Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Riksdagsvalet 2026

LoL, det kallar det för swish-planet nu :lol:

Och än mer komiskt när passagerare ser hur väl andra länders medborgare blir behandlade.

Så kommer en fåne från regeringen och säger att de ska sluta klaga och för det finns de som har det värre.
    Men betalar man så enorma summor, ja, då har man faan mig rätt och kräva något, och som har precis ingenting om andras lidande och göra.

hade däremot regeringen betalat för kalaset, ja, då hade jag kunnat hålla med om att de borde vara tysta och tacksamma istället.(Sorgligt en regering agerar så.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Rataxes skrev 2026-03-10 12:59:52 följande:

Vill man verkligen från vänsterhåll ha en sån här kretin som statsminister?

jaha?

Och vi har inget behov av kärnvapen på något sätt, och det är EXAKT som maggan säger och att Europa har nog av dom för bomba bort skiten, både i ryssland och här.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Mentat skrev 2026-03-11 18:43:09 följande:
    Ett mycket tydligt mönster är att dagens opposition genomgående och konsekvent använder uttrycket "Tidölaget", vilket subliminalt leder tankarna till "tidelag". Det är absolut ingen tillfällighet, så ja: Du har helt rätt i att man kan hitta diverse mönster.

Dock är det vad dom ville kalla sig och tidö Solig

Berättar du att deras egna ord är nu en belastning?

För det vore lite komiskt om ni backar tidö, för det berättar att ni inte längre gillar tidö.

• klyban
    Mentat skrev 2026-03-11 21:05:28 följande:
    Beklagar att jag använde trestaviga ord, men inlägget riktade sig inte till dig.

Du är på ett öppet forum, tål du ingen svarar dina inlägg, så svara inte på någon inlägg så slipper du det Solig 

Men förstår det är jobbigt att de är tidö, en gåta dock.

• klyban
    Anonym (Gråben) skrev 2026-03-12 13:13:03 följande:
    Detta existerar nog mest ii din fantasi. Har själv aldrig hört ordet förrän jag läste det här. 

Kanske existerar det bara i sociala media bland trollen 
    Aldrig hört det heller, och när jag ljudar ordleken så låter det inte ens lika heller.
    Alexanderlukas skrev 2026-03-12 13:42:56 följande:
    Det stämmer! Bland de socialdemokratiska trollen är det ett vanligt uttryck, underförstått med syfte att smutskasta nuvarande regering.

Ohh, dåliga projiceringar av dig.
    Och när det är SD som har trollfabriker som inte skulle existera, och som jimbo sade efter avslköjandet skulle utökas.

Och du pratar om såsse media som alla kan ta reda på vem som står bakom, än jimbos trollfabriker som jimbo ljög om i över ett decennier om och att det inte existerade.

Det berättar hu svårt mediokert dålig din projicering var och när du utelämnar så mycket vital fakta som berättade att du försökte desinformera.

• klyban
    Alexanderlukas skrev 2026-03-12 15:33:52 följande:
    Kan du inte fortsätta att ljuda istället för att skriva? Jag gissar att merparten av forumet håller med mig.

Tror du din ad hominem ändrar något att det inte ens låter likt?

Och tydligen var det inte heller roligt prata om trollfabriker och riktiga såna.

• klyban
    Mentat skrev 2026-03-12 16:01:02 följande:
    Nåja, du har kunnat läsa det på detta forum sedan 2022, många gånger om dagen.

Enligt Googles AI-svar säger "Begreppet används ofta i medier, särskilt i opinions- och kulturtexter, " så jag tar för givet att du aldrig läser sådana.

Kan inte ens påminna jag sett det en gång, och har jag, så har jag inte ens faktiskt sett det.

Kanske inte högern skulle hålla på med öknamn, så kanske inte såna här hade kommit tillbaka i knäet på dom?

Och två, det låter ju inte ens lika, det är endast som stavat det ser liknande ut, och om jag sett det utan reflekterat över det, så är det helt säkert för att det är för otydligt.

Sen vad är tidelaget?
    Tidelag vet jag vad det är...

Inser man får ha en rejäl fantasi ett för att det inte låter lika, två ordet är inte likt heller, då ändelsen får det betyda någon helt annat.

• klyban
    Mentat skrev 2026-03-12 16:46:40 följande:
    Tidelaget är bestämd form av ordet tidelag. Det är oerhört grundläggande svensk grammatik. Jag vägrar tro att du är så obildad eller ointelligent att du inte begriper det mycket väl.

Intressant är att ett det inte ens låter som tidö, två, och aldrig i mitt liv sett någon adressera tidelag som tidelaget.
    Snacka om  söka efter något som inte är en sak ens.

• klyban
    Mentat skrev 2026-03-12 16:46:40 följande:
    Tidelaget är bestämd form av ordet tidelag. Det är oerhört grundläggande svensk grammatik. Jag vägrar tro att du är så obildad eller ointelligent att du inte begriper det mycket väl.

Och två, vem har ens använt det här?

Och det än mer komiska är att ingen har ens reagerat,för högersnöflingor brukar gå ballistiska normalt.
    Så det berättar att inte ens de har brytt sig.

Och sekundärt är det bara what goes around, comes around.

Kanske sluta med öknamn, eller för svårt?

• klyban
    Mentat skrev 2026-03-12 18:43:33 följande:
    Att göra en sökning i den här tråden är väl ändå inte för svårt ens för dig? 

Så en kanske?

och två, sökningar fungerar inte här, ingen aning varför det är så.
    Och har inte fungerat på åratal.

• klyban
    Mentat skrev 2026-03-12 18:54:12 följande:
    Fungerade utmärkt för mig. Annars kan man göra en google-sökning på enskild site så får du fler trådar än denna.
    Okey, nu inser jag det är mer mot noll.
  • klyban

Intressant att L har nu helt övergett sin politiska grund.

Om vi ska se M utveckling med att bli svalda av SD, är negativt.
    Kommer det bli positivt för L och med så lågt stöd som de har nu?

• klyban
    Anonym (Gråben) skrev 2026-03-13 18:14:30 följande:
    Detta kommer att bli spiken i kistan för L

Det är nog bara de som är rädda om sina riksdagsplatser som kommer att aceptera detta.

Väljarna kommer att vända dem ryggen.

Är nog troligt med de som inte vill vandra in SD.
    Och de som tycker detta är bra, låter mer som andra i tidögänget kommer tappa röster till L.

Och det krävs en hel del röster för rädda L nu, och svårt och se de kommer ifrån mot mitten eller vänstern.(Men såklart kan frågor uppstå som ändrar saker.)

För med detta oförklarliga krig mot Iran, kan just skapa konstigheter även här.

Sen även den ryska desinformation som redan startat, kommer lura intellektuellt försvagade att tro på desinformation och lögner som spottas ut därifrån.

• klyban
    Anonym (Gråben) skrev 2026-03-14 02:14:36 följande:
    Om det är stödröster de hoppas ska rädda dem, undrar jag  jag varifrån  de ska komma.  Knappast från M som slåss för att bli största parti och därmed få uppdraget att bilda regering, knappast från KD som själva ligger pyrt till, då återstår bara SD.

En sak är emellertid helt säker, De Liberala väljarna kommer att välja ett annat parti. Att L skulle klara sig kvar enbart på stödröster ser jag som otroligt. Det skulle innebära att runt 200 000 SD:are skulle rösta tvärt emot sin övertygelse och SD skulle inte längre vara största parti på högersidan.

Känns inte som stödrösta kan hjälpa ens och för det är för mycket som krävs.
    Men sure, de kanske får ett återsving, då kanske nedröstning funkar.

Tror nog att fallet L har haft är just för att det L gjort politiskt och överge sin politiska grund är de som inte ville vara med på det.
    Finns det mer och nu är de säger visst samarbete kommer ske, jo, det kanske fanns några som inbilla sig den röda linjen var fast och gick på det.
    Så kanske blir ett par till.

Annars har vi nu SD, KD, L och M som jagar samma röstar, och inte alls som innan när det tex först bara var SD som jagade dessa röster, och sen KD.

• klyban
    Mentat skrev 2026-03-14 20:29:00 följande:
    Jaha, så du anser att han är ansvarig för hans fars synder? Eller är problemet att Iran hade kunnat bryta sig loss från islamismens bojor om folket hade funnit en ledare?

Om det är som diktator han ska få stödet, så är det inte vad Iran behöver.

Iran behöver en riktig demokrati där religion inte är en sak och gamla titlar som här.
    Och chansen denna person är bra, finns det inte grunder att det är så, och absolut makt leder extremt ofta till sin fars synder.

Vad ebba skulle sagt att det är demokrati med riktiga val, avdelat från religionen.
    Men och andra sidan är ebba extremt okunnig i mycket, så sikta in sig på diktatur istället är bara en helt vanlig dag på jobbet och missa den lilla detaljen.

Det är ju ebba....

Alexanderlukas skrev 2026-03-14 22:39:26 följande:

Det lyckas peta in lite Israelhat i tråd efter tråd, i inlägg efter inlägg. Oavsett vad trådstarten än är, slump eller medvetet?

Saklighet och fakta är inte hat, utan bara en återgivning av Israel gör.

Men lugnt, förstår att det inte ska berättas, och för ni skäms över vad de gör.

Alexanderlukas skrev 2026-03-15 10:28:01 följande:
    Precis så är det och det är nästan skrämmande hur besatta de är av Åkesson..

Även här, så är det bara saklighet och fakta, du vet som trollfabrikerna jimbo ljög om i över ett decennium att de inte existerade.

Men sen kom TV4 och drog ned byxorna på lögnarna, och deras svar var att utöka trollfabrikerna.

Alexanderlukas skrev 2026-03-15 11:14:26 följande:

Stackars Sverige om plantan Andersson mot all förmodan skulle bli stadsminister.

www.expressen.se/ledare/linda-jerneck/hjalp-andersson-kan-ju-ingenting-om-karnvapen/

Man behöver inte veta något om kärnvapen, och varför vi ska ha dom är en gåta och pga de är till ingen hjälp ändå, bara skitdyra.

• klyban
    Alexanderlukas skrev 2026-03-15 11:34:20 följande:

Man behöver inte veta något om kärnvapen, och varför vi ska ha dom är en gåta och pga de är till ingen hjälp ändå, bara skitdyra.

Vad bra att du håller med om att Andersson inte fattar något Tomte

Åhhh, så du vet inte man anställer expert i frågor som kräver specialkunskaper, är detta du försöker förmedla till oss.

Men nu vet du.

Eller så kan man göra som ebba och bara gissa, tydligen är det bättre.
    Men det är ju konstigt, fromleri?

• klyban
    Alexanderlukas skrev 2026-03-15 11:42:39 följande:

Nejdå, jag citerar bara dig och konstaterar att du håller med om att Andersson inte fattar något om kärnvapen.

Du läste aldrig länken, eller hur?

Men nu vet du att man tar in experter och om frågan hamnar på bordet.

Det blir rätt knasigt för dig när du har en agenda med narrativ där allt såssarna gör är ALLTID fel, blir så konstigt då ibland för er.

• klyban
    RebeckaZ70 skrev 2026-03-16 08:26:39 följande:

Tänk att det är viktigare att diskutera vem som betalar för Alice Teodorescu Måwes personsskydd än att diskutera det faktum att en svensk europaparlementariker behöver personsskydd. Jag gissar att det beror på att Alice Teodorescu Måwe är den svenska politiker som starkast mot antisemitism. Hon talar om Hamas terrorism, islamismens ideologi, normaliseringen av judehat i väst. och att antisionism ofta fungerar som antisemitismens politiska språk.
    Det sticker i ögonen på vissa. inte minst här på forumet.

Det du pratar om har inte att göra i politiken på i EU ens.
    Och saklig kritik baserat på fakta är inte nått dåligt att återge, som tex det folkmord Israel gjorde i Gaza och att Israel avrättade barn.

Och nu ska de göra det samma i Libanon antar jag, och det ska man inte heller få påpeka dessa svåra krigsbrott och hur de själva ser ut som nazister.
    Enda skillnaden är att de bytt ut små detaljer som tex ersätta ordet jude, annars såg vi en karbonkopia av nazismen i Gaza, såklart de systematiskt gasa inte ihjäl Gaza borna, de bombade oskyldiga istället och avrätta dom och bara döda dom för nöjes skull(Pratar då om de religiösa förbanden som tydligen använde det som religiös utrensning, och där borde någon sta til svars för dessa krigsbrott.)

Men icke, bättre skrika antisemitism istället för ta in de som har gjort krigsbrott, och det berättar en hel del.

Anonym (Thomas) skrev 2026-03-16 10:04:06 följande:

Helt ärligt, HUR ska Tidö vinna valet i höst?

Ca 500.000 arbetslösa som fått det betydligt sämre. En del har blivit hemlösa, vräkta eller riskerar att bli. Psykisk ohälsa, självmordstankar och folk som faktiskt begått självmord.  Cancersjuka som får noll kronor i sjukersättning. Där regeringen hälsar att det är helt i sin ordning. Människor som " arbetat hårt" och betalat skatt. Som denna regering upprepat som en trasig skiva. Hur var det nu med samhällskontraktet? 

Eller är det bara vi som ska ställa upp med skatt och arbeta hårt? Medans regeringen inte tycker att det ska vara ömsesidigt. Är du sjuk, arbetslös etc. Då är du inte längre värd något som människa. Och ska slängas på soptippen.

Ska alla invandrare rösta på denna regering, som utvisar folk som sköter sig och betalar skatt? Talar om att alla är .mer eller mindre kriminella.

Om man tänker på detta, och sedan funderar på röster rent Allmänt. Vad är oddsen för att dessa någonsin skulle rösta på en regering som gjort det ännu värre för dom. 

Trollfabriker, rysk desinformation och låtsas att allt är jätte bra, och totalvägra prata om alla svikna vallöften.

Och hur tex SD skulle hjälpa arbetsklassen få det bättre, och det som de gjorde var att rösta för förslag som gjorde det sämre för arbetarklassen och pga det blivit mer kostsamt för dom.

Du ser ett smakprov på detta ovan i tråden, och hur det är noll medvetenhet om att det dom röstar på skadar dom.
    Men de bryr sig inte, och stora frågan är varför dom inte bryr sig om det dom klagar på.

Och när den ryska desinformationen kommer till Familjeliv, så kommer vi bli varse om den, de som har intelligens att se rätt igenom den kommer inte gå på den.
    Och du kommer se de som försvarar dessa illvilliga attacker från främmande makt, som det vore sanningar.

Och de som överlever den ryska desinformationen är de som har ett starkt intellekt nog att förstå den sker och kan rensa bort den.

Sen har vi SD-trollfabriker också, som jimbo lovat att utöka med sitt anonyma och ospårbara material, som helst säkert kommer leverera rysk desinformation och en massa politik som SD inte vågar stå för själva.

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026