Anonym (Arga snickaren) skrev 2023-05-15 09:25:10 följande:
Det där med att renovera är så romantiserat.... Vi köpte hus för 10 år sedan, renoveringsbehov. 2 barn, 2 och 3 år gamla. Oj, så mysigt och roligt det skulle bli tyckte vi då. Fy fan vad vi har renoverat under deras uppväxt. Och inte är det klart än. Får ångest av tanken på att det dom kommer ihåg sen från deras barndom är mamma och pappas eviga renoverande //

vi har såklart gjort annat också men ändå... Vi har tack och lov inte lånat till renoveringen (en av anledningarna till att det tagit sån tid) men hade vi haft lån på det nu så hade det varit total ångest över ränteläget! Ibland har jag övervägt att sälja och sätta oss i en hyresrätt istället för att jag blivit så less renoverandet... Så försök njuta av att ni inte behöver hålla på i ert boende, det är inte säkert att det hade blivit bättre på andra stället med stress, byggdamm och dyra räntor...
Tack för ditt svar! Håller helt med, att man kan romantisera det hela och tänka ?vi fixar det, vi kommer jobba som djur för att få det fint?, men attt det inte är så j-a kul irl.. Vi är inte händiga nån av oss ochvdrt hade varit svårt. Stället hade kostat oss drygt 4 miljoner ochvsedan hade vi behövt bygga ut ca 50 m2, dragit in vatten, lägga om tak, gjort två badrum, carport? Det hade dragit iväg. Men optimisten i mig tänker ?det hade löst sig och det hade varit värt det med tanke på läget?. Med utbyggnaden hade huset lätt varit värt 10 miljoner idag.