parti för en lättkränkt auktoritär islamist var desto svårare att förutse"
Du har naturligtvis rätt att kritisera Göran Greiders filosoferande kring skattenivåerna som ägde rum för snart 30 år sedan men filosoferande i sig inte är ett exempel på vänsterextremism. Att diskutera och reflektera över skattesatser är en del av det demokratiska samtalet och en rättighet som alla medborgare har, oavsett ideologi.
Du har själv förespråkat en mycket låg och platt skattenivå men det gör ju inte dig till politisk extremist eller hur?
Kolla gärna upp som faktiskt kännetecknar höger- respektive vänsterextremism. Det borde inte vara så svårt för oss att nå samsyn i den frågan.