Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Riksdagsvalet 2026

Anonym (Citron) skrev 2025-07-06 10:01:31 följande:

KillBill. Din politik verkar enbart handla om att smutskasta andra, och hatiska inlägg om Åkesson och SD. För oss som vill lära oss politik så verkar allt bara handla om ett ständigt skvaller.

Jag svarade på din fråga men du har inte svarat på min. 

Vad gör den SD-styrda (M/KD/L) regeringen för att komma åt de kriminella MC-gängen? Som det ser ut nu verkar de snarare sitta i samma knä..

www.expressen.se/nyheter/sverige/har-ar-25-sd-politiker-med-kopplingar-till-kriminella-mc-gang/

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym (Giggi) skrev 2025-07-05 23:41:02 följande:
    För det första så använde jag ordet "ungefär". Eftersom det är ekonomi och det kommer alltid att beräknas lite olika beroende på vem som räknar och på vad.

Kommer jag ihåg rätt så var det i huvudsak siffror från World BAnk och WTO jag hittade.

För det andra spelar det ingen roll för poängen om skattetrycket i Kanada är 32% eller 33,5% - båda talen ligger långt under Sveriges skattenivå.

Men vill man prata om något annat än det principiella så går det utmärkt att fokusera på denna skillnad.

10-20 procentenheter högre skatt mot jämförbara länder är inte "något högre" utan en avgrund.

Men så betalar vi i Sverige för Clowner utan gränser också med våra skattemedel.

Lösningen är aldrig höjda skatter. Vi ligger redan i världstopp när det gäller skatteuttag och ÄNDÅ verkar inte pengarna räcka till.

Ni får jobba på kostnadssidan istället för på intäktssidan.

Den uppgift du lämnade om Spaniens skattetryck är bevisligen felaktig. Så låg som 34?% har det totala skattetrycket definitivt inte varit i Spanien de senaste åren. Det väcker frågor om hur tillförlitliga dina övriga siffror är..

Förklaringen till att Sverige har ett högre skattetryck än de länder du nämner beror bland annat på att vi har en mer generös föräldraförsäkring och högre barnbidrag, betalar mindre för sjukvård och mediciner, samt har billigare tandvård och så vidare.

Det är dock värt att känna till att Sverige faktiskt har ett lägre skattetryck än våra nordiska grannländer och flera andra europeiska länder. Dessa länder har i dag ofta en bättre fungerande välfärd än Sverige, och det är just det som förklarar varför deras skattetryck är högre än vårt.

Här nedan kan du se hur skattetrycket ser ut internationellt enligt .Ekonomifakta

www.ekonomifakta.se/sakomraden/skatt/skattetryck/skattekvot-internationellt_1212509.html

• KillBill
    EnAnonumius skrev 2025-07-06 15:06:12 följande:
    klyban skrev 2025-07-06 13:42:47 följande:

Undrar du också om lagen?
    Varför läser du inte den då istället så slipper du undra? Solig

Lagen kan jag så du har inget där att komma med mot mig..
    Med det sagt.

Här är lite fakta; den som påstår (anklagar) någon för en brott, så ligger bevisbörda hos den personen som anklagar någon för ett brott.
    Du har anklagat Citron att  hen har begått ett brott, då är det också din sak att bevisat brottet.

Fast vad gör du? Jo du kommer me ditt sedvanliga klassiska svar från dig när du inte vill egentligen inte redogöra för dina påståenden du kommer med, då skall du lägga över ansvaret på läsaren, allt för att slippa bevisa dina påståenden.
    Så nu kommer du väl antagligen komma med dina klassiska tjafsande kanske kryddat med dina klassiska personpåhopp, och även försök att provocera också.

Då vet både jag, och förmodligen "FuckGoogleAskMe" också, att du inte kan redogöra i vilken text Citron gjorde sig skyldig till ett förtal och var förtalet ligger någonstans egentligen.

Skall både jag och "FuckGoogleAskMe" tolka det som att du egentligen inte kan bevisa något förtal som Citron skulle då gjort sig skyldig till enligt dig. Är det därför du svar på detta intetsägande sätt?

Ordet friserat är felaktigt här, eftersom det antyder att någon i den förra regeringen medvetet lagt till eller överdrivit meriter i sina CV:n, och så var det inte. Däremot borde vi kunna enas om att tre ministrar i den SD-styrda (M/KD/L) regeringen faktiskt har ljugit om sina meriter i sina CV:n.

Du påstår att Spanien senare än mina siffror visar skulle ha haft ett skattetryck på endast 34 %, men det är helt felaktigt. Frågan är därför var har du hämtat dina siffror ifrån? Är de helt enkelt tagna ur luften?

Att Sverige har ett högre skattetryck än de länder du nämner beror bland annat på att vi har en mer generös föräldraförsäkring och högre barnbidrag, betalar mindre för sjukvård och mediciner, samt har billigare tandvård och så vidare. Men det är förstås sådant som du tycker är onödigt. Tack och lov tycker en majoritet av de svenska väljarna att det är en välfärd som är värd att försvara.  

• KillBill
    EnAnonumius skrev 2025-07-06 19:13:31 följande:
    Ursäkta?

Vad har jag, EnAnonumius skrivit allt det du påstår att jag skulle ha skrivit?

Jag har inte skrivit något ord om Spanien, eller Sveriges skattetryck etc som du nu sitter och läxar upp mig om. Håller du inte koll på vem som skriver vad längre?

För böflen, lär dig att hålla koll på vem som skriver vad i framtiden, så du citerar och svarar rätt person.
    Jag ber om ursäkt. Kommentaren var förstås riktad mot Giggi. 
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-07-03 08:20:41 följande:

Tack, tidöregeringen, eftersom det enligt idiotvänstern var deras fel att priserna steg måste det ju enligt samma logik vara deras förtjänst att priserna sjunker.

Din Tidöregerings prissänkning verkar ha blivit kortvarig. Expressen meddelar idag på morgonen att Inflationen chock-stiger..

www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/

omniekonomi.se/experterna-om-inflationen-kalldusch-for-riksbanken/a/rPa02e

• KillBill
    Anonym (Citron) skrev 2025-07-06 17:51:54 följande:

Vi har några funderingar om återvandringsbidraget. 

Om det inte gäller arbetskraftsinvandring (som behövs, och de är så välkomna) så får de andra hjälp med bidrag för att kunna starta ett nytt liv i Sverige. Och så länge de är asylsökande har de rätt till LMA-kortet med mycket goda förmåner när det gäller tand- och sjukvård, sjukresor m.m. Äldre har fått pension + bidrag även om de aldrig har arbetat, och gratis tolk.

Nu ligger återvandringsbidraget på 350.000/familj, men det har diskuterats om att det ska höjas till 600 000. Och de kan även söka "återetableringsstöd" med högst 75.000/familj.

Detta är alltså väldigt mycket pengar som då har gått till en enda familj för våra skattepengar. Bara rättigheter, och inga skyldigheter att själva bidra i samhället. 

På Migrationsverkets sida står det att "pengarna ska återbetalas om de återvänder till Sverige. Det gäller även personer som söker asyl här på nytt".

1. Kan de få återvandringsbidrag även om de aldrig har arbetat i Sverige?

2. Hur kan de få söka asyl på nytt om de har fått så här mycket pengar? Vad händer om det sedan visar sig att de inte kan betala tillbaka återvandringsbidraget?

3. Kan de då uppge falska personuppgifter för att inte upptäckas? 

När de 3 000 ensamkommande "barnen" kom hit kunde inte en enda person legitimera sig. 87% ljög om sin ålder.

4. Vad görs för att detta inte ska utnyttjas? Och det spelar ingen roll om det just nu inte är så många som har utvandrat, det är ändå väldigt mycket pengar som har kastats i sjön. 

?

Återvandringsbidraget är i dag maximalt 40?000?kr per familj, men SD och regeringen har lagt fram ett förslag om att höja det till 600?000?kr per familj från och med januari 2026. Medel har avsatts för detta i budgeten, och eftersom Tidöpartierna har majoritet i riksdagen kommer förslaget med stor sannolikhet att bli verklighet.

SD och regeringen ställer inga krav på att man ska ha arbetat i Sverige för att få bidraget. Det enda som krävs är att man har uppehållstillstånd på grund av skyddsskäl eller liknande och att man kan visa att man saknar egna medel för hemresan.

Om dessa villkor är uppfyllda har man rätt till ett bidrag på 350?000?kr per vuxen eller maximalt 600?000?kr per familj.

• KillBill
    KillBill skrev 2025-07-07 09:01:53 följande:

Återvandringsbidraget är i dag maximalt 40?000?kr per familj, men SD och regeringen har lagt fram ett förslag om att höja det till 600?000?kr per familj från och med januari 2026. Medel har avsatts för detta i budgeten, och eftersom Tidöpartierna har majoritet i riksdagen kommer förslaget med stor sannolikhet att bli verklighet.

SD och regeringen ställer inga krav på att man ska ha arbetat i Sverige för att få bidraget. Det enda som krävs är att man har uppehållstillstånd på grund av skyddsskäl eller liknande och att man kan visa att man saknar egna medel för hemresan.

Om dessa villkor är uppfyllda har man rätt till ett bidrag på 350?000?kr per vuxen eller maximalt 600?000?kr per familj.

Irriterande att det dyker upp "?" i vissa inlägg som man skriver.. 

Förhoppningsvis blir texten mer lättläst nu. 

Återvandringsbidraget är i dag maximalt 40 000?kr per familj, men SD och regeringen har redan lagt fram ett förslag om att höja det till 600 000?kr per familj från och med januari 2026. Medel har avsatts för detta i budgeten, och eftersom Tidöpartierna har majoritet i riksdagen kommer förslaget med stor sannolikhet att bli verklighet.

Om dessa villkor är uppfyllda har man rätt till ett bidrag på 350 000 kr per vuxen eller maximalt 600 000?kr per familj.

• KillBill
    Anonym (Citron) skrev 2025-07-07 09:36:17 följande:
    Vi svenskar gör så här när vi flyttar till ett annat land. Men när invandrare kommer hit så är det vi som ska anpassa oss och ta hänsyn till andra. Det finns inget som heter att man tar seden dit man kommer. Det ska byggas moskéer med våra skattepengar, och gamla traditioner och kultur ska förändras för att ta hänsyn.
    Detta är Sverige! Och protesterar man mot detta är man rasist eller nazist.

Skulle detta accepteras i deras hemländer? Nej, vi skulle få anpassa oss vilket jag tycker är helt naturligt.

Jag upplever ditt inlägg som både fördomsfullt och generaliserande och som att du drar alla över en kam.

Svenska kyrkan har i hundratals år varit etablerad utomlands, med kyrkor och verksamhet i länder som Tyskland, Storbritannien, Tokyo och Hongkong, bland annat för att svenskar utomlands ska kunna utöva sin tro.

I Sverige bor det många judar och muslimer, varav de flesta är svenska medborgare. Varför skulle inte också de få utöva sin religion och bygga synagogor eller moskéer, precis som svenskar utomlands har fått bygga kyrkor? 

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026