EnAnonumius skrev 2025-07-06 15:06:12 följande:
klyban skrev 2025-07-06 13:42:47 följande:
Undrar du också om lagen?
Varför läser du inte den då istället så slipper du undra? 
Lagen kan jag så du har inget där att komma med mot mig..
Med det sagt.
Här är lite fakta; den som påstår (anklagar) någon för en brott, så ligger bevisbörda hos den personen som anklagar någon för ett brott.
Du har anklagat Citron att hen har begått ett brott, då är det också din sak att bevisat brottet.
Fast vad gör du? Jo du kommer me ditt sedvanliga klassiska svar från dig när du inte vill egentligen inte redogöra för dina påståenden du kommer med, då skall du lägga över ansvaret på läsaren, allt för att slippa bevisa dina påståenden.
Så nu kommer du väl antagligen komma med dina klassiska tjafsande kanske kryddat med dina klassiska personpåhopp, och även försök att provocera också.
Då vet både jag, och förmodligen "FuckGoogleAskMe" också, att du inte kan redogöra i vilken text Citron gjorde sig skyldig till ett förtal och var förtalet ligger någonstans egentligen.
Skall både jag och "FuckGoogleAskMe" tolka det som att du egentligen inte kan bevisa något förtal som Citron skulle då gjort sig skyldig till enligt dig. Är det därför du svar på detta intetsägande sätt?
Ordet friserat är felaktigt här, eftersom det antyder att någon i den förra regeringen medvetet lagt till eller överdrivit meriter i sina CV:n, och så var det inte. Däremot borde vi kunna enas om att tre ministrar i den SD-styrda (M/KD/L) regeringen faktiskt har ljugit om sina meriter i sina CV:n.
Du påstår att Spanien senare än mina siffror visar skulle ha haft ett skattetryck på endast 34 %, men det är helt felaktigt. Frågan är därför var har du hämtat dina siffror ifrån? Är de helt enkelt tagna ur luften?
Att Sverige har ett högre skattetryck än de länder du nämner beror bland annat på att vi har en mer generös föräldraförsäkring och högre barnbidrag, betalar mindre för sjukvård och mediciner, samt har billigare tandvård och så vidare. Men det är förstås sådant som du tycker är onödigt. Tack och lov tycker en majoritet av de svenska väljarna att det är en välfärd som är värd att försvara.