Lillablomman1234 skrev 2023-05-13 21:38:02 följande:
Ångrar att vi inte köpte huset..
Många tycker säkert jag är bortskämd snorunge men måste få ur mig känslorna, min man är så trött på mig.
För ca 5 år sedan vann vi en budgivning på ett hus utanför Stockholm. Ett litet 30-talshus på 70 m2 med sjöutsikt. Litet och med renoveringsbehov. Ingen buss lr dylikt nära Men ändå relativt nära våra jobb. vår budget var med en marginal på ca 1 miljon att ?bygga ut/renovera? för. Min man backade då han tyckte det var FÖR mycket att göra. Jag ville ha det..
Men - vi köpte ett annat hus istället, för samma pris som det första. Skillnaderna är att detta är nyproduktion, nära vattnet., men ingen sjöutsikt. istället nära en 30-väg med relativt mycket trafik. Nära buss. Nära fin badplats.
MEN.. Jag har snöat in totalt på det här att vi missade chansen med att ha ett hus med SJÖUTSIKT, i Stockholm. Vi är inga höginkomsttagare, så det lär ju aldrig hända nu. Kanske har min man rätt i att det hade blivit för dyrt att bygga ut, nya badrum, garage osv, med en marginal på ca 1 miljon. Men grämer mig än idag pga detta, speciellt då vi nu bor nära en väg istället för sjön? Snälla hjälp en deppig knäppis!
Det låter som om du fastnat i en inte speciellt konstruktiv dagdröm. Du grämer dig för det där valet, som får bära din allmänna frustration om att du inte lever "drömlivet".
Om du tittar lite nyktert på det hela.... Skulle det varit mysigt med renovering senaste 5 åren? Skulle du då suttit med sjöutsikt och ångrat dig, nu när räntan går upp och mitt i pandemin, när ni skulle jobbat hemma?
Jag tänker att du inte ska vara så hård mot dig själv att du dagdrömmer, däremot tycker jag att du faktiskt också ska titta lite nyktert på vad valet hade inneburit och även se på valet ni faktiskt gjorde med lite tacksamhet.
Stör du dig på en 30-väg, skulle de störa dig på powerverktyg och damm inne...