Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Riksdagsvalet 2026

klyban skrev 2025-07-02 07:04:59 följande:
    EnAnonumius skrev 2025-07-01 19:18:12 följande:
    Kortade ned ett långt inlägg.

Wow, ett inlägg utan poäng.

Det hör fan inte hit huruvida kommunismen är "mer sällsynt" eller inte.

Fakta är att både kommunism och fascism år  och förblir två idiotismer.

Förstår du inte poängen?
    Det jag undrar då är vad ska de ge oss att prata om något så sällsynt?
    men det är lugnt, vi alla vet att det är bara tomma ord och försökte rikta blicken ifrån fascismen som växer i högern.
    Och i inbillan att det skulle få dom att vara okey och för de drar upp kommunism som jag sade är lika sällsynt som isglass i öknen.

Nu får du ge dig.

Nu är du där igen, d.vs tillskriva en otroligt massa innehåll som inte finns i ett inlägg, och sedan komma med den otroligt poänglösa och dumma kommentaren "prata om något sällsynt". Sedan fortsätter du ditt poänglösa tjafsande mot mig och försvara din intetsägande liknelser.

Det jag har bara gjort är att ENKELT (varken mer eller mindre), konstaterande att fascism och kommunism är två idiotismer.
    Varken mer eller mindre.

För den som klar av att tänka, ser ju tydligt att jag ogillar både fascism och kommunism. 

Det är du som väljer att tolka in mer än som  finns i min text, och börjar med en massa poänglösa tjafsande mot mig och intetsägande  "liknelser". 

Oavsett hur mycket du pumpar på med en massa onödigt tjafsande med poänglösa kommentarer och intetsägande liknelser, så fråntar det aldrig att både fascism och kommunism är två idiotismer.

Och du det är ingen idé att du försöker komma med en massa förklaringar till mig om "hur det är och ligger till". Jag tänker inte tolka andras texter efter mallarna "falsk dikotomi" och anse att man skall agera baserat på detta.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2025-07-02 07:04:59 följande:
    Cheers skrev 2025-07-01 17:40:32 följande:

Hur det går i riksdagsvalet 2026 är det väl ingen som vet. Det är ju ett år tills dess. Det viktiga är dock att Miljöpartiet inte får något inflytande. Eller kommunisterna. Eller Centern. Eller Sossarna. Eller Liberalerna.

Det viktiga är att demokratin väljer vem som ska styra.
    Men med tanke på du skriver så inser man det är nog inget du har ett större intresse av demokratin.

Och du verkar ju inte heller förstå demokrati alls

Du vet man har i en demokrati med åsikts- och yttrandefrihet rätten att komma med sin åsikt

Hens ÅSIKT är att vissa partier inte kommer in i riksdagen och får inflytande. Det betyder aldrig i praktiken samma sak som att man inte skulle förstå hur en demokrati funkar.

• EnAnonumius
    klyban skrev 2025-07-02 17:16:23 följande:

Och personen kan svara själv vilket som gäller, det kan aldrig du göra.

Jupp, följer ditt  exempel.. För det är ju exakt så du beter dig mot andra.

• EnAnonumius
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-07-06 10:22:51 följande:
    Vad specifikt och konkret är förtal och straffbart som du funderar på att polisanmäla? 
    Satt och undrade samma faktiskt. 🤔
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2025-07-06 12:43:27 följande:
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-07-06 10:22:51 följande:
    Vad specifikt och konkret är förtal och straffbart som du funderar på att polisanmäla? 

Det kan lagen berätta för dig, men såklart faktan i den kommer du inte vilja veta av om förtalet som faktiskt skett.

klyban skrev 2025-07-06 13:42:47 följande:

Undrar du också om lagen?
    Varför läser du inte den då istället så slipper du undra? Solig

Lagen kan jag så du har inget där att komma med mot mig..
    Med det sagt.

Här är lite fakta; den som påstår (anklagar) någon för en brott, så ligger bevisbörda hos den personen som anklagar någon för ett brott.
    Du har anklagat Citron att  hen har begått ett brott, då är det också din sak att bevisat brottet.

Fast vad gör du? Jo du kommer me ditt sedvanliga klassiska svar från dig när du inte vill egentligen inte redogöra för dina påståenden du kommer med, då skall du lägga över ansvaret på läsaren, allt för att slippa bevisa dina påståenden.
    Så nu kommer du väl antagligen komma med dina klassiska tjafsande kanske kryddat med dina klassiska personpåhopp, och även försök att provocera också.

Då vet både jag, och förmodligen "FuckGoogleAskMe" också, att du inte kan redogöra i vilken text Citron gjorde sig skyldig till ett förtal och var förtalet ligger någonstans egentligen.

Skall både jag och "FuckGoogleAskMe" tolka det som att du egentligen inte kan bevisa något förtal som Citron skulle då gjort sig skyldig till enligt dig. Är det därför du svar på detta intetsägande sätt?
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2025-07-06 16:27:33 följande:

Ordet friserat är felaktigt här, eftersom det antyder att någon i den förra regeringen medvetet lagt till eller överdrivit meriter i sina CV:n, och så var det inte. Däremot borde vi kunna enas om att tre ministrar i den SD-styrda (M/KD/L) regeringen faktiskt har ljugit om sina meriter i sina CV:n.

Du påstår att Spanien senare än mina siffror visar skulle ha haft ett skattetryck på endast 34 %, men det är helt felaktigt. Frågan är därför var har du hämtat dina siffror ifrån? Är de helt enkelt tagna ur luften?

Att Sverige har ett högre skattetryck än de länder du nämner beror bland annat på att vi har en mer generös föräldraförsäkring och högre barnbidrag, betalar mindre för sjukvård och mediciner, samt har billigare tandvård och så vidare. Men det är förstås sådant som du tycker är onödigt. Tack och lov tycker en majoritet av de svenska väljarna att det är en välfärd som är värd att försvara.  

Ursäkta?

Vad har jag, EnAnonumius skrivit allt det du påstår att jag skulle ha skrivit?

Jag har inte skrivit något ord om Spanien, eller Sveriges skattetryck etc som du nu sitter och läxar upp mig om. Håller du inte koll på vem som skriver vad längre?

För böflen, lär dig att hålla koll på vem som skriver vad i framtiden, så du citerar och svarar rätt person.

• EnAnonumius
    Anonym (Sossen) skrev 2025-07-06 22:22:38 följande:
    Jag har säkert grannar som har arbetaryrken eller är sverigedemokrater eller nåt ännu värre och det går bra. Jag får inte ont i ögonen om jag ser en mörkhyad person heller.

Hur är det svar på hens fråga?

Har du bott o ett utanförskapsområde?
    Du vet riktiga utanförskapsområden som typ:

*Rosengård
    *Tensta
    *Rinkeby
    *Angered
    *Kortedala/Bergsjön
    *etc

Eller

Skall man tolka dit som att du aldrig bott i ett utanförskapsområde?

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2025-07-07 08:38:10 följande:
    Jag ber om ursäkt. Kommentaren var förstås riktad mot Giggi. 
    Ursäkten godtagen...
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2025-07-06 12:43:27 följande:

Det kan lagen berätta för dig, men såklart faktan i den kommer du inte vilja veta av om förtalet som faktiskt skett.

klyban skrev 2025-07-06 13:42:47 följande:

Undrar du också om lagen?
    Varför läser du inte den då istället så slipper du undra? Solig

Dom två tidigare poster där DU klyban vägra att svar på ett vettigt sätt på en legitim fråga.
    klyban skrev 2025-07-07 11:07:30 följande:
    Läs lagboken, du har redan svaret där.
    Anonym (Giggi) skrev 2025-07-06 16:17:01 följande:
    Om inte var femte av dina vänner är utlandsfödd så är du en del av problemet.

MVH

Socialdemokraterna
    .

.

När S kämpar för att distansera sig från sitt förlag om tvångsblanding så gräver de samtidigt en ny grop att ramla ned i.

Nu börjar det talas om kvoter kring vilka vänner vi har. Vilka vi umgås med.

Nu börjar vi snacka social ingenjörskonst på steroider ...
    Wow du här fortsätter du att vägra att svar på en konkret fråga..

Poänger att Klyban nu skull anmäla "brottet" som Klyban hävdar att Citron har gjort.-.

Han kontaktar polisen

Klyban= K
    Polisen=P

Samtalet...

K; - Hej jag har ett brott att anmäla

P; - Vad för typ av brott?

K; - Förtal i ett inlägg på FL som är skriven av Citron, här är en skärmdump..

(Polisen läser)

P; - Var i inlägget är förtalet, du säger skulle ha skett?

K; -Läs lagboken den förklara det för dig..

/***/

Hur många här på FL tror att polisen skulle
    ta Klybans anmälan på allvar?

Så om du Klyban kommer på FL säger till Citron att hen har begått förtal.
    Så kan lagboken berätta var förtalet är i Citrons inlägg och redogöra varför  och på vilket sätt Citrons inlägg skall klassas som förtal enligt dig?
    Det är just det du skriver, att lagboken "har svaret". 

Nej du klyban.. Lagboken kan inte förklara  hur Citrons inlägg är ett förtal. Det är den som anklagar som skall redogöra var förtalet ligger någonstans.

Antingen så bevisar du att Citron begått ett lagbrott, då det är den som anklagar sa om skall bevisa det.

Bevisningen är inte att gapa på folk om att läsa lagboken. 

• EnAnonumius
    klyban skrev 2025-07-07 11:07:30 följande:
    EnAnonumius skrev 2025-07-07 08:40:49 följande:
    Ursäkten godtagen...

Men det borde du väl fattat från början, undrar då killbill börjar sällan prata om annat innan h*n har svarat på det citerade, här inget och du inte förstod det.

Vilket är intressant att det ens gick missa.

Men herregud, vad är dina problem?

KillBill bad om ursäkt, jag meddeladew ju bara till honom att jag har godtagit ursäkten.

Så vad har du för jäkla anledning att gapa och skrika på mig för överhuvudtaget.

Har du så tråkigt i ditt liv att du måste tjafsa och tramsa inne på FL?
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026