Inlägg från: Mentat |Visa alla inlägg
  • Mentat

Riksdagsvalet 2026

klyban skrev 2025-05-11 10:28:34 följande:

Dock är det ett steg i rätt riktning och pga fossilbränslen tar oss till graven.
    Men såklart, det betyder inte att det sker i morgon, men sten är med stadiga steg dit.

Och två vilket argument är det det egentligen, och att säga bara för att vi inte räddar klimatet så ska vi inte göra något alls åt det?

På samma sätt som att jag sköter sopsortering och drar ned konsumtion, inte faan inbillar jag att det skulle rädda allt.
    För den som använder en sådan retorik att man inte räddar jorden, så ska man förstöra den istället?
    Väldigt konstigt resonemang faktiskt, och varför får vi inte ställa om till ett fossilfritt samhälle för?

Idag ser det bara ut som politisk agenda, för forskningen berättar med all tydlighet vad som orsakar problemen med klimatet och vår förbränningen av fossilbränslen.

Grattis, klyban: Äntligen har du lyckats upptäcka vad "halmgubbe" innebär: Att man argumenterar mot något som aldrig sagts utan en nidbild av detsamma man själv målat upp. Det var kanske oavsiktligt, men din tidigare användning av ordet  i andra trådar har visat att du varit omedveten om detta. 
  • Mentat
    Rataxes skrev 2025-05-29 18:53:34 följande:
    Jag skulle vilja veta vilka "de rika" är?

Gissar att det är alla som kan försörja sig på hederligt arbete.

S-det avundsjuka partiet.
    Folk uppfattar "de rika" som "de som tjänar mer än jag själv", dvs "någon annan" ska betala mer skatt. Vänsterpopulism fungerar säkert för att dra röster. 

Du behöver dock inte oroa dig, i god tid före valet kommer Public Service att granska det här och avslöja vilka som verkligen drabbas, jag menar de är väl ändå opartiska...? Flört
  • Mentat
    Anonym (Giggi) skrev 2025-06-05 09:32:28 följande:
    Fråga: hur tänker ni kompensera för de sjunkande villa-värdena i dessa områden när förorten flyttar in?
    Kompensera? Dream on!
  • Mentat
    Rataxes skrev 2025-06-13 08:52:24 följande:

Man skulle inte tro på EU-parlamentets säkerhetsavdelning och talesperson, men nu ska vi lita på kommunisternas s.k. "oberoende" advokat. Men tänka sig, en advokat som får betalt av kommunisterna, försvarar kommunisterna.

Gissar att det är relativt få advokater som inte säger att deras uppdragsgivare är oskyldiga, iallafall om de vill ha fortsatta uppdrag.

(kd) ville ju också att filmerna skulle göras offentliga så prat om att Teodurescu Måwe skulle ha något att dölja sorterar vi direkt in under rubriken "sedvanlig smutskastning".
  • Mentat
    Rataxes skrev 2025-06-17 22:25:16 följande:

Kommer ni ihåg när debilvänstern skyllde på tidöregeringens klimatpolitik?

"Kommer ihåg"? Är inte det ständigt pågående?
  • Mentat
    Anonym (Amir) skrev 2025-06-18 09:30:16 följande:
    Noterar att du ignorerar det faktum att ingen minister sätter sin egen lön, den bestäms av myndigheten statsrådsarvodesnämnden.
  • Mentat
    klyban skrev 2025-06-19 07:12:44 följande:

V har inte varit kommunister till namnet på 1990, och då hade de inte varit kommunister på evigheter sedan.
    Och sen är ju det som blir mest pinsamt för dig är att de inte heller har en sådan politik.
    Och än mer pinsamt inte aktiva medlemmar från tiden de verkligen var kommunister.

Och SD ja, de var inte alls länge sedan de var ett fullblods nazistiskt parti och man ser ränderna är kvar.
    Som tex deras trollfabriker med anonyma konton som de för ut politik de inte vågar stå för.
    Och det som verkligen är riktigt komiskt, det är att flera av medlemmarna från när de var renodlade nazister, finns idagens SD och en del i styrande platser.

Det sätter lite perspektiv på det hela Solig 

Lustigt då att deras partiledare stolt hävdade att han var kommunist ända in på 2000-talet. Jonas Sjöstedt gick definitivt med i partiet då det var uttalat kommunistiskt.

(v) och (sd) är mycket lika i det avseendet att bägge har ett högst tveksamt förflutet under nästan samma tid, bägge har försökt rensa i sina led med tveksam framgång. De bör behandlas på samma sätt.
  • Mentat
    klyban skrev 2025-06-19 11:56:34 följande:
    Försöker du inbilla dig en har någon betydelse, som parti har de inte varit kommunistiska på evigheter.
    Nej, just det: Så snart de blir för gamla för Ung Vänster byter de plötsligt åsikt och tar helt avstånd från Därför behöver vi kommunism - Ung Vänster

Jo, tjena.... Jag förstår att den som sympatiserar med (sd) eller (v) inte vill medge det jag skrev i inlägg #2155 men vi övriga bör inte ha några problem med att se det.
  • Mentat
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-06-19 14:53:08 följande:
    Jag tror det finns större anledning till oro för antisemitism än kommunism hos V.
    Det finns naturligtvis både-och men här bemötte jag det bevisligen felaktiga påståendet att det inte skulle finnas kommunism inom (v)
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026